Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی چالش‌های صلح و امنیت در خاورمیانه مدعی شد: «ما به از میان رفتن داعش با کمک ائتلاف خود کمک کرده ایم. ما به ایجاد ارتباط بین اسرائیل و اعراب کمک کرده ایم. همچنین با کمک بخش خصوصی در تلاش برای بهبود وضعیت زندگی فلسطینی‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مایک پمپئو در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر ائتلاف ناکام آمریکا در خلیج فارس افزود: «همچنین ما ائتلافی برای آزادی تردد در تنگه هرمز به راه انداخته ایم، از پیوستن انگلیس و بحرین به این ائتلاف استقبال و از دیگر کشور‌ها برای پیوستن به آن دعوت می‌کنیم.»

وی با اشاره به وضعیت جاری در لیبی و سوریه و وضعیت آوارگان ادعا کرد: «ایران و دست نشانده‌های آن همچنان در تلاش برای گسترش ترور در عراق، سوریه، لبنان و یمن هستند که پیامد‌های آن، ویران کننده است.»

پمپئو در ادامه نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت ایران تعهداتش در توافق هسته‌ای را کاهش داده و تهدید کرده است باز هم به کاهش تعهدات خود در توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد.

وی همچنین گفت: «ایران اقدام به توقیف نفتکش انگلیس کرده است؛ ایران در نقض قطعنامه شورای امنیت، اقدام به آزمایش موشکی کرده است!»

وزیر امور خارجه آمریکا با نگرانی از همراهی نکردن جامعه بین المللی با سیاست‌های دولت ترامپ، افزود: «تحریم تسلیحاتی و محدودیت‌های سفر (سردار) قاسم سلیمانی به زودی به پایان می‌رسد و زمان از کف می‌رود. باید جلوی ایران را گرفت؛ جامعه بین الملل کاری کند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل چند سفیر را احضار کرد

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفرای کشور‌های فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلوونی و اکوادور را پس از رای موافق به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد احضار کرد.

بامداد جمعه شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد نشست رای گیری کرد که با وتوی آمریکا شکست خورد.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند.

در پی وتوی آمریکا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت ایالات متحده چشمان خود را به روی فجایعی که در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی در حال وقوع است، بسته است.

او همچنین این اقدام آمریکا را «تلاش ناامیدکننده برای توقف دوره اجتناب ناپذیر تاریخ» توصیف کردند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • سن‌پترزبورگ روسیه مقصد بعدی دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد