Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی بین مردم و مسئولان ناجا است که فرصتی را برای شهروندان فراهم می‌کند تا با مشکلاتشان را با مسئولان انتظامی مطرح و پیگیری کنند.

او با بیان اینکه در مجموع کمتر از ۵ درصد انتقادات مردمی مواجه ماموران راهور فاتب بوده است، گفت: موضوعی که در این دیدار‌های مردمی به حوزه پلیس راهور مرتبط است، بحث خلافی شهروندان بوده و با توجه به مشکلات اقتصادی شهروندان؛ بیشترمراجعات مردمی درباره کاهش میزان خلافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه تخلفات حادثه ساز و تخلفاتی که توسط دوربین ثبت شده است به هیچ عنوان قابل گذشت نیست، تصریح کرد: برخی از تخلفاتی که دوبرگی است و ممکن است که اشتباهات سهوی صورت گرفته باشد، قابل بررسی مجدد است و در ۷ شعبه شورای حل اختلاف پلیس راه تهران بزرگ، دستورات برای بررسی مجدد موضوعات قابل گذشت توسط مقام قضایی برای شهروندان صورت خواهد گرفت.

او گفت: بخش دیگر تخلفات شهروندان به توجه نکردن به تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی، توقف‌های غیر مجاز خودرو‌های سنگین در برخی از معابر، است که همه این تخلفات قابل رسیدگی و بررسی است.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور فاتب در پاسخ به این سوال که بیشترین تخلفات ارتکابی از سوی شهروندان پیرامون چه موضوعی است، گفت: عمده تخلفات مربوط به بحث دوربین، محدوده طرح زوج و فرد قدیم و جدید ترافیکی، موضوع معاینه فنی است.

وی افزود: علی رغم انجام تمام مصاحبه‌ها و اطلاع رسانی‌ها شهروندان ما از این موضوع که کلیه دوربین‌های ثبت تخلف و کنترل سرعت سطح شهر در بزگراه‌ها ومعابر شهری، در صورت نداشتن برگه معاینه فنی این تخلف را ثبت خواهند کرد؛ بی اطلاع هستند.

بیشتر بخوانید: اتمام حجت پلیس با رانندگان؛ توقف در میادین تخلف است/ سردار مهماندار: با متخلفان برخورد می‌شود

سرهنگ موسوی پور ادامه داد: متاسفانه شهروندان تهرانی بر این باور هستند که دوربین‎ها فقط برای تردد در محدوده زوج و فرد فعال هستند و بی توجه به نداشتن به برگه معاینه فنی اقدام به عبور و مرور در سطح شهر می‌کنند.

وی افزود: برخی از شهروندان متاسفانه برای ورود به محدوده زوج و فرد از بحث پوشش پلاک استفاده می‌کنند که یک ترافیک کاذبی را در محدوده ورودی طرح زوج و فرد ایجاد می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور فاتب با اشاره به اجرای طرح بصیر در محدوده زوج و فرد برای برخورد با رانندگانی که با پوشاندن پلاک اقدام به تردد در این محدوده می‌کنند، گفت: دو هفته پیش این طرح آغاز و اجرایی شده است و رانندگانی که با پوشش پلاک در محدوده تردد طرح ترافیک ورود کردند، برخورد شد.

سرهنگ موسوی پور تاکید کرد: متخلفانی که از دست ماموران پلیس راهور فرار کردند مطمئن باشند که دوربین‌های ثبت تخلف خودرو‌های آن‌ها را شناسایی کرده است و تخلفات پوشش پلاک در واحد‌های اجرائیات ما وا کاوی خواهد شد و با شناسایی متخلفان از طریق پلاک خودرو برخورد‌های قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در دو نوبت ۳۰۰ نفری با ۶۰۰ نفر از متخلفانی که با پوشش پلاک وارد محدوده زوج و فرد شدند و از دست ماموران فرار کرده بودند، شناسایی شدند و با دعوت از آن‌ها آموزش‌های توجیهی به آن‌ها داده شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور فاتب با بیان اینکه مخدوش کنندگان پلاک‌ها مورد تعقیب قضایی خواهند گرفت، گفت: رانندگان در بحث سرعت قانون را رعایت کنند، متاسفانه به دلیل توقف در حاشیه بزرگراه‌ها آن هم به دلایل مختلف؛ تصادفاتی را شاهد هستیم، لذا توقف‌ها باید در پهلوگاه‌ها و توقف گاه‌های انجام شود تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

انتهای پیام/

بیشترمراجعات مردمی به پلیس درباره کاهش میزان خلافی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، وی با ابراز اینکه «ما هشت هزار ظرفیت برای معتادان متجاهر داشتیم»، خاطرنشان کرد: ۲۱ هزار و ۲۰۰ نفر در مراکز ماده ۱۶ حضور دارند و چهار هزار ظرفیت خالی داریم، ۱۲ هزار و ۲۰۰ ظرفیت ایجاد شد که اگر ایجاد نمی‌شد این افراد کف خیابان‌ها بودند.

احمدی صدر با اشاره به ایجاد ۱۶ هزار ظرفیت با احتساب چهار هزار ظرفیت خالی، تصریح کرد: یکی از بهانه‌های افراد دارای منع پذیرش شامل افراد دارای صغر و کبر سن، اعصاب و روان، بیماران عفونی و دارای زخم باز و ترنس‌ها و دیگر افراد بود که ما پذیرش تمام این افراد را انجام دادیم.

وی با اظهار اینکه "جمعیت این افراد به ۵ تا ۷ هزار نفر می‌رسد. "، ادامه داد: اگر ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در محدوده بازار، هرندی و دروازه غار پلمب نمی‌شد، ۱۲ هزار نفر را دستگیر می‌کردیم که بعد از آزادی مجدداً به این ۴۵۲ خانه بازمی‌گشتند. بیش از ۳۸۰ خانه برای این افراد ناامن و بلوک‌کشی شده است. ۸۲ کُلُنی که محل تجمع ۵۰ تا ۳۰۰ نفره بود، دیگر امروز وجود ندارد. ۱۸۲ کلنی با جمعیت تا ۵۰ نفر داشتیم که جمع‌آوری شدند.

احمدی صدر با اعلام اینکه در خلازیر، میدان محمدیه، راه‌آهن و محدوده‌هایی از این قبیل مردم نمی‌توانستند تردد کنند، گفت: با اقدامات صورت‌گرفته معتادان از این محدوده‌ها جمع‌آوری شده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در ساماندهی کودکان کار و خیابان وارد شد، اضافه کرد: این موضوع مطرح شد که جمع‌آوری وظیفه پلیس است و پلیس گفت خودرو ندارد و شهرداری خودرو در اختیار قرار دهد به‌طوری که ما ۲۵ دستگاه خودرو در اختیار قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با ابراز اینکه "یک ساختمان سه‌طبقه برای غربالگری کودکان کار اختصاص دادیم. "، یادآور شد: ما ظرفیتی ایجاد کردیم که خانواده‌های اتباع در آن فضا بخوابند و رد مرز شوند، حتی اتوبوس نیز برای انتقال این افراد اختصاص دادیم. ما خودرو، امکانات، تجهیزات، پول و... را اختصاص دادیم و اگر کاری انجام ندادیم، بگویید.

دیگر خبرها

  • تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط
  • دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • دستگیری اراذل و اوباش BMW سوار در بلوار اندرزگو
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در تهران
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ۲۹ فروردین در بوشهر