Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@04:29:15 GMT

رویکرد دانشگاه بر مهارت آفرینی دانشجویان استوار است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۲۹۶

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قوچان، علی اصغر بهشتی در نشست خبری از تغییر شرایط جامعه خبر داد و با اشاره به سال رونق تولید گفت: قطعا فلسفه این نامگذاری بر این است که به توانمندی های داخلی توجه ویژه شود و نقش دانشگاه نیز مهم تر از بخش‌های دیگر است. 

وی همچنین با تاکید بر این موضوع که آمریکا با اعمال تحریم و زور گویی‌های منطقه سعی بر در تنگنا قرار دادن ایران دارد، گفت: اتفاقات افتخار برانگیزی اخیرا در منطقه در حال رویداد است که نشان دهنده تدبیر نظام و در راس آن مقام رهبری است که قطعا این اتفاقات به نفع ایران رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان از شرایط سخت اقتصادی و بیکاری جوانان که مردم را آزار می‌دهد سخن گفت و خاطر نشان کرد: قطعا اگر مردم شرایط را خوب درک کنند تحمل اوضاع راحت تر خواهد بود و این امر خطیر به عهده خبرنگاران است چرا که آنها باید ایجاد امید در جامعه کنند و جامعه را به اتحاد و همدلی سوق دهد و نباید رسانه ها وارد تفرقه افکنی ها شوند. 

وی با بیان اینکه گرچه قوچان تاریخ افتخار آفرینی دارد اما گلایه های مردم از شرایط فعلی زیاد است و به جایگاه واقعی خود نرسیده است، اذعان داشت: خبرنگاران باید سعی بر انتشار اخبار مثبت از قوچان داشته باشند چرا که این امر باعث جذب سرمایه گذار می شود.

این مقام علمی از  کمبود اعتبارات و بودجه در سطح وزارت علوم و سیاست های انقباضی این وزارتخانه خبر داد و بیان کرد: در شرایطی که وزارت علوم سعی سیاست هایی تبیین کرده بود تا از گسترش بی رویه دانشگاه‌ها جلو گیری شود، دانشگاه صنعتی بخاطر پتانسیل و ظرفیت بالایی که داشت شامل این سیاست های انقباضی نشد. 

وی با عنوان اینکه دانشگاه صنعتی قوچان از سایر دانشگاه های باقدمت بالا جلو تر است ، یاد آور شد: در استان علاوه بر دانشگاه فردوسی و حکیم سبزواری دو دانشگاه دیگر استقلال کامل  خود را حفظ کرده اند آن هم دانشگاه هنر نیشابور و دانشگاه صنعتی قوچان است.

علی اصغر بهشتی همچنین در این نشست به رویکرد دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت : هدف و رویکرد ما در دانشگاه در بخش آموزش فارغ التحصیلان و افزایش توانمندی و مهارت آفرینی دانشجویان است. 

وی در این باره ادامه داد: ما در دانشگاه صنعتی قوچان کالج های دانشگاهی را با مجوز وزارت علوم راه اندازی کرده ایم که در آن توانمندی دانشجویان در رشته های تحصیلی خود و مهارت آفرینی آنان افزایش می باید.

رییس دانشگاه صنعتی قوچان از رابطه دانشگاه با صنعت سخن گفت و مطرح کرد : در تمام دنیا صنایع به سمت دانشگاه ها می‌روند و مشکلات شان را با دانشگاه ها در میان می‌گذارند اما در ایران برعکس جا افتاده و در این بخش خیلی ضعیف عمل کرده ایم که این امر به دانشگاه ها نیز لطمه وارد می‌کند. 

وی از همکاری های دانشگاه صنعتی قوچان با صنایع و کارخانه ها خبر داد و اظهار داشت : ما با تمام وجود اعلام آمادگی کرده ایم و در کارگروه های مختلف صنعتی به صورت داوطلبانه شرکت می نماییم. 

بهشتی افزود : تفاهم نامه هایی با بخش های مختلف صنعتی امضا شده است و با کارخانه دوچرخه سازی، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی نیز همکاری و تفاهم نامه  هایی صورت گرفته و حتی در خارج از استان نیز فعالیت های دانشگاه گشترش یافته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جامعه رئیس دانشگاه صنعت و معدن وزارتخانه سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی که با حضور رییس دانشگاه یزد و جمعی از مسئولان مربوطه برگزار شد، درباره رویه‌های پوشش و عفاف در محیط دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

رییس دانشگاه یزد با بیان اینکه دانشگاه محیط علم و علم‌آموزی است و باید با بستر پوشش و عفاف به استقبال علم برویم گفت: موضوع عفاف و حجاب یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است، همچنان که در نشست اخیر خود با دانشجویان در این باره سخن گفتند.

کلانتری افزود: اگر هر فردی در هر جایگاهی که هست وظیفه خود را در این امر خطیر به درستی انجام دهد، گناه ظاهری که عدم التزام به پوشش و عفاف است در جامعه اتفاق نمی‌افتد. 

وی ادامه داد: همه دانشگاهیان باید ملتزم به رعایت قانون پوشش و عفاف باشند و در مورد معدود کارشکنان نیز لازم است برخورد قانونی صورت گیرد.

در این جلسه همچنین ضمن قدردانی از مسئولان و دست‌اندرکاران اقدامات سلبی در حوزه عفاف و حجاب، بر انجام همزمان اقدامات سلبی و ایجابی، طبق روال گذشته سفارش شد و مقرر شد در زمینه فعالیت‌های ایجابی، اردو‌های فرهنگی آموزشی تبیینی، کارگاه‌های آموزشی ویژه دانشجویان، یاوران علمی و استادان با متولی‌گری نهاد رهبری دانشگاه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد
  • افتخار آفرینی نیرو‌های مسلح در عملیات«وعده صادق» را به جوانان شرح دهیم
  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟
  • استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت