Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با سفر معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا به مسکو، یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه مواضع آمریکا درباره ونزوئلا را «غیرقانونی» خوانده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، معاون وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه ضمن صحبت درباره رایزنی‌های معاون «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در مسکو، به واشنگتن درباره توسل احتمالی به «محاصره ونزوئلا» هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دلسی رودریگز» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا روز دوشنبه (دیروز) در مسکو با مقام‌های ارشد روسیه دیدار کرده و قرار است با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور هم دیدار کند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه درباره این سفر اعلام کرد، رودریگز چندین دور مذاکره و دیدار با مقام‌های مختلف روسیه داشته است.

به گفته ریابکوف، در این دیدارها درباره روابط روسیه و ونزوئلا، لزوم تقویت همکاری‌های اقتصادی صحبت و درباره مواضع آمریکا علیه ونزوئلا هم رایزنی شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «ما قطعا تحولات مربوط به تحریم‌های غیرقانونی، فشارهای نامشروع تحریمی و تلاش‌هایش برای محاصره (ونزوئلا) را مورد بررسی قرار داده‌ایم. ما به واشنگتن درباره هرگونه تلاش برای در پیش گرفتن اقدامات بی‌ملاحظه در این زمینه هشدار می‌دهیم».

هشدار ریابکوف به آمریکا درباره اقدامات بی ملاحظه بعد از آن صورت گرفته که در روزهای اخیر موضوع «محاصره دریایی ونزوئلا» خبرساز شده است.

پیشتر، پنج مقام کنونی و سابق آمریکایی خبر دادند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور چندین بار ایده محاصره دریایی ونزوئلا توسط آمریکا را مطرح کرده اما مقام‌های ارشد پنتاگون این یده را جدی نگرفته‌اند (جزئیات بیشتر).

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین خبر داد، در دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با خانم رودریگز که فردا چهارشنبه در مسکو انجام می‌شود، دو طرف درباره مسائل مختلف شامل تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ونزوئلا صحبت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ونزوئلا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل را با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار یان بورگ وزیر امور خارجه مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار که در نیویورک و در محل سازمان ملل متحد برگزار شد، با تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران همچنین ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

امیرعبداللهیان از نقش سازنده و تلاش‌ دولت مالت به‌عنوان رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی کرد و تاکید نمود: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

او همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد.

یان بورگ وزیر امور خارجه مالت نیز در این این دیدار ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت: مالت خواستار تنش‌ زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه بکار می‌گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید داشت.

کد خبر 845418 منبع: ایرنا برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه سیاست‌ خارجی حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهیم
  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • ایران هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل را با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • امیرعبداللهیان: ایران به هرگونه خطای اسرائیل پاسخ می‌دهد
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل