Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@18:22:36 GMT

۵ خوراکی‌ که پوست را پیر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۰۶۲۱

۵ خوراکی‌ که پوست را پیر می‌کند

شکر، نمک، قهوه، گوشت فراوری شده، پاپ کورن و چیپس از جمله خوراکی‌هایی هستند که پوست شما را کسل و پیر می‌کند.

به گزارش ایمنا، فرادید نوشت: کارشناسان ۵ محصول خوراکی را که موجب پیری زودرس پوست می‌شوند، معرفی کردند. آنها بر این عقیده هستند که یکی از مضرترین محصولات شکر است. حضور مداوم آن در رژیم غذایی فرآیند سنتز کلاژن (پروتئینی که وظیفه محافظت از حالت انعطاف‌پذیری پوست را بر عهده دارد) را کند می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جایگاه دوم در این لیست گوشت فرآوری‌شده قرار گرفت. کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که استفاده بیش از حد از این نوع محصول بر سوخت و ساز بدن تأثیر منفی می‌گذارد، پوست را کسل می‌کند، رنگ آن را خراب کرده و احتمال بروز آکنه را افزایش می‌دهد.

همچنین به گفته متخصصان، نمک برای پوست مضر است و موجب بروز ورم و وخامت کیفیت پوست می‌شود. قهوه از دیگر مواد غذایی است که در این لیست دیده می‌شود. تایید شده که این نوشیدنی بدن را کم‌آب کرده و از این طریق در ایجاد چین و چروک در پوست نقش ایفا می‌کند.

در پایان این لیست محصولات ذرت از جمله برشتوک ذرت برای صبحانه، چیپس و پاپ کورن قرار دارند. کارشناسان بر این عقیده هستند که مصرف زیاد این محصولات تعادل اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ را در بدن بر هم می‌زنند.

البته لازم به ذکر است که در تاریخ ۳ ژوئن، دانشمندان دانشگاه سلطنتی لندن اعلام کردند هیچ ضرری از مصرف مقادیر زیاد قهوه ایجاد نخواهد شد. به گفته آنها حتی ۲۵ فنجان قهوه در روز تاثیر قابل توجهی روی بدن نمی‌گذارد.

کد خبر 386497

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پوست پيرشدن کارشناسی شکر نمک قهوه گوشت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی

مسعود قلعه‌سفیدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۵ نفر (سه مرد و ۲ زن) در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی از مسمومیت با قارچ سمی فصلی در سال جاری گزارش نشده است، تصریح کرد: یک نفر از این بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه و چهار نفر در بیمارستان شهدای هرسین پذیرش شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند و برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه به توصیه‌های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع قارچ سمی از انواع قارچ خوراکی توجه نکنید، افزود: شناسایی انواع قارچ خوراکی از انواع قارچ سمی تنها براساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است.

قلعه‌سفیدی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشتی خرس‌های قهوه‌ای در قلب کوه‌های شمال ایران
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • در نمایندگی اشنایدر چه خدماتی ارائه می‌شود؟ معرفی نمایندگی و لیست خدمات
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی
  • موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟
  • تصاویری از کشتی خرس قهوه ای در ارتفاعات سوادکوه
  • کشتی خرس‌های قهوه‌ای در طبیعت سوادکوه (فیلم)
  • (ویدئو) کشتی خرس‌های قهوه‌ای در طبیعت سوادکوه
  • کشتی خرس‌های قهوه‌ای در طبیعت سوادکوه + فیلم
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟