Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی ترکان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: بیمارستان مکه مکرمه روزانه به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از حجاج کشورمان خدمات پزشکی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌کند.  
 وی توضیح داد: براساس آخرین آمار دریافتی تا ۲۹ مرداد، ۲۴۳ هزار و ۵۴۲ زائر نیز در مطب‌ها و مجموعه‌ها در هتل‌های محل اسکان زائران ویزیت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه با اشاره به بستری شدن ۱۳۶ زائر در بخش سی سی یو، بیان کرد: از آغاز مراسم حج تا ۲۹ مردادماه در بخشداخلی مردان ۲۲۱ نفر، بخش داخلی زنان ۱۶۲ نفر و در بخش اورژانس  یک هزار و ۵۶ زائر نیز در اورژانس بستری بوده‌اند.
ترکان اضافه کرد: زائرین عزیز در مطب‌ها، محل استقرار زائران و درمانگاه‌های ۵ گانه مرکز پزشکی حج و زیارت جهت درمان تکمیلی از سوی پزشکان متخصص به بیمارستان مکه مکرمه ارجاع و پس از بهبودی و مداوا به کاروان‌ها برگشته‌اند.
رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: در این مدت بالغ بر ۲۹ هزار خدمات پاراکلینیکی شامل  سه هزار و ۵۲۵ مورد مراجعه به‌آزمایشگاه، و ۲۲ هزار و ۹۳۶ مورد انجام‌آزمایش، بوده است. علاوه بر این مراجعه با رادیولوژی یکهزار و ۱۱۷ نفر و انجام رادیولوژی هزار و ۲۴۰ مورد، سونوگرافی ۶۰۰ مورد اکو ۶۵ مورد بوده است.
وی یادآور شد: در این مدت ۱۱۴ هزار و ۵۳۸ مورد خدمات پرستاری در بیمارستان مکه شامل نوار قلب، قند خون و فشارخون، گچ‌گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و بخیه به حجاج ایرانی ارائه شده است.
ترکان با بیان اینکه همه داروهای لازم تا پایان فصل حج تامین شده است، اظهار داشت: ۲۳ هزار و ۹۹۹ پاسخگویی به زائران در بخش داروخانه‌ بیمارستان مکه و تعداد نسخه‌های درمانگاه‌ها  ۱۰ هزار و ۷۵۲ مورد ثبت شده و همچنین انجام ماموریت‌های مددکاری و امداد و انتقال بیش از هفت هزار و ۲۳۳ مورد از جمله تقاضای آمبولانس، انتقال بیمار به مجموعه‌ها و هتل‌ها و بیمارستان‌های سعودی انجام شده است.
رئیس بیمارستان مکه گفت: در حال حاضر ۲۲ زائر در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند و برای پیگیری امور درمانی زائرین در بیمارستان‌های سعودی نیز پزشکان رابط عرب داریم که وظیفه پیگیری روند درمانی بیماران ایرانی را در بیمارستان های سعودی را دارند و پس از مداوا و بهبودی بیماران را به کاروان‌ها منتقل می‌کنند.
به گزارش ایرنا، امسال از ایران ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر زائر حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند که به جز دو بیمارستان مکه و مدینه، چهار مجتمع درمانگاهی در مدینه و پنج مجتمع درمانگاهی در مکه پیش‌بینی شده و ۱۳۰ مطب در محل اسکان زائران خدمات رسانی می کنند. همچنین یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات نیز خدمات ارائه می‌دهد.
امسال ۱۵ پزشک با تجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر هستند.
در حج تمتع امسال، ۲۰ درصد زائران دارای فشار خون و ۱۵ درصد مبتلا به دیابت و پنج درصد نیز بیماری قلبی و عروقی دارند ضمن اینکه تعداد زنان حج تمتع ۱۳۹۸ بیشتر از آقایان است.
در حج امسال آمار سنی زائران پنج سال افزایش یافته است. جوان‌ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن‌ترین زائر ۱۰۷ ساله و اهل کردستان است.
 میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال است و حدود ۸ هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ زائر نیز بالای ۸۰ سال و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر مکه مدینه عرفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه؛ شعار این هفته «سلامت خانواده با مشارکت مردم»، گفت : برنامه سلامت خانواده اصلی‌ترین برنامه وزرات بهداشت در سال‌جاری است به این صورت که هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در شهر یک مراقب سلامت و هر ۳ هزار نفر یک‌پزشک خانواده خواهند داشت.

وی، از اجرای طرح پزشک خانواده برای همه مردم استان کرمانشاه خبر داد و افزود: اقدام برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری بالای ۲۰ هزار خانوار، سال گذشته به صورت پایلوت در کنگاور اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انجام برنامه غربالگری فشار خون و دیابت در کل استان طی سال گذشته، اضافه کرد: امسال برنامه غربالگری در حوزه سرطان به ویژه سرطان‌های پستان و روده بزرگ با مشارکت مردم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به روز شمار هفته ملی سلامت و اجرای برنامه‌ها متناسب با شعار هر روز؛ شنبه: سلامت خانواده، حق و مسوولیت همگانی؛ یکشنبه: سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی؛ دوشنبه: سلامت خانواده و سلامت زمین؛ سه‌شنبه: سلامت خانواده و فرهنگ سلامت؛ پنجشنبه: سلامت خانواده و جوانی جمعیت و جمعه: سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی؛ اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در هفته سلامت تمامی کلینیک‌های ویژه علوم پزشکی، تمامی درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت در سطح استان در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه خدمات ویزیت به صورت رایگان ارائه خواهند بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد