Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@01:13:49 GMT

ورود نخستین قطار گردشگری به شهر ملی منبت

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۲۹۸۸

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به اینکه ۳۱ مرداد نیز دومین قطار گردشگری وارد شهر ملی منبت می‌شود افزود: یکصد گردشگر از تهران و سایر نقاط کشور با قطار گردشگری وارد ملایر شدند.

او اظهارداشت: به مناسبت سومین جشنواره تابستانی مبل و منبت که از ۲۱ تا ۲۹ مرداد و از عید تا عید در حال برگزاری است، نخستین قطار گردشگری با همکاری بخش خصوصی وارد ملایر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی با بیان اینکه از توان بخش خصوصی و دفاتر خدماتی و مسافرتی برای ورود قطار گردشگری استفاده کردیم ادامه داد: گردشگران در این سفر یک روزه از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ملایر همچون بام ملایر، مینی ورد، پارک سیفیه، بازار خرید سوغات، موزه لطفعلیان و بازار مبل ملایر بازدید می‌کنند که همراه با موسیقی سنتی زنده و اجرای استند آپ کمدی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر تاکید کرد: در تلاش هستیم با همکاری بخش خصوصی و دفاتر خدماتی و مسافرتی ملایر را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کنیم و حداقل هفته‌ای یکبار شاهد ورود قطار گردشگری به ملایر باشیم.

جلیلی وجود شبکه ریلی را مزیتی ویژه برای توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی این شهرستان برشمرد و بیان کرد: ارزان بودن سفر و امنیت بالا از ویژگی‌های سفر با قطار است که شهر ملی منبت از این شاخصه مهم برای توسعه گردشگری برخوردار است.

او با بیان اینکه سفر با قطار به ویژه در مسیر تهران به ملایر به صورت چارتری توسط بخش خصوصی در حال انجام است گفت: در صدد هستیم در رویداد‌های دیگری همچون جشنواره شیره پزی و جشن جهانی شدن انگور ملایر نیز قطار‌های گردشگری را وارد این شهرستان کنیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه قطار گردشگری باید رونق گیرد و مسافران از سفر با قطار تهران _ ملایر استقبال کنند افزود: هفت دفتر خدماتی مسافرتی در ملایر فعال است که بیشتر در حوزه سفر‌های زیارتی فعالیت کرده اند و در تلاش هستیم ویژه گردشگری با همکاری این دفاتر و ارتباط با آژانس‌های مسافری کشور در طول سال شاهد ورود قطار گردشگری به ملایر باشیم.

این مسئول با اشاره به ورود نخستین قطار گردشگری در ۲۹ مرداد همزمان با عید سعید غدیر خم اظهار داشت: ۳۱ مرداد نیز دومین قطار گردشگری وارد شهر ملی منبت می‌شود که در سفر یک روزه برنامه‌ها و بازدید‌های متنوعی برای گردشگران طراحی شده است.
انتهای پیام/ج

ورود نخستین قطار گردشگری به شهر ملی منبت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی قطار گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

غلامحسین دباغ،مدیرکل راه‌آهن استان قم  روز سه‌شنبه در حاشیه راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری ۵ ستاره قم - مشهد و بالعکس گفت: صفرتا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت قطار رویال افزود: این قطار ۴ تخته و ۵ ستاره بوده که ظرفیت آن ۳۲۰ نفر است.

دباغ عنوان کرد: زمان حرکت قطار مذکور از قم ساعت ۱۵:۴۵ و از مشهد ساعت ۲۰:۴۵ خواهد بود و حرکت آن به‌صورت یک روز در میان است.

وی با اشاره به ویژگی زائرپذیری قم، اظهار کرد: راه‌آهن قم ظرفیت بالایی در افزایش قطارهای مسافربری به خصوص در بین شهرهای زیارتی دارد.

راه‌آهن قم بیش‌از ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است