Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@07:56:26 GMT

ورود نخستین قطار گردشگری به ملایر همدان (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۹۶۸

ورود نخستین قطار گردشگری به ملایر همدان (+عکس)

به مناسبت سومین جشنواره تابستانی مبل و منبت، نخستین قطار گردشگری عصر سه شنبه وارد شهرستان ملایر شد.

به گزارش ایرنا وجود شبکه ریلی فرصتی ویژه برای پایتخت مبل و منبت ایران بود تا امروز همزمان با عید سعید غدیر خم در سومین جشنواره تابستانی مبل و منبت میزبان نخستین قطار گردشگری باشد و بتواند از این طریق ظرفیت های گردشگری خود را معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر روز سه شنبه در حاشیه این آئین در گفت و گو با ایرنا افزود: یکصد گردشگر از تهران و سایر نقاط کشور با قطار گردشگری وارد ملایر شدند.

ابراهیم جلیلی گفت: به مناسبت سومین جشنواره تابستانی مبل و منبت که از ۲۱ تا ۲۹ مرداد و از عید تا عید در حال برگزاری است، نخستین قطار گردشگری با همکاری بخش خصوصی وارد ملایر شد.

وی با بیان اینکه از توان بخش خصوصی و دفاتر خدماتی و مسافرتی برای ورود قطار گردشگری استفاده کردیم ادامه داد: گردشگران در این سفر یک روزه از جاذبه های طبیعی و تاریخی ملایر همچون بام ملایر، مینی ورد، پارک سیفیه، بازار خرید سوغات، موزه لطفعلیان و بازار مبل ملایر بازدید می کنند که همراه با موسیقی سنتی زنده و اجرای استند آپ کمدی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر تاکید کرد: در تلاش هستیم با همکاری بخش خصوصی و دفاتر خدماتی و مسافرتی ملایر را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کنیم و حداقل هفته ای یکبار شاهد ورود قطار گردشگری به ملایر باشیم.

جلیلی وجود شبکه ریلی را مزیتی ویژه برای توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی این شهرستان برشمرد و بیان کرد: ارزان بودن سفر و امنیت بالا از ویژگی های سفر با قطار است که شهر ملی منبت از این شاخصه مهم برای توسعه گردشگری برخوردار است.

وی با بیان اینکه سفر با قطار به ویژه در مسیر تهران به ملایر به صورت چارتری توسط بخش خصوصی در حال انجام است گفت: در صدد هستیم در رویدادهای دیگری همچون جشنواره شیره پزی و جشن جهانی شدن انگور ملایر نیز قطارهای گردشگری را وارد این شهرستان کنیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه قطار گردشگری باید رونق گیرد و مسافران از سفر با قطار تهران _ ملایر استقبال کنند افزود: هفت دفتر خدماتی مسافرتی در ملایر فعال است که بیشتر در حوزه سفرهای زیارتی فعالیت کرده اند و در تلاش هستیم ویژه گردشگری با همکاری این دفاتر و ارتباط با آژانس های مسافری کشور در طول سال شاهد ورود قطار گردشگری به ملایر باشیم.

وی با اشاره به ورود نخستین قطار گردشگری در ۲۹ مرداد همزمان با عید سعید غدیر خم اظهار داشت: ۳۱ مرداد نیز دومین قطار گردشگری وارد شهر ملی منبت می شود که در سفر یک روزه برنامه ها و بازدیدهای متنوعی برای گردشگران طراحی شده است.

سومین جشنواره تابستانی مبل و منبت ۲۱ مرداد همزمان با عید سعید قربان آغاز و به مدت ۱۰ روز در حال برگزاری است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که اخیراً هیچ قطار تجاری از سمت افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران نشده است.

در توضیحات شرکت راه آهن آمده است که طبق روال مرسوم عبور بارهای ترانزیتی از کشورهای مختلف، ابتدا تشریفات قانونی و هماهنگی لازم و اخذ مجوز برای عبور بار از کشورهای میانی مسیر انجام می‌شود و سپس نسبت به اعزام قطار اقدام می‌شود.

روز یکم اردیبهشت امسال یکی از رسانه‌های داخلی مدعی شده بود اولین قطار ترانزیتی حاوی بار ۱۱۰۰ متریک تن سنگ معدنی از افغانستان به مقصد ترکیه وارد ایستگاه راه‌آهن در روزنک شد و این اولین محموله تالک افغانستان بود که از مسیر ایران راهی ترکیه می‌شد اما طبق شنیده‌ها در ایران متوقف ماند و اجازه عبور به آن داده نشد.

راه‌آهن اعلام کرد: این در حالی است که برای عبور قطار ذکر شده از افغانستان به ترکیه از مسیر ایران، هماهنگی مربوطه و نهایتاً صدور مجوز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام نشده است.

کد خبر 6085260 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است