Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@19:18:21 GMT

واقعه تاریخی غدیرخم در شهرستان جوین بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۰۱۶

واقعه تاریخی غدیرخم در شهرستان جوین بازسازی شد

همزمان با عید سعید غدیر واقعه تاریخی غدیرخم در شهرستان جوین در غرب خراسان رضوی با حضور پرشور محبان اهل بیت (ع) و ۲۵۰ هنرمند بازسازی شد.

به گزارش قدس آنلاین رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوین روز سه شنبه با بیان این مطلب گفت: بازسازی نمایشی واقعه غدیر در مسجد تاریخی آق قلعه جوین با اجرای گروه های نمایشی و حضور گسترده مردم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن سلاطینی افزود: فعالیت بازسازی واقعه عظیم غدیر از سال ۱۳۹۳ در شهرستان جوین آغاز شد و از آن پس هر ساله این آیین انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بازسازی صحنه های غدیر، قرائت خطبه غدیر خم و برگزاری مراسم معرفی امیرمومنان علی(ع) به جانشینی پیامبر اسلام توسط هنرمندان با هدف زنده نگه داشتن این واقعه بزرگ تاریخی انجام می شود.
سلاطینی گفت: غدیر مهمترین واقعه اسلام و تعیین کننده ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است و هدف از اجرای این واقعه تاریخی زنده کردن غدیر، استمرار اندیشه ولایت پذیری و ترویج فرهنگ علوی درجامعه است.
شهرستان جوین به مرکزیت شهر نقاب در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: غدیرخم بازسازی واقعه غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ مفقودی سیل استان کرمان زنده پیدا شدند

استاندار کرمان گفت: خوشبختانه هیچ حادثه جانی در بارندگی‌های استان نداشتیم و چهار مفقودی سیل استان کرمان همگی زنده پیدا شدند. - اخبار استانها -

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان با اشاره با اینکه بارش‌های چند روز گذشته در استان کرمان خیلی زیاد بوده است، اظهار داشت: بارش باران زیادی را در بالادست جیرفت داشتیم و در حالی که حتی هواشناسی هم در بیشترین بارش‌ها را در منوجان و قلعه گنج پیش‌بینی کرده بود.

وی با اشاره به اینکه امسال با عنایت الهی خسارات کمتری را در باران‌های سیل‌آسای جنوب استان داشتیم، افزود: از تجربه سال‌های گذشته استفاده کردیم؛ مسیل‌ها، پل‌ها و سیلبندهای زیادی اصلاح و لایروبی‌های زیادی در مناطق مختلف انجام شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها مانند منوجان 8 کیلومتر لایروبی و اصلاح سیلبندها انجام شد، ادامه داد: در شهرستان‌های جنوبی استان اقدامات پیشگیرانه زیادی برای مقابله با سیل انجام دادیم و این اقدامات باعث شد که با وجود بارش‌های زیاد و شدید باران در این منطقه شاهد خسارات کمی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در خیلی از مناطق و شهرستان‌های جنوبی بالای 50 میلی‌متر بارندگی داشتیم، بیان کرد: البته بارندگی‌ها متناوب بود و این موضوع فرصت می‌داد که آب‌ها تخلیه شود و خسارت زیادی نداشته باشیم.

فداکار با بیان اینکه در بخش زیرساختی در حوزه راه‌ها مشکلاتی داشتیم، گفت: در برخی از مسیرها حوادثی داشتیم و برخی از راه‌های ما باید اصلاح شود البته در حوزه کشاورزی هم خساراتی وارد شده اما آسیب‌های این حوزه با توجه با شدت و میزان بارندگی‌ها خیلی جدی نبوده است.

وی با اشاره با اینکه اطلاع‌رسانی خوبی انجام شد و مردم هم همکاری خوبی با ما داشتند، گفت: خوشبختانه هیچ حادثه جانی در بارندگی‌های استان نداشتیم و چهار مفقودی این حادثه همگی زنده پیدا شدند.

استاندار کرمان با بیان اینکه تلفات دامی ما حدود 40 راس دام بود که با وجود اطلاع‌رسانی‌های قبلی در یک نقطه عشایری اتفاق افتاد، ادامه داد: البته در حوزه برق آسیب‌هایی داشتیم که اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 500 دستگاه و ماشین‌آلات سنگین در استان حاضر بود، گفت: از این تعداد بیش از 300 دستگاه لودر، بلدوزر و ماشین‌آلات سنگین در جنوب استان حاضر بود.

فداکار با بیان اینکه این ماشین‌آلات همچنان در کنار جاده‌ها، پل‌ها و سیلبندها و جاهایی که احساس خطر می‌شد قرار دارند، ادامه داد: خوشبختانه تا کنون مشکل خاصی نداشتیم و از عصر امروز هم میزان بارندگی‌ها کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه روان‌آبها از سمت بالادست جریان دارد و به سمت جازموریان می‌رود و این موضوع باعث شده که تالاب جازموریان تقویت شود، ادامه داد: خوشبختانه در بارندگی‌های اخیر سدهای استان هم شده است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد
  • مسابقات منطقه‌ ای کشتی باچوخه در جوین برگزار شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • هیچ رسانه بی‌طرفی در جهان نداریم/ دیپلماسی رسانه‌ای ۳ جزء دارد +فیلم
  • ما هیچ رسانه بی طرفی در جهان نداریم/ گام بعدی این جنگ، جنگ رسانه‌ای خواهد بود+فیلم
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • ۴ مفقودی سیل استان کرمان زنده پیدا شدند
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار