Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@18:12:46 GMT

عرضه واکسن‌های ایرانی HPV و آنفولانزا تا پایان امسال

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۹۹۹

عرضه واکسن‌های ایرانی HPV و آنفولانزا تا پایان امسال

به گزارش جماران؛ مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تولید ۲ واکسن ایرانی HPV و آنفولانزا در مراحل پایانی است، اظهار امیدواری کرد که این ۲ واکسن با تلاش محققان ایرانی تا پایان سال وارد بازار شود.

دکتر «حسین وطن پور» روز  سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در حال حاضر این ۲ واکسن در مرحله کارآزمایی بالینی (کلینیکال تریال) قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود با تلاش محققان ما این ۲ واکسن تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این واکسن‌ها محصول ۲ شرکت دانش‌بنیان است، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های چشمگیری در سال‌های اخیر داشتند و توانستند محصولات متعددی در حوزه سلامت تولید کنند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، تعداد پروژه‌های ملی فعلی در حوزه بهداشت را ۱۰ مورد اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی، داروها و واکسن هستند.

وی بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در تلاش برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و وزارت بهداشت هم در برخی حوزه‌ها مانند ثبت اختراعات بین‌المللی و اخذ مجوز وی سی حمایت می‌کند. در تلاش هستیم تا هزینه‌های ثبت اختراعات بین‌المللی شرکت‌های نوپا در حوزه سلامت را پرداخت کنیم.

وطن پور به اعطای گرنت به پروژه‌های فناورانه اشاره کرد و گفت: از طریق موسسه نیماد گرنت‌هایی به پروژه‌های فناورانه پرداخت می‌شود که طی سه سال اخیر بیش از ۷ میلیارد تومان به ۳۲ پروژه پرداخت شده است.

دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خبری که خرداد ماه امسال در ایرنا منتشر شد، به نتایجی از مطالعات مرتبط با شیوع HPV در کشور اشاره کرد و گفت: نتایج برخی تحقیقات انجام شده در ایران شیوع کلی این ویروس در جمعیت زنان را حدود ۴ تا ۷ درصد تخمین می‌زند.  

وی، سرطان دهانه رحم را هفدهمین سرطان شایع بین زنان ایرانی اعلام کرد و با استناد به آمارهای تخمینی، مرگ های ناشی از سرطان دهانه رحم در کشور را سالانه ۳۷۰ مورد اعلام کرد.  

سرطان دهانه رحم یکی از خطرناک ترین بیماری‌هایی است که ابتلا به ویروس HPV  یا پاپیلوم انسانی علت اصلی آن است. علی رغم این که سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است، سالانه بیش از ۵۰۰ هزار زن در سراسر جهان مبتلا به این بیماری شده و بیش از ۲۵۰ هزار زن جان خود را از دست می‌دهند.  

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر وزارت بهداشت واکسن آنفولانزا واکسن HPV قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین فرشیدی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالیانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد. بنابراین در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم؛ به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم. 

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند؛ اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد که تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی شش ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل