Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@23:48:52 GMT

سند تحول بنیادین از امسال اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۸۸۸

سند تحول بنیادین از امسال اجرایی می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست آموزشی-توجیهی تهیه و ابلاغ بسته انتظارات از مدارس مستند به برنامه اجرایی سند تحول بنیادین اظهار داشت: همه برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در تمام سطوح ستادی، استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای در سال ۹۸ مبتنی بر سند تحول بنیادین تهیه و تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه همه برنامه‌های زیرنظام‌های سند تحول به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است، گفت: در اجرایی کردن سند تحول به لحاظ برنامه هیچ گونه کاستی وجود ندارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین ادامه داد: برنامه‌های سال ۹۸ در پایان فروردین با امضای وزیر آموزش و پررش ابلاغ شده است و تا پایان تیر آموزش و پرورش استان‌ها برنامه‌های استانی خود را تنظیم کردند و همچنین نیمه اول مرداد نیز مناطق آموزشی سراسر کشور برنامه‌های خود را تنظیم کردند.

مددی به رویکرد جدید در تدوین برنامه‌های مدرسه‌ای اشاره کرد و افزود: در هر منطقه آموزشی چهار کارگروه هماهنگی و برنامه ریزی براساس دوره‌های تحصیلی تشکیل می‌شود که معروف به ۴ میز است.

او اضافه کرد: این چهارکارگروه مسئولیت هماهنگی و یکپارچه سازی برنامه‌های آموزش و پرورش هر منطقه را در آن دوره تحصیلی به عهده دارد و برنامه‌ها را در قالب یک بسته به عنوان انتظارات به مدارس منطقه ارائه می‌کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین یادآور شد: هماهنگی و یکپارچه سازی برنامه‌های آموزش و پرورش هر منطقه با مشارکت مدیران مدارس انجام خواهد شد.

مددی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش به منظور رویکرد کاهش تمرکز به روسای آموزش و پرورش سراسر کشور اختیار دادند که برنامه‌های هر منطقه را متناسب با مقتضیات آن منطقه با مشارکت مدیران مدارس منطقه تهیه و تنظیم کنند، تاکید کرد: از سال تحصیلی جاری همه برنامه‌های مدارس و اداره‌های آموزش و پرورش براساس چارچوب سند تحول انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: برای هماهنگی هر چه بیشتر بین حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش از ابلاغ برنامه‌های تفکیکی به مدارس خودداری می‌شود و همه برنامه‌ها در یک کارگروه تخصصی منسجم می‌شود تا مدیران مدارس به راحتی از برنامه‌ها استفاده کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین اضافه کرد: گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال جاری در سطح مدارس کشور به طور جدی دنبال خواهد شد.

مددی در ادامه اظهار داشت: اهداف دوره‌های تحصیلی که مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است مبنای تدوین برنامه و فعالیت‌های سال جاری آموزش و پرورش در سطح کشور است.

او خاطرنشان کرد: کلیه فعالیت‌های آموزش و پرورش در سال جاری باید با برنامه‌های درسی مدارس هماهنگی لازم را داشته باشد و از این سو انسجامی در سطح مدارس کشور اتفاق خواهد افتاد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین در خصوص تعارض بین مدل‌های تدبیر و تعالی مدیریت، مدرسه با برنامه سند تحول بنیادین گفت: این دو مدل قطعه کوچکی از مدل اجرایی کردن سند تحول در مدرسه است و اگر انطباق لازم را با سند نداشته باشند باید در آن‌ها تغییر ایجاد شود.

مددی با بیان اینکه دیکته برنامه به مدیران مدارس خلاف روح مدرسه محوری است، افزود: با توجه به آیین نامه اجرایی مدارس، مدیران مدارس باید برنامه تنظیم کنند و ستاد حق ندارد برنامه‌ای به مدارس دیکته کند و با این اوصاف باید گفت که تعالی برنامه نیست بلکه چارچوبی مناسب برای تدوین برنامه عمل در مدرسه است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در سازمان مدارس غیردولتی برنامه‌هایی در سه حوزه قانونگذاری، مدیریتی-سیاست‌گذاری و برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌ها دنبال شد.
احمد محمودزاده افزود: در این قالب‌ها، کار مهم در حوزه قانون‌گذاری، بازنگری قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بود که پس از ۱۸ ماه به نتیجه رسید، ۱۶ ماده آن تغییر یافت و ابلاغ شد.
وی با بیان این که حمایت از معلمان و مؤسسان تثبیت و موضوع نظارت در این قانون، جدی‌تر مطرح شد، افزود: در کنار این موضوع، بحث استقرار را نیز پیگیری کردیم و به نتیجه رساندیم و موضوع مدارس استیجاری و احداثی سروسامان پیدا کرد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه بررسی و بازنگری آیین‌نامه‌های مربوط به شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها برای احیای برخی از ظرفیت‌ها، از کار‌های مهمی است که امسال دنبال خواهد شد، گفت: چندین برنامه را هم با قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست اجرا داریم که در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.
محمودزاده همچنین از بررسی طرح مدرسه مجازی بزرگسالان خبر داد و گفت: مصوبه این موضوع سال گذشته دریافت شد چراکه به دنبال کاهش تنوع مدارس و تجمیع در داخل مدرسه مجازی هستیم؛ طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع و به زودی نهایی خواهد شد.
وی با اشاره به مبنای صدور مجوز در سازمان مدارس غیردولتی که قانون است، ادامه داد: فعالیت مراکز آزمون‌ها در کشور باید در چارچوب مجوز و مقررات باشد، فعالیت مراکز فاقد مجوز ممنوع است و در صورت مشاهده تعطیل خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از استان‌ها خواست تا هوش مصنوعی را در مدارس غیردولتی با مفموم درست، شروع کنند.
محمودزاده در ادامه بر اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی، جذب مربی بهداشت، اجرای جدی برنامه‌های پرورشی، استمرار کیفی و جدی طرح‌هایی از قبیل آوای آسمانی، چفیه‌های بهشتی و طرح ولایت تأکید و خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای ایجاد نمازخانه در مدارس شد.

دیگر خبرها

  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند