Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@03:25:57 GMT

وضعیت اقتصاد شبیه دوران مصدق است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۴۲۶

وضعیت اقتصاد شبیه دوران مصدق است

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است امروز اقتصاد ایران توانسته خود را با بخشی از مشکلات تحریم، تطبیق دهد و مانند دوران دکتر مصدق که تحریم‌ها نتوانست اقتصاد کشور را به زمین بزند، در دوران فعلی نیز می‌توان از فشارها عبور کرد.

علامیر محمد صادقی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به موقعیت جدیدی که امروز اقتصاد ایران با آن مواجه است، اظهار کرد: تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه مردم ایران، در سال‌های گذشته بارها و بارها اجرایی شده و در یک سال اخیر نیز ما شاهد موج جدیدی از این محدودیت‌ها بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که در این ماه‌ها اتفاق افتاده شبیه به تحریم‌هایی است که در دوره دکتر مصدق علیه دولت وقت ایران اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در آن دوران نیز شرایط برای دور زدن تحریم‌ها فراهم شد، تاکید کرد: در ماه‌های گذشته نیز اقتصاد ایران توانست بخشی از دغدغه‌های مربوط به تحریم‌ها را برطرف کند و امروز شاهد بازگشت یک ثبات جدید به اقتصاد هستیم.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی، چه مردم و چه فعالان اقتصادی توانسته‌اند تا حدی خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و در صورتی که ثبات به وجود آمده در اقتصاد حفظ شود می‌توان برای آینده برنامه‌هایی جدید داشت.

میرمحمد صادقی با بیان اینکه در صورت اجرایی شدن سیاست‌های درست در دوره تحریم می‌توان به رونق تولید امیدوار بود، گفت: دوره تحریم، زمانی است که می‌تواند به ما یک فرصت مناسب برای کاهش وابستگی به پول نفت بدهد. در این زمان می‌توان به گسترش صادرات غیر نفتی و افزایش تولید فکر کرد و همانطور که در ماه‌های گذشته، نشانه‌هایی از این اتفاق دیده‌ایم، این روند می‌تواند ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی ایران منتظر تصمیم خارجی‌ها نیست، بیان کرد: ما در ماه‌های گذشته تلاش کرده‌ایم که بازارهای صادراتی خود را حفظ کنیم. آمارها نیز نشان می‌دهد صادرات ما در سال گذشته و در ماه‌های اخیر حفظ شده و امیدواریم این روند ادامه یابد.

 این عضو اتاق بازرگانی ابراز امیدواری کرد که اقتصاد ایران با عبور از فشارهای فعلی، در آینده نزدیک بتواند پیشرفت‌هایی قابل توجه را به ثبت برساند.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری چند روز قبل اعلام کرد که اقتصاد ایران به یک نقطه تعادل جدید رسیده و پس از فشار ابتدایی تحریم‌ها، امروز یک ثبات تازه به اقتصاد ایران وارد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتاق بازرگاني تحريم دكتر مصدق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان صندوق بین المللی پول به مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از تاس، دفتر اروپای صندوق بین‌المللی پول طی گزارشی اعلام کرد که اقتصاد روسیه در برابر حجم گستره تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور مقاوم بوده است.

در این گزارش آمده است که طی دو سال گذشته و علی رغم اعمال گسترده تحریم‌ها از سوی تعدادی از کشورها علیه روسیه اما اقتصاد این کشور مقاومت خود را نشان داده است.

بنا به اعلام این نهاد اقتصادی ثبات اقتصاد روسیه با توجه به چند عامل نمود پیدا کرده که از جمله آنها ثابت ماندن صادرات نفت این کشور با وجود تحریم‌های گسترده اعمال شده علیه صنعت نفت آن بوده است.

کارشناسان صندوق بین المللی پول همچنین به افزایش مصرف مردم در روسیه اشاره کرده و اعلام کرده اند که همین امر به رشد ۲.۹ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور منجر شده است.

دلیل مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌ها افزایش دستمزدها و بهبود بازار کار و کاهش نرخ بیکاری در این کشور و رسیدن آن به رقم ۳ درصد اعلام شده است.

کد خبر 6084242 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • اذعان صندوق بین المللی پول به مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌
  • از شیدایی به رضاخان تا قلع و قمع مخالفان مصدق!
  • افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است