Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا  گفت: بیشترین درصد ضایعات نخاعی در اثر حوادث و گاه بی احتیاطی ایجاد شده و اغلب  جوانان را  بخود گرفتار کرده است.

محمد محمدی افزود : دومین عامل ایجاد معلولیت ضایعه نخاعی ناشی از بیماری مادرزادی، بیماری عصبی نخاع یا فشار به نخاع  بوده  و اگر این موارد به موقع تشخیص و درمان نشوند، فرد دچار ضایعه نخاعی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول  با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی به  معلولین ضایعه نخاعی ادامه داد: هم اکنون  ۳۱۷ نفر معلول ضایعه تحت پوشش بهزیستی این استان هستند که تعداد ۱۴۲ نفر ضایعه نخاعی کمری، ۱۱۵ نفر پشتی و ۵۲ نفر ضایعه نخاعی گردنی از خدمات  لازم بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: به این مهم توجه داشت  این گروه هدف هزینه های سنگین بهداشتی و درمانی داشته و در این ارتباط  حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی برای ۲۶۰ نفر از آنان  به صورت الکترونیکی در قالب کمک هزینه لوازم بهداشت و به صورت ماهیانه پرداخت می شود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان  ادامه داد: معلولان ضایعه نخاعی در سه سطح آسیب به گردن، آسیب به پشت و آسیب به کمر تقسیم‌بندی می‌شوند و هرکدام با توجه به شدت و درجه معلولیت علاوه بر سایر خدمات مددکاری ماهیانه از مبلغ  یک میلیون و ۸۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال حق پرستاری دریافت می کنند.

وی اظهار داشت:  طبق استانداردهای جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت هر کشور معلولان هستند که از این تعداد نیز سه تا چهار درصد را معلولان بارز تشکیل می دهد.
این مسئول یادآور شد: سازمان بهزیستی با ۲ رویکرد عام و خاص ارائه خدمت می کند و هم اکنون بهزیستی زنجان در حوزه توانبخشی ۲۱ هزار و چهار نفر معلول ثبت شده با ۲۰ هزار و ۴۷۶ پرونده تحت حمایت دارد که ۱.۷ درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود.

محمدی افزود: سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می کند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی کشور معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش ۹۵ درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور ۲ اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از ۲۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال