Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکید صالح بر اهمیت گسترش همکاری نظامی عراق با کشورهای اروپایی، دیدار وزیر دفاع آلمان با حلبوسی، دستگیری ۱۰ داعشی در بغداد و غرب الانبار، تامین امنیت کاروان‌های حجاج عراقی و انفجار در نزدیکی پایگاه بلد از جمله خبرهای مربوط به عراق است. ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رئیس جمهور عراق بر اهمیت گسترش همکاری نظامی میان این کشور و اتحادیه اروپا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور عراق روز سه شنبه در کاخ السلام بغداد، «آنگرت کرامپ-کارن بائر» وزیر دفاع آلمان و هیئت همراهش را به حضور پذیرفت.

دفتر برهم صالح در بیانیه‌ای آورده است رئیس جمهور صالح بر اهمیت یکپارچه شدن تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای مبارزه با تروریسم و ضرورت کاهش تنش در منطقه و در پیش گرفتن گفت‌وگوی جدی برای پایان بحران‌ها کرد. بر اساس این بیانیه، صالح افزود عراق بر تقویت و توسعه روابط با جمهوری فدرال آلمان در تمام زمینه‌ها در راستای منافع مشترک تاکید می‌کند.

وی از نقش آلمان در ائتلاف بین المللی علیه تروریسم و حمایت از عراق در زمینه های بازسازی و بازگشت آوارگان به سرزمینشان تقدیر کرد. رئیس جمهور عراق، گسترش همکاری نظامی میان عراق و کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تقویت توانمندی نیروهای امنیتی عراق را مهم ارزیابی کرد.

برهم صالح: بغداد برای کاهش تنش در منطقه تلاش می‌کند

بر اساس این بیانیه، وزیر دفاع آلمان هم بر حمایت کشورش از ثبات و وحدت عراق و از پیروزی‌هایی که نیروهای عراقی در مقابله با باندهای تروریستی داعش کسب کردند، تمجید کرد. وی بار دیگر تمایل آلمان برای گسترش سطح همکاری با عراق در تمام زمینه‌ها را مورد تاکید قرار دارد. وزیر دفاع آلمان که امروز سه شنبه وارد بغداد شد، در اولین گام با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار کرده بود.

رئیس جمهوری عراق روز دوشنبه 28 مرداد ماه، استوارنامه سفیر جدید آلمان در بغداد را دریافت کرد. اوله دیل به عنوان سفیر جدید آلمان در کاخ السلام، استوارنامه خود را تقدیم برهم صالح کرد که طی آن صالح بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید کرد.

سفیر جدید آلمان هم بر تمایل دولت متبوعش برای تقویت روابط و توسعه شرکت اقتصادی و فرهنگی با  عراق تاکید کرده بود.

دیدار وزیر دفاع آلمان با حلبوسی

وزیر دفاع آلمان همچنین با محمد حلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار کرد که طی آن راه‌های تقویت روابط دوجانبه بررسی شد. بر  اساس بیانیه دفتر رئیس پارلمان عراق، حلبوسی بر ضرورت گسترش همکاری نظامی دوجانبه و بهره مندی دستگاه های امنیتی عراق از تجارب و حمایت‌های لجستیکی و فنی و نیز آموزش نیروهای امنیتی عراق و بر اهمیت نابودی هسته‌های تروریستی برای حفظ دستاوردهای امنیتی تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، «آنگرت کرامپ-کارن بائر» هم بر حمایت کشورش از تلاش‌های عراق برای تثبیت تلاش‌های ثبات و بازگرداندن آوارگان به شهرهایشان و نیز بر تلاش خود برای انتقال خواسته‌های مربوط به تثبیت امنیت در عراق به دولت آلمان تاکید کرد.

دستگیری 10 داعشی در بغداد و غرب الانبار

رسانه‌های عراق از دستگیری 10 تروریست در بغداد و غرب الانبار خبر دادند. بر اساس گزارش الفرات، نیروهای یگان مبارزه با تروریسم یک عملیات منحصر به فرد در بغداد و غرب الانبار انجام دادند.

بخش اطلاع رسانی یگان مبارزه با تروریسم در این زمینه اعلام کرد یگان عملیات ویژه یکی از تشکیلات یگان مبارزه با تروریسم با تکیه بر اطلاعات دقیق، یک عملیات ویژه برای پیگرد بقایای گروه تروریستی داعش انجام داد که طی آن، 10 تروریست در مناطق شمال و جنوب بغداد و غرب استان الانبار دستگیر شدند.

تامین امنیت کاروان‌های حجاج عراقی

خبر دیگر اینکه فرماندهی عملیات فرات مرکزی از تامین امنیت کاروان‌های زمینی حجاج که در حال برگشتن از سرزمین وحی پس از پایان مناسک حج هستند، خبر داد. وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای فرماندهی  عملیات فرات مرکزی، ماموریت حفظ امنیت حجاج بیت الله الحرام که از طریق گذرگاه زمینی عرعر میان عربستان و عراق به کشور برمی‌گردند، برعهده دارند.

در این بیانیه آمده است فرماندهی عملیات فرات مرکزی با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش و نیروی هوایی، ماموریت حفظ امنیت کاروان‌های حجاج از سمت گذرگاه مرزی عرعر به سمت استان کربلای معلی را برعهده دارد.

این بیانیه آورده است طرح ویژه تامین امنیت کاروان‌های زمینی حجاج از طریق ارتباط با مراکز هماهنگی و هیئت‌های حج و عمره استان‌ها و کمیته  عالی امنیتی حمایت از حجاج بیت الله الحرام برای برطرف شدن تمام موانع و تسهیل عملیات رسیدن آنها از گذرگاه مرزی به استان‌های عراق  است.

انفجار در نزدیکی پایگاه بلد

خبر دیگر از عراق اینکه  شبکه السومریه به نقل از کاظم سلمان بوهان مدیرکل اداره دفاع شهری عراق از وقوع انفجار در داخل یک مقر متعلق به نیروهای حشد شعبی چسبیده به پایگاه هوایی بلد خبر داده است.  بوهان گفته است این انفجار ناشی از انفجار در انبار مهمات بوده است.

به گفته وی، به  دستور وزیر کشور، نیروهای دفاع مدنی به شهرستان بلد اعزام شده‌اند.

الفرات به نقل از اداره دفاع شهری اعلام کرد که تمام امکانات برای مهار آتش سوزی در  حادثه شهرستان بلد به خدمت گرفته شده است.

این در حالی است که شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به انفجار در عراق واکنش نشان داده و مدعی شده است که گزارش اطلاعاتی را درباره این حادثه دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو گفته است چالش‌های امنیتی بزرگی در گزارش سازمان اطلاعات در خصوص این انفجار وجود دارد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد

رئیس جمهور ترکیه با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه وارد عراق شد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از در بدو ورود از اردوغان استقبال کرد.

دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در این خصوص اعلام کرد: السودانی و رئیس جمهور ترکیه، مذاکرات رسمی دوجانبه انجام خواهند داد. در این سفر، پرونده های آب، اقتصاد، امنیت و پروژه جاده توسعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین توافقنامه چارچوب راهبردی میان دو کشور با هدف توسعه شراکت اقتصادی و تجاری امضا خواهد شد.

اردوغان پس از آن به اربیل می رود. این سفر بعد از 12 سال انجام گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن
  • سقوط 2 بالگرد نظامی ژاپن/ یک کشته و 7 مفقود
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال