Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@20:00:58 GMT

پمپئو: تصمیم ما برای خروج از برجام خردمندانه بود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۴۱۰

پمپئو: تصمیم ما برای خروج از برجام خردمندانه بود

وزیر خارجه آمریکا که دولت کشورش به دلیل ناکام ماندن سیاست‌هایش در قبال ایران مورد انتقاد محافل رسانه‌ای و سیاسی این کشور قرار دارد در مصاحبه‌ای تصمیم برای خروج از برجام را «خردمندانه» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای روز سه‌شنبه تصمیم دولت این کشور برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران را «خردمندانه» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که دولت «دونالد ترامپ» به دلیل محقق نکردن وعده‌های خود برای انعقاد توافقی بهتر از برجام پس از خروج از آن مورد انتقاد قرار گرفته، پامپئو گفت: «خبر خوب این است که ما داریم خردمندانه کار می‌کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری CBS گفت: «اینکه ما از برجام خارج شدیم، خردمندانه بود. این توافق ایران را در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار می‌داد و رئیس‌جمهور ترامپ مصمم است اجازه ندهد این اتفاق بیفتد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و مدعی شد که این تحریم‌ها اثرگذار بوده‌اند.

او در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه تحریم‌ها روی مردم ایران اثر گذاشته‌اند گفت: «مردم ایران می‌دانند کارزار انقلابی که سران کشورشان به راه انداخته‌اند در راستای منافع آنها نیست.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم