Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@14:44:16 GMT

تحریم ایران جان کودکان سرطانی را به خطر می‌اندازد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۸۵۶

تحریم ایران جان کودکان سرطانی را به خطر می‌اندازد

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛  سی بی اس نیوز در گزارشی با بررسی تاثیر تحریم ها بر کودکان سرطانی بیمارستان خیریه محک تهران با اشاره به این که این بیمارستان از سال 1991 به درمان رایگان بیش از 30 هزار کودک پرداخته، اعلام کرد که در سال گذشته دسترسی بیماران این بیمارستان به داروهای حیاتی متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی بی اس نیوز خاطرنشان کرد: ایران بخش بزرگی از داروی مورد نیازش را با تولید داخلی تامین می کند اما برای داروهای پیشرفته به شدت به واردات متکی است و تحریم های آمریکا بر داروهای وارداتی تاثیر گذاشته است. 

در گزارش مذکور به این نکته اشاره شده که اگرچه از لحاظ فنی داروها از تحریم معاف هستند اما تبادلات مالی برای خریداری آنها در بازار جهانی انجام نمی شود. به همین دلیل واردات دارو 80 درصد کاهش یافته و قیمت اندک داروی وارداتی نیز سر به آسمان گذاشته است.

سی بی اس نیوز افزود: رنج و درد والدین کودکان محک که از بازگشت بیماری سرطان کودکشان آگاهی پیداکرده اند زمانی بیشتر می شود که می فهمند داروی مورد نیاز برای زنده نگه داشتن کودکانشان در دسترس نیست. برخی والدین با اشاره به نبود دارو گفتند که تنها کاری که پزشکان از دستشان بر می آید این است که راحتی و آرامش کودکان را فراهم کنند.

رسانه آمریکایی نوشت: یکی از پزشکان محک در پاسخ به این پرسش که «به پدرومادر کودکانی که داروی آنها در خارج از ایران وجود دارد ولی در ایران قابل دسترسی نیست، چه می گویید»، پاسخ داد: «ما از آنها می خواهیم دعا کنند و مطمئن باشند که ما همراه آنها هستیم و رنج آنها را می فهمیم.»

در پایان این گزارش آمده است: پزشکان این بیمارستان نتوانستند آمار دقیقی را از تعداد کودکان درگذشته بر اثر عدم دسترسی به دارو پس از تحریم ها ارائه کنند اما رئیس بیمارستان محک به سی بی اس نیوز گفت با توجه به کاهش 80 درصدی داروهای وارداتی تخمین این رقم و مقایسه شرایط کنونی با پیش از تحریم ها غیرممکن نیست.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر بیماران سرطانی داروی بیماران سرطانی تحریم ها تحریم دارو قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخت گیری افغانستان برای تردد ناوگان ایرانی

تین نیوز

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کامیونداران، اظهار کرد که اخیرا، چند روز مرز ایران و افغانستان به روی کامیون های ایرانی بسته بوده و اجازه تردد به آنها داده نشده است. این امر منجر به شکایت صنف کامیونداران خراسان به دولت شده است. در واقع آنها بر این باور هستند که متاسفانه دولت در مقابل مواضع افغانستان در بحث تردد کامیون های ایرانی و ترانزیت، عملکرد ضعیفی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، سید جلال موسوی، معتقد است که کامیون های افغان بدون الزام به داشتن معاینه فنی، احتمال قاچاق گازوئیل ایرانی و تناژ بالا که به زیرساخت های جاده ای آسیب وارد می کند، به راحتی در مسیر ایران تردد می کنند. به همین دلیل، وی برخورد کشور افغانستان در موضوع تردد ناوگان ایرانی را سخت گیرانه قلمداد کرده است که تردد کامیون های ایرانی از جمله ورود آنها به هرات افغانستان را با اختلال مواجه کرده است.

 با توجه به اختلال ورود رانندگان ایرانی به افغانستان و اروپا، شرایط نامناسبی برای ناوگان جاده ای کشور ایجاد شده است که می تواند در شرایط کاهش میزان بار برای حمل، مدت زمان خواب کامیون ها را افزایش بدهد و وضعیت و چهره مبادی ورودی و خروجی کشور به خصوص بندرعباس را دگرگون کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل تا کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • رئال روی مکرون را زمین می اندازد
  • یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل است
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • سخت گیری افغانستان برای تردد ناوگان ایرانی
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲