Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی، دادن اطلاعیه، آگهی و دعوت به سرمایه‌گذاری و یا بورس دانشجویان از طریق شبکه‌های معاند خلاف مقررات است و اگر رعایت نکنند، با آنها برخورد می‌شود.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» عصر دوشنبه در ستاد هماهنگی تبلیغات اقتصادی اظهارداشت: عمده ترین مسئله ای که در جلسه امروز مطرح شد، نگرانی افکار عمومی از فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای بود که با اتهام‌زنی، پخش شایعات و دروغ پردازی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اقدامات قوه قضاییه در برخورد با مفاسد و رانت خواری ها را موضوع دیگر این جلسه عنوان کرد و خواستار طراحی نظام تبلیغاتی و اطلاع رسانی مناسب و متناسب با این اقدامات شد.

رئیس ستاد هماهنگی و تبلیغات اقتصادی اضافه کرد:‌ این اقدامات رسانه ای باید مقوم افکار عمومی بوده و در افکار عمومی امید ایجاد کند و مردم اطمینان داشته باشند که با هر نوع فساد در هرکجا که باشد، برخورد می‌شود.

رحمانی فضلی در عین حال گفت: اگر نوع تبلیغات مدیریت شده نباشد امکان دارد عکس این اتفاق بیفتد. در این صورت عمدتاً توجه مردم به رسانه‌های خارجی، شبکه‌های اجتماعی و برخی از کانال‌هایی که درصدد شبهه افکنی و اتهام زنی به مسئولین هستند، خواهد بود.

وزیر کشور اضافه کرد: قرار شد کمیته ای این موضوع را مجدداً مورد بررسی قرار داده و دستورالعمل‌هایی در این زمینه تهیه شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: در خصوص پخش آگهی های اقتصادی و دعوت به سرمایه گذاری در خارج از کشور از سوی شبکه های معاند، قرار شد طبق مصوبه ای که قبلا در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تصویب شده است اقداماتی را در این جلسه پیگیری کنیم. طبق آن مصوبه دادن اطلاعیه، آگهی و دعوت به سرمایه گذاری و یا در بحث بورس دانشجویان خلاف مقررات است.

وی گفت: تمام افرادی که بی اطلاع از این مصوبه اقدام به آگهی دادن به این شبکه ها می‌کنند کارشان خلاف قانون است و اگر رعایت نکنند قطعا با آنها برخورد می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مقرر شد ساماندهی رسانه های مجازی در کمیته ای مورد بررسی قرار گیرد، گفت: همچنین در جلسه امروز مقرر شد این رسانه‌ها ساماندهی شوند چرا که خیلی از سایت ها در داخل کشور مجوز ندارند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اعلام کرده است که این سایت‌ها باید مراجعه کنند و مجوز اخذ کنند.

وی یادآورشد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص زمان بندی ارائه کرده که اگر توجه به آن نشود، با سایت‌های غیرمجاز برخورد می‌شود.

رحمانی فضلی افزود: امیدوارم با مجموعه اقدامات این ستاد، که عمدتاً پیشگیرانه و مبتنی بر همکاری همه حوزه‌های رسانه‌ای، اقتصادی و تولیدی است- بتوانیم فضای آرامی که زمینه ساز رشد تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال و ایجاد امید در حوزه اقتصادی باشد،  بتوانیم به وظایف خود در شرایط کنونی عمل کنیم

وی با بیان اینکه در سالگرد تشکیل ستاد هماهنگی و تبلیغات اقتصادی کشور قرار داریم، اظهارداشت: گزارش سالانه از مجموعه اقدامات این ستاد- اعم از سیاست گذاری ها، برنامه ریزی هاو اقدامات پیشگیرانه که در این حوزه اتفاق افتاده است- نشان می دهد که این سیاست‌ها موفقیت آمیز بوده است.

  وزیر کشور افزود: به صورت مشخص حدود ۳۰ موضوع در حوزه هایی مثل مسکن، موبایل، اتومبیل، کاغذ کالاهای انبار شده در بنادر ظرف یک سال اخیر در دستور کار ستاد بوده که همه اینها پیگیری و گزارش داده شد که الحمدالله موفقیت آمیز بوده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب گسترده حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل در رسانه‌های انگلیس

 شبکه خبری اسکای به طور ویژه در حال پوشش این رویداد است و در تحلیل‌های خود به طور مکرر اشاره می‌کند که اقدام ایران در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری این کشور در سوریه است.

این شبکه همچنین عنوان کرد که پهپادهای ایران از قدرت ویرانگری بالایی برخوردار هستند و هدف آنها در این مقطع مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که سامانه‌ دفاعی رژیم اسرائیل را از پا درآورد.

شبکه خبری بی‌بی‌سی هم در گزارشی با اشاره به حمله پهپادی ایران اعلام کرد: تهران وعده داده بود که پس از حمله به کنسولگری این کشور در سوریه انتقام خواهد گرفت.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سالانه ۵۰ همت از بدهی دولت به شبکه بانکی ترمیم می‌شود
  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • ملت ایران مراقب تبلیغات رسانه‌ای دشمن باشند
  • برخورد با اخلالگران در نظام اقتصادی در قزوین
  • با اخلالگران نظام اقتصادی و فضای مجازی برخورد می‌کنیم
  • طالبان: پاسخ ایران اقدام دفاعی مشروع بود
  • اعتراض یک حقوقدان به برخورد حجاب‌بانان: نیروی انتظامی حتی حق دادن تذکر لسانی را هم ندارد
  • بازتاب گسترده حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل در رسانه‌های انگلیس
  • اولویت کار‌های فرهنگی در تبلیغات محیطی شهر‌ها به ذهن بیاید
  • «گفت‌وگو»؛ حلقه مفقوده محافل آکادمیک کشور/ شبکه گفتمانی در دانشگاه آزاد ایجاد می‌شود