Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  هزینه های درمانی بیماران دیالیزی این انجمن توسط سازمان های بیمه ای بصورت رایگان پوشش ۱۰۰ درصدی داده می شود.

محمدرضا طهماسبی افزود: به این مهم توجه داشت که این گروه هدف اعم از دیالیزی،   پیوندی و مراقبتی هزینه های از قبیل داروهای خاص، آزمایشگاهی و یا بستری به دلیل نارسایی های قلبی، ریوی دارند که پس  از ارائه فاکتور و بر اساس نظر مددکاری بین  ۵۰ تا ۱۰۰ درصد مبالغ در این بخش نیز پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه  اداد: بر همین مبنا و به دلیل مسائل و وجود مشکلات حاد اقتصادیاین گروه از بیماران برای تهیه دارو با مشکل مواجهه  می شوند که مقطعی استفاده  نمی کنند و در این خصوص بیماران دیالیزی و پیوندی از زمان ورد به دیالیز و یا پیوند بطور مداوم دارو درمانی با هزینه بسیار سنگین را مصرف  می کنند.

وی اظهار داشت: در صورت  نبود حمایت  های انجمن خیریه و خیرین موجب می شود گروههای هدف نتوانند بار هزنیه های هنگفت دارو درمانی را به دوش بکشند و با معضلات جدی تر ی و بحرانی نیر مواجه می شوند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد:ابتلا به بیماری کلیوی به دلیل بروز  فشار خون  و دیابت ناشی می شود که این ۲ عامل مهم  ۵۰ درصد افراد را به دلیل ناشناخته بودن عللائم بخود گرفتار کرده و در این میان کلینیک و درمانگاه این انجمن که در طبقه همکف برای بیماری کلیه و دیابت و فشار خون در حال احداث قرار دارد، در واقع  برای غربالگری  در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تشخیص اولیه و درمان واولیه مورد در این بخش مورد توجه قرار گرفته  که  با تکمیل و افتتاح این بخش  طی اهداف ترسیم شده ای نسبت به فراخوان اقشار مختلف مردم برای تشخیص، تشکیل پرونده، پشتیبانی و درمان های لازم انجام خواهد گرفت.

پیش از این این مسئول   به خبرنگار ایرنا گفته بود که در زمان حاضر یکهزار و ۸۵۰ بیمار در این انجمن پرونده تشکیل داده اند که  با اقدامات انجام گرفته از قبیل پیوند کلیه و مراقبت لازم  یکهزار و ۵۰۰  بیمار با استفاده از کمکهای مردمی از چرخه دیالیز خارج شده اند که اغلب انان را افراد جوان وفعال جامعه تشکیل می دهند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نارسایی کلیه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از تلفن ۱۹۰ مشاوره دارویی بگیرند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زهرا جهانگرد اظهار کرد: مراکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم سراسر کشور در راستای ارائه مشاوره دارویی و کنترل مسمومیت از طریق شماره تلفن ۱۹۰ (داخلی ۳-۲) آماده ارائه مشاوره به مردم در این حوزه هستند.   سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با تأکید بر لزوم منطقی سازی مصرف دارو و ارتقای فرهنگ مصرف آن در میان جامعه، گفت: برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی لازم به منظور آموزش‌های عمومی در جامعه از طریق تهیه محتوای آموزشی را انجام داده‌ایم.   بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی گفت: اجرای آموزش‌های عمومی توسط سازمان غذا و دارو و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد.    

دیگر خبرها

  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • کمک بلاعوض ۴۵۰ میلیون تومانی جمعیت هلال احمر بردسکن به بیماران نیازمند
  • ذخیره ۳ ماهه سرم در کشور
  • کاهش کمبود‌های دارویی به ۱۱۲ قلم
  • داروخانه یک ساختار بین‌المللی و قانونی برای ارایه خدمات سلامت است
  • انجام مشاوره دارویی با ۱۹۰
  • مردم از تلفن ۱۹۰ مشاوره دارویی بگیرند
  • انجام مشاوره دارویی با تلفن ۱۹۰
  • تسهیل روند تامین دارو / کاهش ۶۷ درصدی کمبود‌های دارویی