Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@07:55:51 GMT

واقعه غدیر در سیستان و بلوچستان بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۹۹۳

واقعه غدیر در سیستان و بلوچستان بازسازی شد

همزمان با عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت واقعه غدیر خم در 11 شهرستان سیستان و بلوچستان بازسازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، مراسم بازسازی حجه الوداع پیامبر (ص) و واقعه غدیر خم و خطبه خوانی واقعه غدیر، بعد از ظهر امروز با استقبال بسیار خوب شهروندان شیعه و سنی در 11 شهرستان استان پهناور سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مراسم در شهرستان زابل در محل کمربندی آیت الله سیستانی جنب پمپ بنزین، برای شهروندان دلگان در محل بلوار جهاد جنوبی جنب کمیته امداد، مسجد جامع حضرت اباالفضل (ع) جنب سه راهی، چابهار در محل مسجد جامع امام حسین(ع)، در خاش در محل مسجد حضرت ابوالفضل و در بزمان در مسجد جامع امیرالمومنین(ع) با حضور پرشور مردم برگزار شد.
 


همچنین این مراسم در زاهدان نیز در محل تقاطع خیابان آزادگان و خرمشهر پشت آستان مقدس شهدای گمنام برگزار شد که با استقبال گسترده مردم همراه بود.

شهروندان 5 شهر حوزه سیستان، ایرانشهر، بزمان و دلگان به صورت زنده این تعزیه را به نظاره نشستند و در شهرستان های چابهار و خاش نیز این مراسم به شکل خطبه خوانی اجرا شد. 

بازسازی واقعه غدیر خم از سال 90 در کشور با اجرای مراسم در قم آغاز شد؛ پس از آن در سال 91 در سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفت به گونه ای که ابتدا در سیستان با محوریت زابل و بلوچستان با محوریت دلگان برگزار شد.

شایان ذکر است، سال گذشته 60 هزار نفر از این مراسمات در کل استان دیدن کردند. در سال جاری نیز 5 شهرستان در حوزه سیستان، زاهدان، ایرانشهر، دلگان، بزمان، خاش، چابهار و... میزبان مراسم بازسازی حجه الوداع و یا خطبه خوانی غدیر بودند.
 


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۶ شهرستان زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک و گلشن این استان خبر داد. - اخبار استانها -

عطاءاله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان از اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده 6 شهرستان زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک و گلشن استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته های تشویقی 19 بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان ها ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: این بسته های تشویقی مشوق های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده ها می توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

اکبری گفت: 13 شهرستان در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در 6 شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در مابقی شهرها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.

اکبری خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها اقدام به پیگیری بهره‌مندی از شرایط و این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسوولان بود
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسؤولان بود
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان
  • مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد