Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر حمل و نقل یونان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که آتن تاکنون برای پهلوگرفتن نفتکش ایرانی در بندر «کالاماتا»، درخواست رسمی دریافت نکرده است.

«ییانیس پلاکیوتاکیس» (Yiannis Plakiotakis) در گفت وگو با رسانه یونانی «اسکای» یادآور شد که وزرای امور خارجه و حمل و نقل یونان این مساله را به دقت زیر نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ایران به یونان هشدار داد: کمک به کشتی حامل نفت ایران مصداق حمایت از سازمان‌های تروریستی است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از سر استیصال از آزادی نفتکش «آدریان دریا ۱»، آزادی نفتکش را «مایه تاسف» خواند.

نفتکش «آدریان دریا ۱» - با نام قبلی «گریس 1» -  روز ۱۳ تیر ماه از سوی نیروهای انگلیس و گارد دریایی منطقه جبل‌الطارق توقیف شد.

آمریکا دولت محلی جبل‌الطارق را تحت فشار قرار داد تا توقیف این نفتکش ادامه یابد. اما دیوان عالی جبل‌الطارق هفته گذشته رای به آزادی این نفتکش حامل نفت ایران داد.

«آدریان دریا ۱» بامداد دوشنبه از منطقه جبل‌الطارق خارج و وارد آب‌های بین‌المللی شد.

از سویی، ‌جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که در صورت تکرار توقیف کشتی ایرانی، ‌با شدت بیشتری برخورد می شود.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش‌های مقام های ‌آمریکا برای توقیف نفتکش «آدریان دریا ۱» تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها و یا کشور دیگری دست به اقدام دیگری بزنند، قطعا با شدت بیشتری با آنها برخورد می‌کنیم.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل کوثری در رابطه با درخواست آمریکا برای توقیف این نفتکش گفت: آنها به خوبی می دانند که چنین اقداماتی به ضررشان است.

وی با یادآوری اینکه تصمیم دادگاه آمریکا در مورد «آدریان دریا ۱» عملی نشد، گفت: این نفتکش اکنون در حال ادامه مسیر و انجام ماموریت خود است.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته(دوشنبه) در نشست خبری درباره احتمال توقیف مجدد نفتکش حامل نفت ایران اظهار داشت: اگر این اقدام انجام شود یا حتی بیان شود، این مساله یک نوع تهدید کشتیرانی آزاد است. ایران از طریق مجاری رسمی که داشته و بویژه سفارت سوئیس، هشدارهای لازم را به مقامات آمریکایی داده تا این اقدام اشتباه را انجام ندهند زیرا با عواقب بدی روبرو می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر یونان مایک پمپئو نفتکش ایران قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت پاکستان : قاطعانه دنبال دریافت معافیت تحریمی ایران از آمریکا هستیم

وزیر نفت پاکستان با اعلام اینکه کار روی احداث خط لوله مرتبط با پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران به زودی آغاز می‌شود، افزود: اسلام‌آباد قاطعانه به دنبال دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهد بود.   به گزارش ایرنا، مصدق ملک امروز دوشنبه طی گفت‌وگو با خبرنگاران حوزه انرژی در اسلام‌آباد اعلام کرد که پاکستان به زودی کار روی پروژه گاز ایران را آغاز می‌کند.   وی اظهار داشت که دولت موقت پاکستان اقدام برای ارائه درخواست رسمی به آمریکا جهت دریافت معافیت تحریمی ایران را به تعویق انداخته بود اما دولت فعلی این موضوع را با قدرت دنبال می‌کند.   مصدق ملک افزود: پاکستان قاطعانه پرونده معافیت تحریمی را پیگیری کرده و از آمریکا می‌خواهد که این مطالبه اسلام‌آباد را بپذیرد.   وی گفت که پاکستان به زودی کار روی خط لوله انتقال گاز از ایران را آغاز می‌کند و تلاش خواهد کرد که با راهکارهای سیاسی و فنی از سد تحریم‌های آمریکا عبور کند.   سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هفته گذشته در واکنش به اظهارات مقام آمریکایی علیه همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد در حوزه انرژی‌، اعلام کرد: اسلام‌آباد نیازی به مشورت دیگران یا معافیت تحریمی ندارد و ما متعهد به انجام پروژه مهم انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان هستیم.   ممتاز زهرا تاکید کرد: تصمیم اخیر دولت پاکستان برای پیشبرد خط لوله گاز و احداث آن در محدوده خاک پاکستان یک تصمیم مستقل و آزاد است و این عملیات در خاک پاکستان به زودی اجرا خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند
  • رویارویی پهپادهای ایران و آمریکا
  • وزیر نفت پاکستان : قاطعانه دنبال دریافت معافیت تحریمی ایران از آمریکا هستیم