Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:41:44 GMT

اتفاقی جالب در قدیمی ترین جایزه ادبی انگلستان

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۰۷۷۵

اتفاقی جالب در قدیمی ترین جایزه ادبی انگلستان

برندگان جوایز ادبی ۱۰ هزار پوندی یادبود «جیمز تیت بلک» که عنوان قدیمی‌ترین جایزه ادبی انگلستان را یدک می‌کشد، معرفی شدند و جوایز نقدی بین همه نامزدها تقسیم شد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، امسال «اولیویا لینگ» برای نگارش اولین رمانش با عنوان «کرودو» موفق به کسب جایزه ۱۰ هزار پوندی بهترین رمان جایزه «جیمز تیت بلک» شد و تصمیم گرفت این هدیه نقدی را میان نامزدهای نهایی تقسیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این که رقابت در هنر جایی ندارد این جایزه نقدی ۱۰ هزار پوندی را با دیگر نامزدهای نهایی این بخش شامل «ویلایوز» (رمان زمزمه)، «جسی گرین‌ گراس» (رمان دید) و «نافیسا تامپسون-اسپایر» (رمان سر آدم‌های رنگی) به اشتراک گذاشت.

رمان «کرودو» به بررسی تحولات شخصی و ماجراهای عاشقانه یک زن در جریان آشفتگی‌های سیاسی تابستان ۲۰۱۷ می‌پردازد. 

«اولیویا لینگ» توضیح داد رمان «کرودو» را بر علیه نوعی خودخواهی در جهان امروزی نوشتم که در آن همه چیز با دیوارها و مرزها و انتخاب برنده و بازنده جدا می‌شوند. هنر این چنین شکوفا نمی‌شود و من فکر می‌کنم افراد نیز این چنین باشند. ما با اجماع، اتحاد و حمایت دوطرفه رشد می‌کنیم و به همین دلیل من نیز این جایزه را با دیگر نویسندگان نامزد سهیم می‌شوم. 

«لیندسی هیلسام» نیز که برای نگارش «در حال مرگ، زندگی خبرنگار جنگ، ماری کلوین» برنده جایزه بخش زندگی‌نامه جایزه ادبی «جیمز تیت بلک» شد نیز همچون «اولیویا لینگ»  جایزه ۱۰ هزار پوندی خود را با سایر رقبا تقسیم کرد.

این کتاب زندگی‌نامه روایتی است از زندگی «ماری کلوین» خبرنگار جنگی آمریکایی که با حضورش در مناطق جنگی گزارش‌ها و اخبار دست اول ویران‌کننده‌ترین جنگ‌های دنیا را از سال ۱۹۸۵ تا سال ۲۰۱۲ که مرگش در حمص سوریه فرا رسید، مخابره می‌کرد. 

جوایز «تیت بلک» سال ۱۹۱۹ توسط «ژانت کوتس» همسر «جیمز تیت بلک» راه‌اندازی شد تا یاد همسر درگذشته‌اش را گرامی دارد. هرساله بیش از ۴۰۰ کتاب و نمایش‌نامه توسط دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه ادینبورگ مورد بررسی قرار می‌گیرند تا برندگان بخش‌های مختلف مشخص شوند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهروز افخمی در حال نوشتن رمان قتل داریوش مهرجویی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهروز افخمی که در جشنواره فجر سال گذشته برای فیلم «صبح اعدام» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را دریافت کرد، در گفت‌وگویی با ایسنا از برنامه‌ریزی برای اکران این فیلم خبر داد.

او که فیلم «استاد» را هنوز اکران نکرده است، گفت: قصد دارم هر دو فیلم را تابستان امسال در سینماها به اکران عمومی برسانم.

ایسنا نوشت: «استاد» به کارگردانی عماد حسینی نخستین تجربه کارگردانی این فیلمساز بود که به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی ساخته شد. افخمی قصد دارد به عنوان تهیه‌کننده دومین فیلم عماد حسینی را نیز جلوی دوربین ببرد و به دنبال گرفتن پروانه ساخت آن است.

فیلم «استاد» که در جشنواره فجر دو سال قبل رونمایی شد، داستانی را با بازی حسن معجونی با اشاره به ماجرای جنبش «می‌تو» روایت می‌کند.

فیلم «صبح اعدام» نیز در ژانر تاریخی – سیاسی معاصر، روایتگر آخرین ساعت‌های پیش از تیرباران طیب حاج‌رضایی و اسماعیل رضایی است.

افخمی همچنین به ایسنا گفت: یکی از برنامه‌های سال جدیدش تمام کردن رمانی است که می‌خواهد در ارتباط با قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر بنویسد.

۲۴۵۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896284

دیگر خبرها

  • فیل فودن: جود بلینگام هدیه‌ای از جانب خداست؛ انگلستان به او در بهترین حالت‌اش نیاز دارد
  • خاطره جالب محمد بحرانی از ۳۰۰۰ تومان پدر بزرگ که زندگی اش را تغییر داد (فیلم)
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • آرسنال آماده حمایت 200 میلیون پوندی از آرتتا؛ خرید دو مهاجم لیگ برتری در اولویت
  • پاسخ سفیر سابق انگلستان به ایران‌ستیزان + عکس
  • درخواست بزرگ کودی رودز از WWE؛ کابوس آمریکایی به دنبال تاریخ‌سازی در انگلستان است
  • هنرمند انقلاب اسلامی در همه شئون زندگی تعهد و مسئولیت دارد+فیلم
  • رمان قتل داریوش مهرجویی به کجا رسید؟
  • بهروز افخمی در حال نوشتن رمان قتل داریوش مهرجویی
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند