Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@22:28:45 GMT

غدیر؛ بزرگترین آزمون اخلاقی امت پیامبر(ص)

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۰۵۴۶

غدیر؛ بزرگترین آزمون اخلاقی امت پیامبر(ص)

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفعتی، مدرس حوزه علمیه شامگاه گذشته، 28 مردادماه در مراسم تجلیل از 450 خانواده شهید سادات گیلان که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی امام زمان(عج) را آرمان شهدا دانست و اظهار کرد:‌ شهدا ولایتمدار بودند.

وی غدیر را سرآغاز ولایت دانست و عنوان کرد:‌ امیرالمومنین(ع) نه تنها در عالم هستی مظلوم است، بلکه در بین پیروانش نیز مظلومیت دارد، زیرا کمتر کسی است که نهج‌البلاغه را مطالعه کرده و با ابعاد شخصیتی مولای متقیان انس گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس حوزه علمیه جلوتر بودن اندیشه علی(ع) از مردم زمانه را اوج مظلومیت ایشان دانست و خاطرنشان کرد:‌ امیرالمومنین همواره تلاش می‌کرد مسلمانان را به زندگی حقیقی رهنمون شود و سیره علوی الگوی خوب زندگی کردن است، اما هنوز نتوانسته‌ایم زندگی را از لسان علی(ع) تبیین و پیاده‌سازی کنیم.

رفعتی با بیان اینکه ولایتمداری فقط به شباهت ظاهری زندگی ما با امیرالمومنین(ع) خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: باید عدالت و پاکی و زهد و ساده‌زیستی و حکومتداری و ایمان را از علی بیاموزیم، اما متاسفانه فقط از علی دم می‌زنیم و کلام و سیره علوی در زندگی ما کمرنگ است.

وی غدیر را بزرگترین و مهمترین عید مسلمانان دانست و یادآور شد:‌ پیامبر(ص) 23 سال زحمت کشید تا مهندسی اخلاقی را پیاده کند و بزرگترین آزمون را از امتش گرفت، اما همه در پذیرش ولایت مردود شدند لذا غدیر اوج مهندسی اخلاقی رسول خدا بود.

این کارشناس دینی پیامبر اسلام(ص) را پیامبر اخلاق و مهربانی دانست و خاطرنشان کرد:‌ پیامبری که در شب معراج آرامش و آسانی امت را از خدا طلب می‌کند، هرگز برای اعلام دوستی و محبت خود به امیرالمومنین(ع) هزاران مسلمان حج رفته را در آن شرایط سخت گرد هم نمی‌آورد لذا هر عقل سلیمی می‌پذیرد مسئله ولایت جدی است.

مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه غدیر به معنی اکمال رسالت نبوی است، عنوان کرد:‌ مردان و زنان در غدیر خم با امیرالمومنین(ع) به عنوان جانشین و وصی بعد از پیامبر بیعت کردند، اما تنها عده قلیلی بر این بیعت باقی ماندند و لذا غدیر اوج بداخلاقی امت اسلام را از طریق احتجاج نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن غدیر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل مادران شهدا از نماینده ولی فقیه و فرماندهان سپاه ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مادران شهدای گرانقدر ایلامی بعد از پبروزی ایران در عملیات وعده صادق علیه صهیونیست در اقدامی خودجوش و فرهنگی بر گردن نماینده ولی فقیه فاتح میمک، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) و سردار کریمیان جانشین فرمانده سپاه تاج گل انداختند.   استان ایلام نیز در عملیات وعده صادق نقش فراوان نرم افزازی و سخت افزاری داشت از اربعین‌های باشکوه تا درخشش و شجاعت سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) در اغتشاشات منجر به تحریم ایشان از سوی امریکا شد.   برخی‌ها تحریم سردار شاکرمی را از سوی امریکا تبلیغاتی و بی اثر عنوان کردند، اما از اصل ماجرا بی خبر بودند سر مار مزدوران کومله و دموکرات وابسته به سرویس جاسوسی اسرائیل با اقدام قاطعانه سپاه امیرالمومنین (ع) قطع شد.   ایلام به تعبیر مقام معظم رهبر دژ مستحکم انقلاب اسلامی ایران است در سال ١۴٠١ و ١۴٠٢ با تدبیر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر ایلام حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر کریمی در مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ روانی تجزیه طلبان صهیونیستی در فراخوان‌های فتنه گران با برگزاری یاداوره‌های شهدای ایلات استان تمامی فراخوان‌های دشمن به هشتک‌های بی جان مجازی تبدیل شد و سردار شاکرمی و سردار کریمیان بعنوان سخنران یادواره‌ها با وجود تهدید و تخریب در فضای مجازی از کیان جمهوری اسلامی دفاع کردند وحدت و توحید کلمه مردم و نظام را به جهان نشان دادند ایلام پایتخت خادمان سیدالشهدا (ع) دژ نفوذ ناپذیر جمهوری اسلامی ایران است.   ایلام بصورت ویژه از سوی شبکه تروریستی، صهیونیستی تجزیه طلب مورد توجه قرار گرفت و با تخریب مسئولان ایلام در تلاش برای فتنه و تفرقه بود، اما دراربعین با میزبانی با شکوه از زائران اربعین دشمن ناکام شد و سیلی محکم‌تر در روز قدس با راهپیمایی تاریخی به خائنان وابسته به موساد زدند.   اقدام فرهنگی مادران شهدا و اهدای تاج گل به نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه جشن فرهنگی زنان ایلامی برای پیروزی عملیات غرورآفرین وعده صادق پاسخ زینبی زنان به دشمن است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟
  • تجلیل مادران شهدا از نماینده ولی فقیه و فرماندهان سپاه ایلام