Web Analytics Made Easy - Statcounter

برایان هوک که به همراه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا برای حضور در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه به نیویورک سفر کرده است، در گفت‌وگویی با خبرنگاران گزینشی خود این مطلب را مطرح کرد.

 

وی ابتدا به دستاوردهای نشست چند ماه پیش موسوم به "نشست ورشو" اشاره کرد و گفت: یکی از پیامدهای نشست ورشو ایجاد هفت گروه کاری است که در سطح معاونان وزیر با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما می خواهیم تهدیدهای کلیدی و انگیزه‌های بی ثباتی را مشخص کنیم و کشورها را در کنار هم قرار دهیم.

نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران با اشاره به ایجاد هفت گروه کاری متعاقب این نشست، اظهار کرد: تا کنون پنج کشور میزبان این گروه ها تا کنون مشخص شده اند که درباره حقوق بشر، فضای مجازی، اشاعه موشک ها، پناهندگان و ضد تروریسم صحبت خواهد شد.

برایان هوک بدون در نظر گرفتن میزان اندک استقبال از نشست ورشو و همچنین نشست منامه مدعی شد: نشست ورشو اسرائیل و کشورهای عرب را در کنار هم قرار داد تا بتوانند با تهدید مشترک از سوی ایران مقابله کنند، سیاست خارجی ایران اعراب و اسرائیلی  ها را در کنار هم قرار داد که پیشتر از این غیرممکن بود.

وی در ادامه این اظهارات به توافق هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: برجام، اقتصاد و گروه های نیابتی ایران را تقویت کرد و موشک های بالستیک ایران را گسترش داد. پس باید با تشریک مساعی جلوی تامین مالی ایران را بگیریم.

این دیپلمات آمریکایی اضافه کرد: نکته دیگری که پمپئو در شورای امنیت مطرح خواهد کرد این است که توافق هسته ای ایران که مورد تصویب شورای امنیت قرار گرفت به گونه ای است با قطعنامه ۲۲۳۱ پیوند دارد. قطعنامه ۲۲۳۱ در اکتبر ۲۰۲۰ به تحریم تسلیحاتی علیه ایران پایان می دهد که جزئی از توافق هسته ای با ایران بود.

وی در مذمت اقدام دولت سابق آمریکا اضافه کرد: توافق سال ۲۰۱۵ در نظر داشت، تحریم تسلیحاتی را برای کشور حامی شماره یک تروریسم در مدت پنج سال بردارد. همچنین، افرادی همچون قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس مشمول تحریم های سفر هستند که در اکتبر ۲۰۲۰ تحریم مسافرتی سازمان ملل برای ۲۳ ایرانی هم پایان می یابد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تاکید کرد: مهم است جامعه بین المللی درک کند محدودیت های توافق هسته ای پایان می یابد و در سال ۲۰۲۳ یعنی هشت سال پس از توافق هسته ای هم ممنوعیت آزمایش موشکی ایران و توقیف دارایی های ۶۰ نهاد ایرانی پایان می یابد و در واقع تمام محدودیت های ۲۲۳۱ به پایان می رسد.

هوک و اربابان وی که تاکنون نتوانسته اند اعضای شورای امنیت را در این مسیر یکجانبه، همراه سازند، گفت: ما فکر می کنیم شورای امنیت نقش خطیری برای تداوم تحریم تسلیحاتی و مسافرتی دارد.

تکمیل می شود...

310 310

کد خبر 1291546

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برایان هوک ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا لیگ برتر نوزدهم باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال عید غدیر محمدجواد ظریف امام علی ع سوئد بازیگران سینما و تلویزیون ایران دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

نشریه انگلیسی آی نوشت: رئیس‌جمهور جو بایدن همه گزینه‌ها را «روی میز» نگه می‌دارد و در نظر دارد تا توافق برای جلوگیری ایران از تولید سلاح‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌تر برای جلوگیری از جنگ همه‌جانبه در خاورمیانه را احیا کند.   به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: وزارت امور خارجه ایالات متحده به ما گفت است که بایدن «به هر طریقی» تضمین خواهد کرد که «ایران هرگز به سلاح هسته‌ای نرسد».   یک منبع نزدیک به دولت بایدن گفت که کاخ سفید در حال بررسی توافق هسته‌ای جدید با ایران در ازای لغو برخی تحریم‌های اقتصادی علیه تهران است تا از یک جنگ تمام عیار در منطقه جلوگیری کند.   این منبع گفت: یک دیدگاه در داخل دولت این است که رئیس جمهور فرصتی را برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک برای احیای مجدد توافق هسته‌ای ایران می‌بیند.   این منبع افزود: تا آنجایی که من درک می‌کنم، این به عنوان راهی برای مماشات با اسرائیل و ایران در نظر گرفته می‌شود.»   سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا بایدن در حال بررسی مذاکرات دیپلماتیک برای احیای مجدد توافق هسته‌ای با ایران است یا خیر، گفت: «همانطور که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه [آنتونی بلینکن]به صراحت گفته اند، ایالات متحده به هر طریقی تضمین خواهد کرد که ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.»   دولت بر این باور است که یک مسیر دیپلماتیک بهترین راه رو به جلو است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن در حال بررسی توافق جدید هسته‌ای با ایران
  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • نشست شورای امنیت با موضوع عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل/
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد