Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@13:03:46 GMT

دعوای پاکستان و هند به دادگاه لاهه کشیده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۲۴۶۲

دعوای پاکستان و هند به دادگاه لاهه کشیده می‌شود

پس از برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست پاکستان برای بررسی اوضاع کشمیر، اکنون دولت اسلام آباد تصمیم گرفته تا از هند به دادگاه بین المللی عدالت در لاهه شکایت کند.

به گزارش ایرنا رسانه های پاکستان روز سه شنبه گزارش دادند که این کشور در اعتراض به وضعیت بحرانی کشمیر به دادگاه لاهه مراجعه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

'شاه محمود قریشی' وزیر امور خارجه پاکستان آنچه را که وی اعتراض به نقض حقوق بشر در کشمیر خواند، سبب نگرانی شدید این کشور دانست و گفت: اسلام آباد به طور اصولی تصمیم گرفته که از هند به دادگاه لاهه شکایت کند.

وی افزود: ما در حال بررسی جوانب حقوقی و قانونی تصمیم خود هستیم و سپس به لاهه مراجعه خواهیم کرد.

قریشی تاکید کرد: مواضع پاکستان درخصوص اقدام های هند و اوضاع کشمیر روشن است و وزارت دادگستری پاکستان تمامی اقدامات لازم را برای تحکیم مواضع حقوقی این کشور انجام خواهد داد.

این نخستین باری نیست که پاکستان و هند به عنوان دو رقیب هسته‌ای‌ در جنوب آسیا علیه یکدیگر به مجامع بین المللی مراجعه می‌کنند. دو کشور پیش‌ تر از یکدیگر به بانک جهانی، دیوان بین المللی داوری و دادگاه لاهه شکایت کرده‌اند.

پس از تصمیم دولت هند تنش ها میان دهلی نو و اسلام آباد بر سر کشمیر تشدید شد و متعاقب آن پاکستان ضمن مخالفت با اقدام هند، روابط خود را با این کشور به حداقل رساند.

تنش های دیپلماتیک پس از اخراج سفیر و ۱۳ دیپلمات هند از پاکستان در پی تشدید اختلاف ها میان دو کشور، سبب شد تا اسلام آباد به طور رسمی مبادلات تجاری و فرهنگی با دهلی نو را متوقف کند.

دولت هند با اعلام اینکه تصمیم اخیر این کشور درباره منطقه جامو و کشمیر یک موضوع داخلی است، از اسلام آباد خواست تا در تصمیم خود برای کاهش روابط دیپلماتیک با دهلی نو تجدید نظر کند.

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست چین و پاکستان، جمعه گذشته پشت درهای بسته نشستی برای رسیدگی به موضوع کشمیر تشکیل داد.

نماینده چین در سازمان ملل پس از پایان این نشست گفت، اعضای شورای امنیت معتقدند، هند و پاکستان به منظور جلوگیری از تشدید تنش ها در منطقه کشمیر باید از انجام اقدامات یکجانبه در این منطقه خودداری کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به این ترتیب تعطیلی بلند مدت این شبکه اجتماعی تایید شد.

پیش از این و از زمان فوریه، کاربران پاکستانی از مشکلاتی هنگام استفاده از ایکس خبرداده بودند. اما دولت هیچ بیانیه رسمی در این زمینه تاکنون منتشر نکرده بود.

وزارت کشور پاکستان در بیانیه ای نوشتاری به دادگاه عالی اسلام آباد به تعطیلی ایکس اشاره کرده است. دادگاه دیگری نیز به دولت اعلام کرده ممنوعیت را طی یک هفته بررسی می کند.

وزارتخانه در بیانیه ارسالی به دادگاه نوشته است: در اینجا ذکر این نکته بسیار مناسب است که عدم پایبندی ایکس به دستورات قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی های مربوط به سوء استفاده از پلتفرم خود، اعمال ممنوعیت را ضروری می کند.

طبق بیانیه، ایکس تمایلی به حل مشکلات نداشته است.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: تصمیم برای ممنوعیت ایکس در پاکستان براساس منافع امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفاظت از یکپارچگی کشور گرفته شده است.

دسترسی به ایکس از زمان انتخابات ملی پاکستان در ۸ فوریه ۲۰۲۴ میلادی مسدود مانده است.

کد خبر 6081523

دیگر خبرها

  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو