Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر احمد الستی، پژوهشگر سینما و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران صبح امروز ۲۹مردادماه در حاشیه برگزاری کارگاه شناسایی نشانه های فرهنگی در فیلم ها گفت: مهمترین و باارزش ترین چیز در این روزها اشتیاق نوجوانان برای یادگیری و آشنایی با سینما است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اولین روز از سی دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کوکان و نوجوانان، دومین جلسه از کارگاه های سینما به زبان ساده برای کودکان با حضور دکتر احمد الستی، پژوهشگر سینما و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پردیس سینمایی ساحل اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کارگاه که با موضوع شناسایی نشانه های فرهنگی در سینما برگزار شد احمد الستی به توضیح موضوعات و اصطلاحات مقدماتی سینما پرداخت. این استاد دانشگاه مفاهیم پایه ای سینما مانند تغییر در اندازه های تصاویر در تاریخ سینما و انواع نمایه های تصوری را برای کودکان و نوجوانان حاضر در کار گاه بیان کرد.

احمد الستی با اشاره به کیفیت کارگاه های برگزار شده در سی دومین جشنواره بین‌اللملی فیلم های کوکان و نوجوانان گفت: این روز دوم کارگاه ما در این جشنواره بود. وقتی ما راجع به سینما صحبت می‌کنیم، اولین چیزی که درباره آن گفته می شود، فضا است. فضا باید شرایط فیلم دیدن را داشته باشد، اینحا برای ۱۵ نفر کافی بود نه ۸۰ نفر! نه هوا و نه فضا به اندازه کافی است، و این جمعیت باید در فضایی باشد که ۲۰۰ صندلی داشته باشد و بتوانند با فاصله از هم بنشینند. اینجا آن شرایط را ندارد و به درد سخنرانی می خورد آن هم برای ۲۰ نفر، نه بیشتر!

الستی ادامه داد: اما اینجا جشنواره است و یک چیزهایی در رابطه با آموزش کافی و درست نیست. آموزش یه شدت متکی به فضا است. من تقاضا کرده بودم تا برای کلاس یک وایت برد بگذارند تا من اسامی و اصطلاحات را  روی آن یادداشت کنم اما اینجا اصلا فضا برای نشستن هم کم است چه برسد به گذاشتن وایت برد!

این استاد دانشگاه گفت: نکته دیگر درمورد پخش صداهاست، این اسپیکر ها صدای درستی ندارد. من موسیقی باشکوه فیلم لورنس عربستان را پخش کردم و هیچ پخش صدای درستی نداشت. اما چیزی که از همه مهتر است این که شما شاهد بودید چه انرژی و استعدادی در بین این بچه ها وجود دارد. چه اشتیاقی برای یادگیری دارند. این واقعا خوب و متبت است. این اولین بار است که من با بچه ها کار آموزشی می کنم. آنچه که هست بعد از این کارگاه این بچه ها باید چندکار انحام بدهند، اول آنکه بیشتر فیلم بببیند، دوم درمورد فیلم ها بخوانند و بعد به این که چگونه فیلم بسازند فکر کنند. هدف این است.

وی افزود: من فرض را بر این قرار دادم که این بچه ها هیچ پیش زمینه خاصی از سینما ندارند، از جایی شروع کردم که این بچه ها با تصویر و سینما آشنا شوند، البته تصور می کنم مشارکت بچه ها بسیار خوشایند بود. دیروز در جلسه اول کارگاه از بچه ها پرسیدم می‌خواهید در آینده چه کاره شوید؟ هرکدام از آنها جواب متفاوتی می دادند. عده ای می خواستند، کارگردان، بازیگر و فیلمبردار شوند. این نکته مشخص می کند که این بچه ها چیزهایی در مورد سینما می دانند. و واقعیت این است که ما پتانسیل را کشف کرده ایم، بقیه آن با مسئولان است که فرصت را در اختیار این بچه ها قرار دهند.

این پژوهشگر سینما با اشاره به این مطلب که "باید بر روی این استعدادها سرمایه گذاری شود گفت: بدون شک این بچه ها از شعور کافی برخوردار هستند، آگاهند و به انداره کافی اشتیاق دارند. حالا باید از این بچه ها خواسته شود تا داستانی انتخاب کنند، و این داستان را حتی با دوربین موبایل هایشان فیملبرداری کنند. البته که باید بدانیم کسی که قرار است با این بچه ها کار کند باید حوصله کار با آنها را داشته باشد، دوم اینکه خلاقیت آنها را به کار گیرد و از خودش کارگردانی نکند. همیشه پیش می آید که ممکن است کارهای اول خوب نباشد، نباید آنها را رها کرد باید روی اشتباهات شان کار کرد. آنها را به این چالش دعوت کنیم که دلیل عدم موفقیت شان را کشف کند.

به گزارش ایمنا، کارگاه سینما به زبان ساده برای کودکان ۲۹ مردادماه در اولین روز از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در پردیس سینمایی سوره اصفهان برگزار شد.

کد خبر 386521

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با کابوس صهیونیست‌ها

پهپاد شاهد ۱۳۶ امشب به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

به گزارش ایسنا، سپاه پاسداران امشب در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در ترور مستشاران کشورمان در سوریه و به خصوص حمله اخیر به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق و شهادت چندین مستشار ایرانی، حمله گسترده پهپادی و موشکی را علیه این رژیم انجام داد.

استفاده از پهپاد شاهد ۱۳۶ که تعداد زیادی از آنها امشب شلیک شد، از سال ۱۳۹۴ در نیروهای مسلح کشورمان آغاز شد.

شاهد ۱۳۶ یک پهپاد انتحاری است که طول این پهپاد ۳.۵ متر، وزن آن ۲۰۰ کیلوگرم بوده و حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است.

برد شاهد ۱۳۶ ، ۲۰۰۰ کیلومتر  و طول بال‌های این پهپاد ۲.۵ متر است. این پهپاد دارای سرجنگی با وزن ۵۰ کیلوگرم است.

این پهپاد چندین بار در رزمایش های مختلف به صورت موفقیت ‌آمیزی تست شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • حریفان نام‌آشنایی در آسیا دارم
  • آشنایی با تپه سیلک، هویت تاریخی شهر کاشان
  • آشنایی با لیبل گچی و شبرنگ
  • آشنایی با ۵ گلزن برتر تاریخ فوتبال؛ از رده باشگاهی تا تیم ملی (+عکس)
  • آشنایی کامل با 14 شوالیه شمسایی برای فتح آسیا
  • آشنایی با کابوس صهیونیست‌ها