Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: تا زمانی که صنعت مونتاژ در کشور فعالیت می‌کند نیاز به تحقیقات و کار پژوهشی احساس نخواهد شد، باید صنعت مولد در رقابت بوده تا نیاز به پژوهش نمایان شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به نقش پژوهش در باز کردن گره‌های مشکلات اقتصادی کشور گفت: به اعتقاد من برای رونق پژوهش در کشور باید اتفاقات زیادی انجام شود که ایجاد مراکز پژوهشی، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از جمله آن است، در واقع افزایش قراردادهای صنعتی می‌تواند نقش محوری در رشد و ارتقاء فعالیت‌های تحقیقاتی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* دولت باید ازفعالیت‌های پژوهشی حمایت کند

وی با تأکید بر حمایت دولت از کار پژوهشی افزود: در کشورهای دنیا اگر قراردادی میان دانشگاه و حوزه صنعت بسته شود بخشی از هزینه را دولت آن کشور در قالب مالیات تقبل می‌کند که در این رابطه باید بگویم  دولت ما هم باید تسهیلاتی را ارائه داده و از کار پژوهشی حمایت کند.

معتمدی تصریح کرد: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان که کارکرد پژوهشی دارند تا حدودی به مهارت افزایی و رسیدن به دستاوردهای علمی کمک کرده است اما باید طبق قوانین و مقررات زیر ساخت‌های کار تحقیقاتی ایجاد شود تا صنعت کشور به داخل گرایش پیدا کند.

* رقابت صنعت مولد نیاز به پژوهش را نمایان می‌کند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تا زمانی که صنعت مونتاژ در کشور فعالیت می کند نیاز به تحقیقات و کار پژوهشی احساس نخواهد شد، باید صنعت مولد در رقابت باشد تا نیاز به پژوهش نمایان شود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیر کبیر صنعت مونتاژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۴ هزار دانش‌آموخته فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار شدند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عرفان خسرویان, رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی، سهم گسترده‌ای در توسعه کشور‌ها دارد؛ گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای همه تلاش‌ها بر این شد که بتوانیم با همه ذی‌نفعان بخش خصوصی و دولتی، بخش مهارت‌یابی را طراحی کنیم که یکی از حوزه‌ها مربوط به کنفرانس ملی مهارت و ایده است.
خسرویان گفت: ۱۹۲ هزار دانشجو در ۱۸۳ شعبه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، هیچ دانشجویی نداریم که نیاز به کار داشته باشد، اما در اکوسیستم زندگی خود فرصت شغلی نداشته باشد، در کنسرسیوم‌های اشتغال با همکاری صنایع نیازمندی‌ها را تدوین کردیم و در برنامه ۵ ساله آمایش رشته‌های خود را به فراخور اکوسیستم دانشگاه و نیاز صنعت اصلاح می‌کنیم.
به گفته خسرویان، دانشجو از بدو ورود به دانشگاه با کمک طرح کنسرسیوم‌های اشتغال بیکار نمی‌ماند، معتقدیم که کنسرسیوم‌ها می‌توانند مشکل بیکاری دانش آموختگان تمام دانشگاه‌های کشور را رفع کنند.

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد
  • ۴۴ هزار دانش‌آموخته فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار شدند
  • کشت ارقام پرمحصول در شرق مازندران رونق می گیرد
  • ماهانه حداکثر ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح عفاف و حجاب را اجرایی کنیم 
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ