Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@15:35:25 GMT

هنرمندانه ترین اطلاع‌رسانی در غدیر خم انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۰۷۶۹

هنرمندانه ترین اطلاع‌رسانی در غدیر خم انجام شد

حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی روز سه شنبه در مراسم جشن عید غدیر در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند از واقعه غدیر به عنوان یک خبر بزرگ یاد کرد و افزود: این خبر تیتر اول بود که چون آن زمان امکانات رسانه‌ای امروز نبود پیامبر با انتخاب محل مناسب بهترین شیوه اطلاع‌رسانی را به کار برد تا مهمترین خبر به مردم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: امام علی (ع) مظهر و تجلی نیکی و خیر است و  امامت رهبری او خبری مهمی بود که بدون آن دین کامل نمی‌شد. 

امام جمعه پردیسان قم از حج به عنوان بهترین شیوه اطلاع‌رسانی یاد کرد و گفت: این هنر را باید از پیامبر (ص) آموخت که به موثرترین شیوه خبر را رساند ولی دیگران سانسور یا علیه آن توطئه کردند.

وی بیان کرد: گوش‌ها در حج شنواست و از همه قاره‌ها و نژادها حضور دارند لذا پیامبر مامور بود  برای این خبر همه را به حج دعوت کند. 

حجت الاسلام قوامی افزود: این خبر در یک کنفرانس مطبوعاتی عظیم باید باشد و کجا همچون مراسم حج چنین جمعیتی است. 

وی اظهار داشت: اینکه از حج خوب استفاده نمی‌شود خیانت به امت است لذا خبرهای مهم را در حج باید برسانیم و مستضعفان را خوشحال کنیم. 

وی گفت: آن زمان رسانه‌های فراگیر نبوده مثل زمان حال که  خبر سقوط پهپاد آمریکایی در سریعترین زمان خبر اول جهان می‌شود.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت : این خبر به گونه‌ای همه جهان را فراگرفت که تاریخ را به دو قسمت قبل از سقوط پهپاد و بعد از آن تقسیم کردند چون با این اتفاق یک ابرقدرت زمین‌گیر شد. 

وی با تاکید بر اینکه حج رسانه بین المللی اسلام است افزود:  پیامبر خبر مهم را در آخرین ایستگاه که مسلمانان به اقصی نقاط پخش می‌شوند، اعلام کرد تا در حافظه مردم بماند.

امام جمعه پردیسان قم گفت: یکی از سرزمین‌هایی که بعد از آن خبر امامت امام علی (ع) به آن رسید و اکنون باعث افتخار جهان اسلام است و سخنگوی آن رهبر ایران را رهبر یمن هم می‌داند، عراق و شام و یمن سه کشوری بودند که از نبا عظیم با خبر شدند و اکنون علوی هستند. 

وی با بیان اینکه ایستادگی امت‌های مسلمان باعث می‌شود که شیطان از سرزمین‌های علوی بیرون برود گفت: نبا عظیم امام و رهبری است و بدون امام هیچ هستیم. 

وی ادامه داد: آن روز (غدیر خم) اگر لبیک گفته نشد یا از روی نفاق گفته شد اما امروز دل‌های ما، زبان‌های ما را تصدیق می‌کند و از ته دل به پیامبر لبیک می‌گوییم و اجازه نمی‌دهیم سقیفه دیگری درست شود. 

قوامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی انقلاب علوی است چون مردم پیام غدیر را خوب گرفتند.
 
وی گفت: در این نبا عظیم پیامبر مسوولیت را انجام داد ولی فرمود باید این پیام نسل به نسل منتقل شود چون نظام‌ساز و تمدن‌ساز است لذا باید آن را صادقانه به نسل‌های بعد برسانیم. 

حجت الاسلام قوامی با اشاره به گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی بیان کرد: پنج نسل از انقلاب گذشته اما هر نسل از نسل قدیم غدیری‌تر و علوی‌تر است. 

وی افزود: نسل جدید با پویش فضای مجازی اطعام عید غدیر را احیا کردند و هم اکنون شعاری که غدیر مهمتر از عاشوراست دنیا را فراگرفته است. 

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه غدیر به عنوان یک خبر بزرک باید همچنان نسل به نسل منتقل شود گفت: نسل جدید غدیر را احیا خواهند کرد و این خبر برای جهان مایوس کننده است. 

وی بر انتخاب رهبری با مدل غدیر خم تاکید کرد و گفت: رای به رهبری غلط و بیعت با رهبری درست است. 

حجت الاسلام قوامی افزود: همانطور که علی (ع) را پیامبر به امامت برگزید جمع خبرگان نیز بهترین گزینه برای انتخاب رهبر هستند و نخبگانی که ممکن است جهاتی داشته باشد، نمی‌توانند امام را معرفی کنند. 

وی اظهار داشت: رهبری از جنس غدیر ایران را سربلند کرده و همچون شاهان نبوده که سرزمین را تاراج می‌بردند یا به حراج می‌گذاشتند. 

امام جمعه پردیسان قم گفت: هشت سال جنگ، ۳۰ سال فشار و فتنه حتی یک وجب از کف نرفته چون رهبر قوی داریم. 

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ بیعت، فرهنگ غدیر است و باید احیا شود افزود: کسانی که حکومت می‌کنند از جنس رهبر و غدیر باشند نه اینکه عمر ما را بگذرانند و حاصلی برایمان نداشته باشند.

قرائت خطبه غدیر، مدیحه سرایی، شعرخوانی و سرود دانش آموزان بشروی از دیگر بخش‌های این جشن بود. 

همچنین کاروان شادی عید غدیر امروز در سطح شهر بیرجند به حرکت درآمد. 

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام و رهبری ایران خراسان جنوبی زمین مسلمان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لینک‌های ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از طرف پلیس نیست

مرکز اطلاع رسانی پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: لینک‌های منتشره در خصوص ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب از جانب پلیس نیست.

مرکز اطلاع رسانی فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «لینک‌های منتشره جهت ثبت نام و نقش آفرینی در طرح "تذکر لسانی و مقابله با کشف حجاب و برهنگی" و موارد مشابه، از جانب پلیس نمی‌باشد.

هر گونه اقدام رسانه‌ای و اطلاع رسانی در موضوعات مرتبط با پلیس، صرفا از طریق وبگاه رسمی به نشانی www.police.ir انجام می‌شود.»

دیگر خبرها

  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • لینک‌های ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از طرف پلیس نیست
  • پلیس لینکی برای ثبت‌نام در تذکر کشف حجاب ارسال نکرده‌است
  • اطلاعیه پلیس درباره لینک‌ ثبت‌نام تذکر لسانی به کشف حجاب
  • اطلاعیه فراجا درباره لینک‌های تذکر کشف حجاب + جزئیات
  • لینک‌های ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از جانب پلیس نیست
  • واکنش پلیس به لینک‌های تذکر کشف حجاب 
  • لینک‌های تذکر کشف حجاب از جانب پلیس نیست
  • اطلاعیه پلیس درباره ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب