Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ اصغر زارع روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خودروهای پلیس راه به صورت نامحسوس، خودروهای متخلف را در محدوده ۳۰ کیلومتری اصفهان شناسایی می کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت گشت های کنترل نامحسوس پلیس راه از یک ماه گذشته در استان های ترانزیتی همچون اصفهان پررنگ شد، اظهار داشت: دوربین های کنترل سرعت و نظارت نیز همچنان در بزرگراه ها و آزاد راه ها فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع با اشاره به اینکه امروز وضعیت ترافیک راه های اصفهان، عادی و روان بود، خاطرنشان کرد : صبح امروز در یک مورد واژگونی خودرو در محور خور - بیاضه به دلیل عدم توجه راننده به جلو یک نفر فوت کرد.

جانشین پلیس راه اصفهان  ادامه داد: پیش بینی می شود عصر و شامگاه امروز، ترافیک در محورهای دامنه به تیران و نجف آباد، عسگران به تیران، شهرکرد به اصفهان و شهرضا به اصفهان سنگین شود.

وی با بیان این که اقدام های لازم برای پوشش ترافیکی این محورها توسط پلیس راه انجام گرفت، اضافه کرد: به رانندگان توصیه می شود با رعایت فاصله طولی از رانندگی تحت فشار و با عجله پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با نزدیک شدن به شهریور ماه سفرهای تابستانی افزایش می یابد.

منصور شیشه فروش افزود: به همین دلیل از راهداری، شرکت های حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، فرمانداری ها، هلال احمر، شهرداری ها و کامیون های حمل فراورده های نفتی، خواسته شد تا اقدام های لازم را برای ایمنی راه ها و کاهش تصادف ها انجام دهند.

استان اصفهان با ۱۱ هزار و۵۰۰ کیلومتر راه، به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر در مرکز ایران، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر در کشور را دارد.

اصفهان جز استان های پرتصادف کشور است که شناسایی نقاط حادثه خیز و بررسی تحلیل آن و برنامه ریزی مناسب می تواند زمینه کاهش تصادفات را به همراه داشته باشد.

در چهار ماه سال جاری تصادفات جاده ای در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت و تعداد فوتی های در صحنه تصادف در چهار ماه ابتدای سال گذشته ۱۴۲ مورد بود که امسال در این مدت به ۱۲۲ رسید.

واژگونی خودرو در کشور به ویژه بخش در محورهای بیابانی سالانه میلیاردها تومان به اقتصاد کشور خسارت می زند که باید برای رفع این مشکل دنباله دار تدابیر ویژه ای اتخاذ شود. 

استان اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گشت اصفهان تصادفات جاده ای پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان گفت: ۱۰۷ تیم امدادی از جمله راهداری، هلال احمر، امداد خودرو، پلیس راه و راهور و دهیاری‌ها در مناطق تحت تأثیر استقرار داده شدند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی صدور هشدار سطح نارنجی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی وارد شده به استان از سمت جنوبی و استقرار سامانه بارشی از اوایل وقت امروز تا فردا، شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ خواهیم بود که این شرایط بیشتر در مناطق جنوب، جنوب شرق، ارتفاعات سمیرم، شهرضا، نائین، ورزنه و دهاقان انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه متناسب با شرایط مذکور، جلسه مدیریت بحران برگزار و آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی اعلام شد، افزود: ۱۰۷ تیم امدادی از جمله راهداری، هلال احمر، امداد خودرو، پلیس راه و راهور و دهیاری‌ها در مناطق تحت تأثیر استقرار داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: خاصیت بارش‌های بهاری، همرفتی بودن است و این بارش‌ها بیشتر در بعدازظهر و اوایل شب رخ خواهد داد که می‌تواند منجر به ایجاد خسارت نیز شود، از همین رو هشدارهای لازم به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده است.

شیشه فروش ادامه داد: طی این ماه شاهد رخداد مخاطرات جوی بودیم که خساراتی نیز به همراه داشته است که از جمله آنها می‌توان به وزش باد و طوفان طی بیست‌وسوم فروردین در کاشان، بارش برف در بویین‌میاندشت طی بیست‌وسوم فروردین و وارد شدن خساراتی به درختان و مناطق موقت روستایی به علت وقوع صاعقه اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی، استقرار تجهیزات امدادی، آماده به‌کار بودن ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها، راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی، ضرورت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه پرهیز از سفرهای غیرضرور، پاکسازی دهانه پل‌ها از رسوبات و توجه به توصیه‌های ایمنی از جمله موارد دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد، اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارات در پی هشدار صادر شده، اداره راه اکیپ‌های خود را در ۳۲ راهدارخانه، هلال احمر در ۴۳ پایگاه جاده‌ای و اورژانس اصفهان و کاشان نیروهای امدادی خود را در بیش از ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار مستقر کرده‌اند.

شیشه فروش با بیان اینکه بارش‌ها طی مدت زمانی مذکور بیشتر متوجه غرب و جنوب استان خواهد بود، افزود: در مناطقی از استان نیز وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند کاهش میدان دید و بروز تصادفات را در پی داشته باشد.

کد خبر 745192

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است
  • (عکس) بدترین ترافیک تاریخ در چین،؛ ۱۰۰ کیلومتری که بازشدنش ۱۲ روز طول کشید!
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان قابل قبول است
  • لایروبی و احیای ۴۶ کیلومتر از قنات‌های اصفهان
  • لایروبی و احیا ۴۶ کیلومتر از قنات‌های اصفهان
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • مرزبندی محدودکننده شهری علی رغم افزایش جمعیت کلانشهر ها
  • ۱۴۱ هزار فقره توقیف خودرو در پارکینگ 
  • عملیات تکمیل کمربندی جنوب غرب و پل زیرگذر آبنیل به طول ۵ کیلومتر در دست اجرا است