Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی شادنوش  گفت: در حال حاضر در مرحله صدور حواله الکترنیکی برای داروهای پیوند و داروهای بیماران خاص هستیم که در تهران به طور کامل برای داروهای پیوند اجرایی شده و در زمینه برخی بیماری‌های خاص مانند ام اس و سرطان نیز در حال تکمیل است.

وی افزود: در گام اول روالِ کار به این صورت خواهد بود که بعد از تجویز نوع  دارو و میزان آن از سوی پزشک، ‌ بیمار به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مربوطه مراجعه می‌کند و اطلاعاتش در سامانه‌ای ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس نزدیک‌ترین داروخانه به محل زندگی یا کار بیماران تعیین می‌شود و می‌توانند از آن داروخانه، داروهایشان را دریافت کنند.

شادنوش ادامه داد: حال اگر دارو یا میزان آن دچار تغییر شود، صرفا با مراجعه بیمار به مسئول فنی داروخانه مربوطه، امکان تغییر در سامانه وجود دارد که بعد از تایید کارشناس مربوطه در دانشگاه، دستور جدید پزشک قابلیت اجرایی خواهد داشت. این اقدام به ما کمک می‌کند که بدانیم در هر زمانی،  در هر نقطه از کشور،  چه بیمار خاصی با چه کد ملی، با چه دارو و به چه میزانی نیازمند دارو است و این باعث می‌شود که بتوانیم وضعیت دارو را مدیریت کنیم. به‌ویژه در شرایطی که به سختی امکان دسترسی به این داروها وجود دارد، با این اقدام می‌توانیم پیش‌بینی‌های لازم برای میزان مورد نیازمان را داشته باشیم و داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

رییس مرکز پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت همچنین گفت: در عین حال با این اقدام دارو حتما به دست نیازمند واقعی‌اش می‌رسد. همچنین با توجه به اینکه قیمت داروهای خاص در کشور ما از کشورهای همسایه بسیار پایین‌تر است و بسیاری از اوقات این داروها قاچاق معکوس می‌شوند، با این اقدام مدیریت مناسبی در بازار این داروها اتفاق می‌افتد و از قاچاق آن جلوگیری می‌شود.

شادنوش با بیان اینکه بعد از اینکه حواله الکترونیکی تکمیل شد و دانستیم که هر بیمار، با چه کد ملی و در چه آدرسی نیازمند چه میزان دارو است،  گام بعدی امکان‌پذیر خواهد بود، گفت: در گام دوم دارو را درب منزل به بیماران تحویل می‌دهیم.  کسانی هم که باید داروهایشان را در مراکز درمانی تزریق کنند، آن‌ها را در مراکز درمانی قرار دهیم تا بیمار به آنجا مراجعه کند و کارش را انجام دهد.

رییس مرکز پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه در تهران گام اول یعنی صدور حواله الکترونیک تقریبا تا دهم شهریور ماه کامل خواهد شد و گام به گام و استان به استان در سطح کشور کار را گسترش می‌دهیم، اظهار کرد: فکر می‌کنم تا پایان امسال همه کشور تحت پوشش گام اول این برنامه قرار گیرد. بنابراین در گام اول داروها در داروخانه‌های نزدیک به محل سکونت یا کار بیماران توزیع می‌شود. بیمار هم فقط یک بار برای ثبت‌نام اولیه باید به معاونت درمان مراجعه کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرطان دارو دانشگاه علوم پزشکی پزشک وزارت بهداشت قاچاق مراکز درمانی پوشش درمان دارو بیماران خاص تحویل دارو داروهای بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم

باران برزه کار در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: مجموع بیماران تالاسمی استان با استعلام از مراکز درمانی ۴۶ نفر است.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران تالاسمی هستیم، عنوان کرد: با احتساب آمارهای تازه تشخیص، تعداد بیماران تالاسمی ما به ۶۶ نفر رسید.

برزه کار تصریح کرد: به تفکیک شهرستانی، ۲۳ بیمار هموفیلی در بویراحمد ،۶ نفر در گچساران و ۱۶ نفر در دهدشت داریم.

برزه کار با اشاره به آمارهای بیماران هموفیلی برخی از مناطق، اظهار کرد: ۸ بیمار هموفیلی زیر ۱۸ سال در یاسوج و ۳ بیمار زیر ۱۸ سال نیز در گچساران در لیست استعلام‌ها ثبت شده است.

مدیر دفتر کانون هموفیلی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش روی فعالیت‌ها، عنوان کرد: ۱۸ بیمار فاکتور ۸ و ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان شناسایی شده که باید در بحث تأمین دارویی و حمایتی اقدامات مطلوب‌تری شکل بگیرد.

وی از هدفگذاری های آموزشی در این راستا خبر داد و بیان کرد: طی ۶ ماه آینده در کنار فعالیت‌های روتین، برگزاری کلاس آموزشی برای مراکز اورژانس با هدف آشنایی بهتر با بیماران هموفیلی، برگزاری اردو و توزیع پک های حمایتی را خواهیم داشت.

کد خبر 6087476

دیگر خبرها

  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • جزییات پرونده‌های قاچاق دختران/ ماجرای پروژه کینگ چیست؟
  • جزییات پرونده های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟