Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@03:53:29 GMT

بازداشت 26 نیروی منتسب به یک گروه مقاومت در عراق

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۲۷۳۱

بازداشت 26 نیروی منتسب به یک گروه مقاومت در عراق

منابع عراقی از بازداشت 26 فرد منتسب به گروه مقاومت «سرایا الخراسانی» از گروه های زیر مجموعه الحشد الشعبی را در استان دیاله از سوی شاخه امنیتی سازمان الحشد خبر می دهند.

خبرگزاری «الغدپرس» به نقل از یک منبع مسوول در استان دیاله نوشته است که این نیروی ویژه الحشد الشعبی از بغداد به دیاله آمده و به مقر سرایا الخرسانی واقع بین دو شهر «خالص» و «هبهب» حمله کرده و طی این عملیات 26 عنصر سرایا الخراسانی را بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا به گفته این منبع، در این عملیات نیروهای امنیتی الحشد الشعبی 30 قطعه سلاح و چند خودرو را ضبط کردند و بعد از پایان عملیات به بغداد بازگشتند.

هنوز علت این حادثه و بازداشت این تعداد از نیروهای منتسب به گروه مقاومت سرایا الخراسانی معلوم نیست.

نخست وزیر عراق پیشتر در دستور العملی، دستور ساماندهی تشکیلات الحشد الشعبی داده بود که به موجب این دستور العمل همه گروه های مقاومت باید یا به طور کامل تحت نظارت الحشد الشعبی قرار گیرند و یا اینکه به عنوان یک جریان سیاسی، وارد روند سیاسی شوند.

برخی از گروه های مقاومت عراقی از تبعیت صد درصد از این دستور العمل سرباز زده بودند امری که نخست وزیر عراق را ناچار کرد تا مهلت اضافه به این گروه ها برای تعیین تکلیف وضعیت خود بدهد.

الحشد الشعبی در ماهها و یک سال گذشته نیز عملیات های مشابه علیه برخی از مقرهای گروه های مدعی وابستگی به الحشد الشعبی داشته و برخی از این مقرها را به دلیل تخلفات بسته اعلام کرد.

هنوز منابع مستقل این خبر و نیز انتساب این افراد به سرایا الخراسانی را تایید نکرده اند.

گروه مقاومت سرایا الخراسانی یکی از گروه های مهم مقاومت عراق در مبارزه با داعش به شمار می رود که در جنگ های مختلف علیه این گروه تروریستی در قالب فرماندهی الحشد الشعبی فعالیت داشته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حشدالشعبی عراق درباره انفجار در یک پایگاه نظامی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، در واکنش به انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای حشد الشعبی و ارتش عراق، فرماندهی حشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای این انفجار را تأیید و اعلام کرد که انفجاری در مقر نیروهای بسیج در پایگاه نظامی کلسو در شمال استان بابل در جنوب بغداد رخ داده است.

در بیانیه نیروهای حشد الشعبی عراق گفته شده است که یک تیم تحقیقاتی در محل انفجار حاضر شدند و این انفجار منجر به خسارات مادی و زخمی شدن برخی افراد شده است.

ساعتی پیش شبکه المیادین از وقوع انفجارهای مهیب در پایگاه نظامی موسوم به پایگاه کالسو در جنوب بغداد که پایگاه مشترک نیروهای ارتش، پلیس فدرال و نیروهای حشد الشعبی است، خبر داد.

رویترز نیز به نقل از منابع ارتش عراق مدعی شده است که این انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده است که بر اثر انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی در عراق، حداقل یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی زخمی شدند.

العهد اعلام کرده است که دست‌کم ۸ نفر در انفجار پایگاه کالسو زخمی شدند.

همچنین رئیس کمیتۀ امنیتی فرمانداریِ بابِل نیز اعلام کرد که ۵ انفجار بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه نیروهای بسیج الحشد الشعبی رخ داده؛ حجم آتش‌سوزی به‌دلیل وجود درختان در اطراف پایگاه بوده.

مدیر دفتر المیادین در بغداد گزارش داده که این حملات تجاوزکارانه ورودی اصلی پایگاه کالسو، یک گاراژ خودرو و دو دفتر نیروهای حشد الشعبی را هدف قرار داده و شدت حملات قوی بوده است.

مدیر المیادین همچنین توضیح داده که ترافیک هوایی هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق طبق معمول فعال است و یک هواپیمای سوخت رسان در حریم هوایی عراق مشاهده شده است.

وی همچنین گفته که این مقر حشد الشعبی با سه حمله مورد هدف قرار گرفته است و حداقل ۳ نفر مجروح شده‌اند.

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله به یک پایگاه نظامی در عراق +فیلم
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم در ایلات
  • بیانیه حشدالشعبی عراق درباره انفجار در یک پایگاه نظامی
  • انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق
  • انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی در عراق + جزئیات
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست
  • گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی
  • حمله موشکی مقاومت به جنوب فلسطین اشغالی
  • شکار پهپاد ارتش اشغالگر توسط رزمندگان سرایا القدس + فیلم