Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@13:26:01 GMT

حمله صاعقه به مردم یک شهر

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۹۹۶

حمله صاعقه به مردم یک شهر

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد رادفر ضمن بیان این خبر گفت: روز گذشته بر اثر صاعقه در گراش ۱۵ تن دچار مصدومیت شدند که برای دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.

 رادفر در ادامه گفت: ۱۱ تن از مصدومین به بیمارستان گراش، ۳ تن به بیمارستان اوز و یک مصدوم نیز پس از دریافت خدمات پزشکی به صورت سرپایی درمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سازمان اورژانس فارس نیز در توصیه به هم استانی‌ها گفت: در زمان وقوع صاعقه هنگامی که گزینه‌های شما این است که داخل یا خارج از خودرو بمانید، خودرو همیشه امن‌ترین گزینه است. اگر در محل رعدوبرق قرار دارید، تا آرام شدن هوا در خودرو بمانید و شیشه‌ها را بالا نگه دارید. روشن کردن خودرو در طول رعدوبرق و صاعقه خطرناک نیست، اما تحت هیچ شرایطی خودرو را تا زمان تمام‌نشدن طوفان حرکت ندهید .

اگر رعدوبرق به بدنه خودرو اصابت کند، جریان از فلز بیرونی بدنه خودرو عبور می‌کند و به زمین منتقل می‌شود. دستان خود را در بغل نگه دارید و از تکیه بر درهای خودرو یا دست زدن به هر فلز داخل خودرو خودداری کنید. وقتی داخل خودرو هستید، از رادیو و سیستم جی‌پی‌اس یا حتی شارژر تلفن همراه استفاده نکنید، این بخش‌ها می‌توانند از طریق اتصالات سیمی جریان برق را منتقل کنند.

محمدجواد مرادیان در ادامه افزود: به هنگام وقوع رعد و برق از لبه صخره‌ها و بلندی قله‌ها باید فاصله بگیرید و با کاهش ارتفاع خود را از خطر مرگ نجات دهید و به هیچ عنوان در نقاط مرتفع پناه نگیرید.لباس‌های خیس‌ را به‌ سرعت با لباس خشک تعویض کنید. در مکان‌های خشک و بدون گیاه پناه بگیرید. طناب‌هایی را که به همراه داریم از خود دور کنید، به‌خصوص اگر خیس و مرطوب باشند. از تلفن همراه و هرگونه وسیله الکترونیک دیگر استفاده نکنید و بهتر است آنها را خاموش کنید. به محض وقوع صاعقه به‌سرعت روی زمین بنشینید و به حالت دولا زانوهای خود را در بغل بگیرید. بهتر است از یک زیرانداز فوم یا کوله‌پشتی خود به‌ عنوان عایق زمین استفاده کنید. به هنگام صاعقه به هیچ عنوان تجمع نکنید .

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان درمان خودرو زمین تلفن همراه برق رعد و برق مرگ تلفن مصدومیت اورژانس صاعقه صاعقه زدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به اتباع چینی در پاکستان با دستکم ۵ کشته

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه خبری «جیو تی وی»، در این حمله که در منطقه «بشام» از نواحی شمالی پاکستان رخ داده یک عامل انتحاری خود را در نزدیکی یک خودروی حامل اتباع چینی منفجر کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


گفته می‌شود چند نفر دیگر از سرنشینان این خودرو که از اسلام آباد راهی منطقه «کوهستان» بوده بر اثر انفجار به شدت زخمی شده و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.
منابع پلیس با بیان اینکه انفجار انتحاری ساعت ۱۳ به وقت محلی رخ داده افزودند: تحقیقات پلیس در خصوص این حمله به صورت گسترده آغاز شده و گزارشات اولی حاکی است عامل انتحاری سوار بر خودرو اقدام به این حمله کرده است.
اگرچه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است، اما پیشتر حملاتی از این قبیل به اتباع چینی در مناطق مختلف پاکستان توسط گروه‌های ممنوعه و تجزیه طلب بلوچ انجام شده است.
این حملات در گذشته باعث اختلافات جزئی میان پاکستان و چین نیز شده بگونه‌ای که پکن بار‌ها از پاکستان خواسته تا امنیت اتباع چینی فعال در بخش‌های تجاری و صنعتی این کشور را تضمین کند.
این حمله درحالی رخ داده که صبح امروز نیز حمله تروریست‌های تجزیه طلب بلوچ پاکستان به دومین پایگاه نیروی دریایی این کشور در ایالت بلوچستان با هشیاری نیرو‌های امنیتی و هلاکت ۴ تروریست خنثی شد.

دیگر خبرها

  • حمله آلوارو موراتا به رسانه‌ها: اعتبار من را خدشه‌دار نکنید
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت
  • مرگ تلخ یک چوپان به همراه ۱۰۰ راس گوسفند در تریلی + ویدئو
  • انتقاد تند از علی مطهری بعد از اظهاراتش درباره نوروز /به دنبال تبدیل عید به عزا هستید؟/خیال نکنید مردم خیلی سرخوش‌ هستند اما.../نوروز تعطیل بردار نیست
  • ماشین که جوش میاره درب رادیاتور را باز نکنید + فیلم
  • ۳۰۰ میلیون بده خودرو وارداتی بخر!
  • حمله به اتباع چینی در پاکستان با دستکم ۵ کشته
  • شهادت یک نوزاد در پی حمله تروریستی در شهرستان خاش
  • روسیه به ذخایر گاز اوکراین حمله کرد
  • طوفان وحشتناک ایذه، شبکه‌های برق و تلفن همراه چند ساعت قطع شد + ویدئو