Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@04:08:13 GMT

موفقیت ملت ایران به دلیل نعمت ولایت است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۰۱۲

موفقیت ملت ایران به دلیل نعمت ولایت است

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اهمیت تبلیغ غدیر، گفت: جا دارد که تا روز قیامت عید غدیر بازخوانی شده و جشن گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین مظفری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه اولیا و بزرگان دین تأکید زیادی بر گرامی داشت واقعه غدیر خم داشتند، اظهار کرد: ولایت رکن اصلی دین است حتی مهم‌تر از نماز، روزه ، زکات و دیگر عبادات می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: عید غدیر خم مهم‌ترین روز برای مسلمانان است زیرا در این روز آخرین پیامبر خدا جانشین و امام و وصی بعد از خود را معرفی می‌کند.

وی تأکید کرد: پاسداشت عید غدیر خم برای توجه اذهان به مسئله ولایت دارای اهمیت است مطمئنا تکرار این مسئله و برگزاری جشن و شادی در این روز باعث تبلیغ حقانیت ولایت در تاریخ شیعه است.

مظفری با اشاره به اینکه در روایات هم تأکید زیادی برای تبلیغ و پاسداشت عید غدیر شده است ، گفت: عید ولایت بزرگترین عید شیعیان است و باید در صدر دغدغه مسلمان باشد همچنین جشن عید غدیر باید به عنوان شعائر اسلامی همواره در جامعه مطرح باشد.

کارشناس مسائل مذهبی با تحسین بازسازی واقعه غدیر خم که چندسالی است در نقاط مختلف کشور انجام می شود افزود: غدیر خم تنها یک واقعیت رخ داده در 1400 سال پیش نبوده است بلکه پیامبر گرامی اسلام در روز عید غدیر تکلیف مردم را برای قیامت مشخص کرده است.

تا قیامت غدیر خم باید بازخوانی شود

مدیر گروه اخلاق و عرفان امام خمینی(ره) تصریح کرد: تجربه انقلاب اسلامی ایران نشان داده است اگر یک جامعه تحت ولایت قرار بگیرند می توانند رشد کنند و ولایت در پیشرفت و کنار گذاشتن اختلاف و تفرقه و اینکه امت سلام امت واحده شوند نقش اساسی را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: جا دارد که تا روز قیامت عید غدیر بازخوانی شده و جشن گرفته شود و عملاً افراد به سمت ولایت بروند و قدر این نعمت بزرگ الهی دانسته شود.

کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه در عصر معاصر پیروی از ولایت پیروزی های بزرگی نصیب مسلمانان کرده گفت: در عصر حاضر تنها پرتویی از ولایت را تحت عنوان ولایت فقیه درک کردیم و این همه نعمت نصیب ما شده است  اگر نگاهی به کشورهای اطراف بیندازیم مشاهده می کنیم علی رغم اینکه چند برابر ایران در مسیر آرمان های خود کشته داده و مصیبت کشیدند اما آن موفقیت هایی که ملت ایران داشتند را نداشتند.

مظفری افزود: یک عامل بسیار مهم در پیروزی های ملت ایران پیروی از ولایت فقیه بوده است وقتی یک مرد الهی و انسان خدایی رهبری جامعه را به عهده می گیرد کشتی این امت را خیلی سریع‌تر به سرمنزل مقصود می‌رساند.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: حالا تصور شود که رهبری این جامعه مستقیماً توسط خود امام باشد و ولایت ظاهری و باطنی اعمال شود مطمئناً سرعت پیروزی‌های آن جامعه چند برابر خواهد شد لذا ما که تا حدی طعم ولایت را چشیدیم جا دارد همواره مبلغ غدیر باشیم و تلاش کنیم به آن ولایت اصلی یعنی ولایت امام زمان(عج) برسیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل

اتحادیه جهانی کشتی در پایان مسابقات گزینشی قاره‌ای که پایان بخش آن رقابت‌های بیشکک بود، ایران را اولین تیمِ کامل حاضر در المپیک دانست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات گزینشی قاره آسیا، آخرین مسابقه گزینشی قاره‌ای اتحادیه جهانی کشتی بود که طی روزهای 31 فروردین تا 2 اردیبهشت در بیشکک برگزار شد.

تیم ملی فرنگی کشورمان که با دو نماینده در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، توانست هر دو سهمیه باقیمانده‌اش را در همین گزینشی گرفته و از حالا تمام تمرکزش روی المپیک باشد.

اتحادیه جهانی کشتی طی گزارشی در مورد مسابقات کسب سهمیه قاره آسیا، اشاره‌ای نیز به کامل شدن تیم رنگرز برای المپیک داشته و نوشته است: ایران اولین تیمی است که هر شش سهمیه کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس را به دست آورد.

مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم سهمیه المپیک را در اولین گزینشی که مسابقات جهانی 2023 بلگراد بود به دست آوردند و امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو و علیرضا مُهمدی در 87 کیلو نیز در دومین مسابقه کسب سهمیه که پیکارهای گزینشی آسیایی بود، موفق به ثبت این مهم شدند.

به این ترتیب کشتی فرنگی ایران که در دوره قبلی المپیک در وزن 87 کیلوگرم بدون سهمیه مانده بود، دیگر در مسابقات گزینشی جهانی شرکت نخواهد کرد.

مسابقات گزینشی جهانی آخرین رویداد کشتی برای کسب سهمیه است که دهه سوم اردیبهشت ماه در ترکیه برگزار می‌شود و فینالیست‌ها همراه با نفر سوم حقیقی سهمیه المپیک خواهند گرفت.

رقابت‌های کشتی المپیک 15 تا 21 مرداد ماه امسال در فرانسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رمز موفقیت تیم ملی فوتسال ایران/ ژاپن در حد و اندازه انتقام نبود
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • خودت دوست خودت باش: راز طلایی موفقیت (فیلم)
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • اذعان به موفقیت حمله ایران به اراضی اشغالی
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه