Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@09:54:36 GMT

مبلغان دینی پیام غدیر را در جامعه تبیین کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۳۸۴۱

مبلغان دینی پیام غدیر را در جامعه تبیین کنند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی شامگاه  سه‌شنبه در جشن عید غدیر و آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه تکاب افزود: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند پیام‌ها و درس‌های بزرگ غدیر است و از این رو طلاب و روحانیون باید در ترویج تعالیم متعالی و انسان‌ساز غدیر نقش بیشتر و موثرتری ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مبلغان دینی در صف اول ترویج سیره عظیم نبوی و منش علوی در جامعه و تبیین پیام‌های واقعه جاودان غدیرخم قرار دارند.

وی اظهار داشت: سعادت و تعالی جوامع اسلامی به عمل به پیام‌ها و درس‌های واقعه غدیرخم وابسته است و روحانیون و علما در این مسیر می‌توانند نقش محوری داشته باشند.

وی اضافه کرد: اخلاق علوی، نیاز اصلی جامعه اسلامی و تمام بخش‌های مدیریتی کشور است و باید امروز در پرتو غدیرخم پیام‌های مهم آن برای اقشار مختلف مردم و مسوولان تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به تشرف جمعی از طلاب تکاب به لباس مقدس روحانیت نیز گفت: طلاب و مبلغان دین مبین اسلام از محبوب‌ترین بندگان نزد خداوند متعال محسوب می‌شوند و تشرف آنان به لباس سربازی دین، یک توفیق الهی است.

در این آیین معنوی علاوه بر برگزاری جشن عید غدیرخم و مولودی‌خوانی و مدح و ستایش ائمه اطهار (ع)، پنج نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت رسول اکرم(ص) تکاب در آیین ویژه‌ای به لباس روحانیت مشرف و معمم شدند.

عید سعید غدیرخم، سرآغاز ولایت حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) بر امت اسلامی از بزرگترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌رود.

مدرسه علوم دینی حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان تکاب به همت مرحوم آیت الله خسروی زنجانی از شاگردان حضرت آیت الله العظمی بروجردی از مراجع تقلید شیعه در سال ۱۳۷۴ شمسی تاسیس شد و هم اینک بیش از ۸۰ طلبه در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/

عمامه گذاری طلاب در تکاب عمامه گذاری طلاب در تکاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه تکاب عید سعید غدیرخم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای تأمین استان به مناسبت "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ایران"

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی  مناسبت "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ایران" به شرح زیر است:
به نام خدا

"یکی از سازمان‌ها و دستگاه‌های انقلابی که از آغاز انقلاب تا امروز، به طور یکنواخت و مستمر، به ارزش‌های انقلابی نزدیک‏تر و با آن آمیخته‏‌تر شده، بی‏ شک ارتش جمهوری اسلامی ایران است". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبعیت محض از فرمان ویژه قافله سالار اسلام ناب، حضرت امام خمینی (قَدَّسَ ا‌لله نَفسُهُ الزَّکِیَّه) و پیوستن به جنبش انقلابی مردم در بحبوبه انقلاب، خط بطلانی بر تمام توطئه‌ها برای انحلال ارتش کشیدند، امام راحل (رِضوانُ الله تَعالیَ عَلَیه) به پاس این اقدام ارزشمند، ۲۹ فروردین ماه را روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی قهرمان نام نهادند.

تاریخِ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی به نیکی نشان می‌دهد ارتش مقدس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه با حضوری درخشان و افتخارآمیز در عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی، دشمنان را از رویارویی و مقابله با نیرو‌های مسلح مقتدرِ جمهوری اسلامی ایران بیمناک ساخته، با بهره گیری از سرمایه‌های انسانی خلاق، متخصص و کارآمد، پله‌های ترقی و پیشرفت را در زمینه‌های مختلف علمی، نظامی و آموزشی با موفقیت طی کرده است و غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی با حضوری آگاهانه در همه عرصه‌های خوف و خطر، جنگ‌های سخت و نرم، بحران‌های حوادث و سوانح و ... همواره با تلاش برای حفظ آرامش و امنیت کشور، پاسدار جان ایرانیان بوده و هستند.

اینجانب فرارسیدن ۲۹ فروردین، " روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی" را به کلیه پرسنل خدوم، فرماندهان، افسران، درجه داران و سربازان فداکار ارتش جمهوری اسلامی در استان خراسان جنوبی تبریک عرض نموده، عزتمندی و اقتدار روز افزونِ خانواده بزرگ و باصلابت ارتش و دیگر نیرو‌های مسلح را ذیل ولایت امام عصر (ارواحنا فداه) و تحت زعامت فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) آرزومندم. 

جواد قناعت
استاندار و رئیس شورای تأمین استان خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پیام استاندار البرز به مناسبت روز ارتش
  • پیام دریادار تنگسیری به فرمانده کل ارتش ایران
  • پیام تبریک رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به مناسبت روز ارتش
  • پیام استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای تأمین استان به مناسبت "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ایران"
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت روز ارتش
  • اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود
  • جامعه کلیمیان ایران همواره به نظام و انقلاب وفادار بوده اند
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • ضرورت تبیین ابعاد پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی توسط جامعه نخبگانی
  • واکنش جامعه روحانیت مبارز به حمله ایران به اسرائیل /سنگ دشمن را از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادیم