Web Analytics Made Easy - Statcounter

مکرمی گفت : بر اساس اطلاعات پایگاه جمعیتی سازمان ثبت احوال، استان یزد دارای حدود ۱۰۲ هزار نفر سید و سیده است که این تعداد ۹ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان یزد، محمدعلی مکرمی با اشاره به اینکه از لحاظ جمعیت سادات، استان یزد دومین استان پس از مازندران است، اظهار داشت: بیش از ۶ میلیون نفر از جمعیت ایران را سادات ذریه پیامبر اسلام تشکیل می‌دهند که از مجموع این آمار حدود ۳ میلیون و ۱۳۹ هزار نفر مردانی هستند که اسم آن‌ها با لفظ «سید» و حدود ۲ میلیون و ۶۹۷ هزار نفر نیز زنانی هستند که اسم آن‌ها با پیشوند «سیده» یا پسوند «سادات» آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرمی با استناد به آمار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: جمعیت سادات شیعه و اهل سنت در اقصی نقاط جهان گسترده است و این آمار هم اکنون به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر می رسد که در جنوب آسیا ۲۰ میلیون نفر، مصر ۱۱ میلیون نفر، مراکش ۷ میلیون و در هند و پاکستان و کشورهای اطراف آن نیز ۱۰ میلیون نفر از سادات زندگی می کنند.

دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان از ثبت تولد هزار و ۲۵۰ نوزاد از خانواده سادات در استان یزد از عید غدیر سال گذشته تا امروز خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۵۱ کودک سید و ۵۹۹ نوزاد هم سیده بودند که سیدعلی با ۵۵ بار و فاطمه سادات با ۶۲ مرتبه انتخاب در صدر نامگزینی قرار گرفتند.

مکرمی با اشاره به ارادت یزدیها به حضرت امیرالمومنین (ع) خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بیش از ۲۳ درصد از نوزادان پسر با نام و القاب مبارک حضرت علی نامگذاری شده اند.

وی افزود : از عید غدیر سال گذشته تا امروز ۱۰ هزار و ۲۰۴ نوزاد پسر در استان یزد متولد شده اند که ۲ هزار و ۳۶۵ نوزاد یعنی معادل ۲۳ درصد، با نام و القاب اولین پیشوای شیعیان یعنی نام‌‎های علی، مرتضی، امیر و ترکیبات آنها نامگذاری شده‌‏اند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اعلام آمار اسامی انتخاب شده گفت: از یک سال گذشته تاکنون نام امیر علی با ۴۰۶ بار انتخاب در صدر نام‌‎گزینی مردم دارالعباده قرار دارد همچنین نامهای امیرحسین، علی، ابوالفضل، حسین و محمد در جایگاه دوم تا ششم فراوانی نام نوزادان پسر در استان یزد قرار دارد.

مکرمی آمار انتخاب نام و القاب اولین پیشوای شیعیان را اینگونه عنوان کرد : امیر عباس ۲۲۵ بار، علیرضا ۱۸۸ بار، امیر محمد ۱۵۸ بار، امیر ارسلان ۱۰۶ بار، امیر رضا ۱۱۰ مرتبه، علی اکبر ۴۲ مرتبه، امیر مهدی ۴۰ بار ، امیرحسام ۲۹ بار، امیر حافظ ۲۶ ، علیرضا ۲۲ مرتبه، محمدعلی ۲۱ بار .

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر غدیر عید غدیر خم بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد سومین جشنواره طنین مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره طنین مسجد جشن عید غدیر خم روزنامه شبستان یزد سادات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

کد خبر 6086327

دیگر خبرها

  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • طی دو سال هشت میلیون فقیر به تعداد فقرای کشور اضافه شده است!
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • محفل انس با قرآن در آبادان
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال