Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@00:09:49 GMT

اطعام 2 هزار نفر از محل موقوفات غدیر در نهبندان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۳۷۲۰

اطعام 2 هزار نفر از محل موقوفات غدیر در نهبندان

حمید بهادری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جشن‌های دهه ولايت از روز یکشنبه همزمان با روز عرفه آغاز و تا عيد سعيد غدير خم ادامه داشت، بیان کرد: جشن‌های دهه ولایت و امامت با عنوان «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در سه بقعه متبرکه شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جشن‌های دهه ولایت در شش بقعه متبرکه امامزاده سیدعلی(ع)، امامزاده سیدنالحسین(ع)، مسجد مقدس حضرت ابوالفضل(ع)، مجتمع فرهنگی- مذهبی امام علی(ع)، بقعه بی‌بی مریم(س) و بقعه متبرکه ملک چاه‌روئی برگزار شد، افزود: ايجاد فضای جشن و سرور، تبليغ پيام غدير، پاسخگویی به شبهات غدير و تبيين جايگاه امامت و ولايت از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشن‌ها بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با بیان اینکه همزمان با دهه ولایت و امامت ویژه برنامه‌هایی در قالب طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی در جوار بقاع متبرکه شهرستان در حال برگزاری است، بیان کرد: در اولین روز دهه ولایت دعای پرفیض عرفه و نماز عید قربان در بقاع متبرکه شهرستان و با حضور پرشور مردم برگزار شد.

بهادری، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، پیاده‌روی سادات به سمت بقاع متبرکه، اجرای نمایش واقعه غدیر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی با موضوع ترویج فرهنگ غدیر، برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌های متعدد در موضوعات کودک و نوجوان، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، چند رسانه‌ای و گفتمان غدیر را از برنامه‌های دهه ولایت عنوان کرد.

وی افزود: همزمان با سالروز ولادت امام هادی(ع) و مصادف شدن این روز با ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن سرافراز در بقاع شاخص شهرستان قرائت زیارت جامعه کبیره و برپایی جشن میلاد این امام همام همراه با تجلیل از آزادگان سرافراز برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان حرکت دسته‌جمعی مردم با ایجاد کاروان‌های شادی را از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در شهرستان ذکر و تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده و همچنین هماهنگی‌های انجام شده همزمان با روز عید سعید غدیر کاروان شادی مسیر امامزاده سید احمد روستای دهک تا اممزاده سیدالحسین(ع) را پیمودند.

بهادری با اشاره به اینکه در عید غدیر از سادات خادم در سطح بقاع متبرکه تجلیل شد، خاطرنشان کرد: اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امامزادگان، قرائت میثاق‌نامه در عید غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی از دیگر برنامه‌هایی بود که در عید غدیر در بقاع متبرکه استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه توصیه‌های بسیاری برای اطعام مردم و به‌ویژه نیازمندان در روز عید غدیرخم صورت گرفته و برپایی سفره‌های اطعام از دیگر برنامه‌های اوقاف استان خراسان‌جنوبی است که از محل موقوفات انجام می‌شود، یادآور شد: همزمان با روز عید غدیر از محل موقوفات و کمک‌های خیرین دو هزار نفر در بقعه متبرکه سیدالحسین(ع) نهبندان اطعام شدند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی وقف غدیر اطعام نهبندان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی گفت: مطابق با آخرین آمار دریافتی بیشترین بارش در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه آتشکده از توابع شهرستان نهبندان با ۴۳میلی متر ثبت کرده است. 

لطفی افزود: چاهداشی با ۳۲میلی متر، قدمگاه ۳۰میلی متر ، حیدرآباد ۲۶میلی متر، بیهود ۲۴میلی متر، کهنو،میغان با ۲۱میلیمتر بارش را داشتند.


وی گفت: در بین مراکز شهرستان‌ها بیرجند نیز با ۵ میلی متر ، خوسف ۴ میلی متر، اسدیه ۸ میلی متر، سرایان ۲ میلی متر، سربیشه ۳میلی متر، فردوس ۸میلی متر، نهبندان ۱۷میلی متر، قاین ۵ میلی متر، بشرویه یک میلی متر و حاجی آباد ۵ میلی متر بارش را گزارش کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار
  • توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان