Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:38:16 GMT

لاوروف: روسیه تحرکات در ادلب را تحت نظر دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۳۵۲

لاوروف: روسیه تحرکات در ادلب را تحت نظر دارد

سرگئی لاوروف امروز سه شنبه در واکنش به پرسش یکی از خبرنگاران درخصوص حمله اخیر تروریست ها در این منطقه به نیروهای ترکیه ای این مطلب را بیان کرد.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با همتای خود از غنا سخن می گفت، افزود: ما به دقت درحال بررسی موضوع هستیم و وضعیت در ادلب را تحت نظر داریم و ارتش روسیه در این منطقه در حال آماده باش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف اظهار داشت: کار ما تنها نظارت نیست، نیروهای ما در منطقه حائل که در طی توافق با طرف ترکیه ای بوجود آمد مستقر شده است و استقرار نیروهای ما نشانگر تعهدی است که ما به همکاران ترکیه ای خود بابت توافق روسای جمهوری دو کشور داشته ایم.

گفتنی است، در شمال شرق سوریه و در همسایگی ترکیه استانی به نام ادلب وجود دارد که اکنون به آخرین کانون تجمع تروریست ها در این کشور عربی تبدیل شده است.

ترکیه و روسیه شهریورماه پارسال به توافقی دست یافتند که منطقه ای حائل در اطراف ادلب ایجاد می کرد و به ترکیه اجازه می داد به تدریج تروریست ها را از این منطقه خارج کند، توافقی که تا امروز موفق نبوده است چرا که به عقیده بسیاری از کارشناسان، به تروریست ها فرصت بازسازی داده است.

ترکیه دلیل پافشاری خود برای حل وفصل اوضاع در ادلب بدون حمله نظامی گسترده از سوی روسیه یا ارتش سوریه و دیگر متحدان بشار الاسد را نگرانی از سرازیر شدن سه میلیون پناهجو به مرزهای خود می داند که در این منطقه در همسایگی ترکیه زندگی می کنند.

روس ها بارها به ترکیه هشدار داده اند که این وضعیت نمی تواند تا ابد ادامه یابد با این وجود با پادرمیانی تهران، ترکیه و روسیه تا امروز با یکدیگر و در قالب مذاکرات آستانه پیش رفته اند و به تعهدات دوجانبه خود در خصوص ادلب پایبند بوده اند.

اما اوضاع در ادلب روی دیگری هم دارد، هر از چند گاهی تروریست هایی که در این استان پناه گرفته اند به پایگاه های روسیه در نزدیکی ادلب یا ارتش سوریه شبی خون می زنند و روسیه نیز این حملات را بی پاسخ نمی گذارد و مراکز تروریستی شناسایی شده را بمباران می کند و این اقدام به سرعت به سرخط رسانه های غربی مبنی بر کشتار غیرنظامیان و افراد بی گناه توسط دولت قانونی سوریه و ارتش روسیه تبدیل می شود.

گروه کلاه سفیدها هم که مقر آن در لندن است و تنها به دفاع یک طرفه از مخالفان دولت قانونی سوریه می پردازد، هر از چندگاهی با بالارفتن احتمال یکسره شدن کار تروریست ها در ادلب در پی حمله تمام کننده ارتش سوریه و متحدانش به این منطقه، دست به کار می شود و به صورت گسترده دست به خبرسازی در خصوص حمله شیمیایی ارتش سوریه به ادلب در روزهای آینده می زند.

نادرست بودن اخبار و تصاویر تولیدی این گروه مبنی بر حمله شیمیایی ارتش سوریه به برخی نقاط سوریه بارها با مدارک و شواهد ثابت شده است اما همچنان اخبار جعلی یا تصاویر ساختگی کلاه سفیدها خبر یک رسانه های بین المللی در غرب می شود تا هزینه یکسره کردن اوضاع در ادلب برای دولت قانونی سوریه چند برابر شود.

لاوروف: برای پیشبرد توافق های مینسک باید اقدامات اضافی داشت

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود به توافق مینسک اشاره کرد و گفت: نیاز به اقدامات اضافی و جدیدی برای پیشبرد توافق های مینسک نیاز است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: در نشست آینده گروه نرماندی (فرمتی شامل کشورهای روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان برای حل مناقشه در دونباس منطقه ای در شرق اوکراین که جدایی طلب محسوب می شوند) می توان در خصوص اقدامات اضافی و جدید بحث و تبادل نظر کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان به عراق سفر می‌کند

به گزارش سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه امروز گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور دوشنبه آینده به عراق می‌رود.

این سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ صورت خواهد گرفت.

گولر پیش از برگزاری نشست فراکسیون پارلمانی حزب «عدالت و توسعه»، در جمع خبرنگاران گفت که در جریان سفر اردوغان به عراق، دو کشور تصمیم دارند برای نخستین بار پس از گذشت سال‌های طولانی، یک توافقنامه راهبردی امضا کنند.

وی افزود که فعالیت‌های مربوط به مبارزه با تروریسم نیز همچنان ادامه دارد و ترکیه طرح‌هایی را آماده کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تصمیم ترکیه برای ایجاد منطقه حائل تا عمق ۳۰ کیلومتری در مرز ترکیه و عراق نیز گفت: منطقه حائل عملاً ایجاد شده اما برخی امور نیز باید اجرا شود و ما در حال انجام آن هستیم.

وی اضافه کرد که این امور مربوط به پاکسازی دو منطقه قندیل و غارا در شمال عراق از عناصر پ.ک.ک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل (+عکس)
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • بمب‌افکن استراتژیک روسیه سقوط کرد
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند