Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@17:01:39 GMT

آتش‌سوزی در بزرگترین پایگاه هوایی عراق

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۲۷۴۶

آتش‌سوزی در بزرگترین پایگاه هوایی عراق

رسانه‌های عراقی از وقوع آتش‌سوزی در یکی از پایگاه‌های هوایی این کشور واقع در استان صلاح الدین (مرکز) خبر داده‌اند.

به گزارش فارس، رسانه‌های عراقی در خبری فوری از وقوع آتش‌سوزی در یکی از پایگاه‌های هوایی این کشور واقع در استان صلاح الدین (مرکز) خبر دادند.

خبرگزاری «براثا» عراق سه شنبه (۲۹ مرداد) به نقل از منبعی امنیتی گزارش داد که پایگاه هوایی «بلد» (البکر سابق) دچار آتش‌سوزی شده و آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نشده است و تصاویر منتشر شده از این پایاگاه، ستون‌هایی از دود غلیظ را نشان می‌دهد که به بالا رفته‌اند.

با این حال، شبکه تلویزیونی «العهد» عراق، به نقل از منابعی مدعی شد که آتش‌سوزی در این پایگاه هوایی مربوط به «انفجار در انبار تسلیحات متعلق به الحشد الشعبی» است.

خبرگزاری رسمی عراق نیز به نقل از اداره «دفاع مدنی» گزارش داد که انبار مهمات متعلق به یکی از گروه‌های الحشد الشعبی در نزدیکی پایگاه بلد منفجر شده و نیرو‌های این اداره تلاش می‌کنند، آتش‌سوزی را کنترل کنند.

پایگاه هوایی بلد یا همان البکر سابق، بزرگترین پایگاه هوایی عراق بوده و در ۶۴ کیلومتری شمال شهر بغداد واقع شده است. این پایگاه در نیمه دهه هشتاد میلادی با مشارکت یوگسلاوی ایجاد شده است. آمریکا به عنوان رهبر ائتلاف به اصطلاح ضد داعش طی سال‌های گذشته از این پایگاه استفاده کرده است.

این دومین مورد گزارش آتش‌سوزی در پایگاه‌های هوایی عراق است. رسانه‌های عراقی هفته گذشته از وقوع انفجار در پایگاه نظامی «الصقر» واقع در جنوب بغداد، پایتخت عراق خبر دادند که بر اثر آن، یک نفر کشته و ۲۹ تن زخمی شدند. این پایگاه متعلق به سازمان الحشد الشعبی عراق بود.

برخی منابع در عراق انفجار‌ها در این پایگاه را به افزایش دمای هوا و وقوع آتش‌سوری طبیعی ربط دادند و برخی دیگر نیز مدعی شدند که این انفجار‌ها عامل خارجی، از جمله شلیک خمپاره یا حملات هوایی داشته است.

دولت عراق بعد از این حادثه اعلام کرد که پرواز همه جنگنده‌ها باید با هماهنگی بغداد صورت گیرد، در غیر این صورت پدافند هوایی عراق با آن‌ها به عنوان متجاوز و دشمن تعامل خواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آتش سوزی پایگاه هوایی حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی استان در گچساران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، محمدامین نیکویی‌نژاد، از راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران خبر داد و اظهار کرد: به دلیل قرار گرفتن شهرستان گچساران در مسیر استان‌های جنوبی و بروز حوادث جاده‌ای متعدد و همچنین وجود تأسیسات نفتی و صنعتی، ضرورت راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی در گچساران احساس می‌شد.

وی افزود: با همت مسئولان شرکت نفت و گاز گچساران این مهم در آینده نزدیک محقق می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی یاسوج گفت: زیرساخت‌های این پایگاه فراهم است و به زودی این پایگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به دور بودن پایگاه یاسوج از مناطق گرمسیری استان با راه‌اندازی این پایگاه امیدواریم خدمات‌رسانی به مصدومان شهرستان‌های گرمسیری در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

نیکویی‌نژاد خاطرنشان کرد: در دیدار با مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران، نسبت به استفاده از ظرفیت‌های شرکت نفت و گاز در توسعه خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی قول مساعدت داده شد.

کد خبر 747313

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • (ویدئو) بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • (ویدیو) مقایسه قبل و بعد محل پرتابه اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • مقایسه قبل و بعد محل پرتابه اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان | آیا واقعا موشک به پایگاه هوایی اصفهان اصابت کرد؟ |ویدئو
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق