Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آزادسازی شهر راهبردی خان شیخون در جنوب استان ادلب سبب شده تا نفس بقایای تروریست‌ها در این کشور پس از ۸ سال به شماره بیفتد. تاریخ انتشار: 06:00 - 30 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۹۳۶ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ ارتش سوریه از ۵ آگوست (۱۴ مرداد) و در پی نقض آتش بس در استان «ادلب» توسط گروه‌های تروریستی، عملیات گسترده پاکسازی و بازپس گیری مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی را بر این استان متمرکز کرده و اخیرا موفق شد وارد شهر رهبردی «خان شیخون» در حومه جنوبی این استان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ادلب استانی در شمال غربی سوریه و آخرین دژ و پناهگاه تروریست‌ها در سوریه است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون در اشغال تروریست‌ها قرار دارد.   براساس اعلام سازمان ملل این استان شاهد حضور حدودا ۱۰ هزار تروریست گروه‌های «جبهه النصره» و «القاعده» است. استفاده این تروریست‌ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در عملیات نظامی سبب شده بتوانند این استان را ناامن ساخته و کنترل خود را بر آن تداوم ببخشند.
شهر استراتژیک و کلیدی خان شیخون در حومه جنوبی ادلب که از سال ۲۰۱۴ تاکنون در کنترل گروه‌های تروریستی بود، با توجه به موقعیت جغرافیایی حیاتی و مشرف بودن به مسیر‌های اصلی پیوند دهنده مناطق شرقی، غربی و شمالی ادلب از اهمیت زیادی برخوردار است.   این شهر بامداد دوشنبه شاهد تحولات جدیدی بود. نیرو‌های ارتش سوریه بامداد دوشنبه ضمن ورود به این شهر و استقرار مواضع خود موفق شدند حمله تروریست‌ها به یکی از مقر‌های خود را خنثی و آنان را از مسیر شمالی شهر به عقب برانند.
از جمله دلایل اهمیت آزادسازی خان شیخون می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
- تسهیل بازگشایی بزرگراه M۵ حلب و دمشق که دو پایتخت اقتصادی و سیاسی سوریه را به یکدیگر پیوند می‌دهد.
- تسهیل عملیات نظامی آزادسازی «کفرسجنه» و «معره النعمان» به عنوان منطقه پیوند دهنده مسیر‌های بین المللی سوریه.
- امکان تسلط و کنترل کامل بر منطقه حدود چند صد کیلومتر مربعی حومه شمالی استان «حماه» موسوم به «مثلث مرگ» شامل شهرک‌های «الزکاه»، «اللطامنه» و «کفر زیتا».
- اشراف بر منطقه «مورک» مرکز دیده بانی ارتش ترکیه.
- اتصال مناطق شرقی، غربی و شمالی استان ادلب به یکدیگر.
آزادسازی این شهر نه تنها گام مهمی در پاکسازی استان ادلب بلکه مقدمه‌ای برای آزادسازی کامل استان حماه خواهد بود؛ چرا که ارتش سوریه با محاصره مناطق اطراف حماه، تروریست‌ها را ناچار به تسلیم و عقب نشینی خواهد کرد.
به نظر می‌رسد موفقیت ارتش سوریه در آزادسازی خان شیخون، مسیر پاکسازی کامل خاک این کشور از گروه‌های تروریستی را هموار کرده است. هرچند ادامه تلاش‌های سوریه برای این هدف نیز بدون مانع تراشی ترکیه دنبال نخواهد شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ادلب خان شیخون ارتش سوریه پیشروی ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منچسترسیتی در آستانه جذب بازیکنی دیگر از گروه سیتی فوتبال

پس از ساویو که در فصل آینده از ژیرونا به منچسترسیتی خواهد پیوست، کریستین مک‌فارلین نیز راهی اتحاد می‌شود.

طرفداری | گروه فوتبال سیتی سیاست همکاری باشگاه‌های خود را ادامه می‌دهد. 

به گزارش اتلتیک؛ منچسترسیتی در آستانه جذب کریستین مک‌فارلین، مدافع چپ ۱۷ ساله انگلیسی نیویورک سیتی است. منابع آگاه به این انتقال به اتلتیک گفته‌اند که هنوز توافق نهایی یا امضایی صورت نگرفته است، اما از آنجایی که هر دو باشگاه تحت هدایت گروه سیتی فوتبال (CFG) فعالیت می‌کنند، انتظار می‌رود این انتقال به زودی نهایی شود. این مدافع چپ از بااستعدادترین بازیکنان آکادمی نیویورک سیتی به شمار می‌رود. او واجد شرایط بازی برای تیم ملی آمریکا بوده و در رده‌های پایه نیز برای این کشور بازی کرده است، اما در طول یک سال گذشته نام او در تیم زیر 17 ساله‌های انگلیس دیده می‌شود. مک‌فارلین اولین گل خود را برای تیم زیر ۱۷ ساله سه‌شیرها در پیروزی ۵-۰ مقابل مجارستان در هفته گذشته به ثمر رساند.

مک‌فارلین همچنان در انتظار اولین بازی خود برای تیم اصلی نیویورک سیتی است. او به عنوان ذخیره اصلی در پست مدافع چپ در نظر گرفته می‌شود و از سال ۲۰۲۲ در ۲۷ بازی برای تیم دوم نیویورک سیتی به میدان رفته است.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان به طور جزئی فعال هستند
  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • ضیافت افطاری گروه جهادی شهید «یعقوب پرناک» در آستانه اشرفیه
  • منچسترسیتی در آستانه جذب بازیکنی دیگر از گروه سیتی فوتبال
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟