Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکـه تلویزیـونی فـرانس بیست و چهار، فـرانسه برای تامین امنیت اجلاس جی۷، ۱۳ هزار نیروی پلیس این کشور را بسیج می‌کند.

سیزده هزار نیروی پلیس فـرانسه با پشتیبانی نیـرو‌های ارتش، تامین امنیت نشست سران هفت کشور صنعتی جهان را بر عهده می‌گیرند. این گـزارش می‌افـزاید پس از دستگیری پنج مظنون به بـرنامه‌ریزی برای حمله به نیرو‌های پلیسِ تامیـن‌کننده امنیت اجـلاس جـی ۷، وزیـر کشـور فـرانسه از استقرار سیـزده هـزار نیـروی پلیس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگیرشدگان، افراد را در شبکـه‌های اجتماعی برای حمله به نیرو‌های پلیس تـرغیب می‌کردند. آخرین اخبار از آزاد شدن چهار تن از مظنونان دستگیر شده حکایت دارد.

«کـریستوف کاستانـر» وزیـر کشور فـرانسه در مصاحبه مطبوعاتی با بیان جـزئیات طـرح تامین امنیت اجـلاس جی ۷ تصـریح کرد: «ما ابزار و تجهـیزات ضروری و متناسب با طرح امنیتی را مستقـر کـرده‌ایم. بـر اساس طـرح امنیتی بـرنامه‌ریزی شده، سیـزده هزار و دویست نیـروی پلیس و ژاندارم در طرح بـرقراری امنیت نشست سـران هفت کشـور صنعتی مشارکت خواهند داشت».

وی افـزود: «سیـزده هزار نیـروی پلیس توسط نـیرو‌های ارتش پشتیبانی خواهند شد که مامـوریت‌های مبـارزه با اقدامات تروریستی، پشتیبانی از مـرز‌های هـوایی و دریـایی فـرانسه را بر عهده خواهند داشت.»

وزیـر کشور فـرانسه گفت: «این نیـرو‌ها از جمله نیـرو‌های ویـژه و بـرجسته فـرانسه به شمار می‌روند.»

اجلاس جی ۷، متشکل از سران کشور‌های آمریکا، فرانسه، انگلیس، ژاپن، آلمان، ایتالیا، کانادا و اتحادیه اروپا، از روز شنبه در شهر بندری «بیاریتز» واقع در جنوب غربی فرانسه آغاز به کار خواهد کرد. این نشست تا ۲۶ اوت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنا بر دعوت نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس" عازم شهر سن‌پترزبورگ خواهد شد.

بنابر گزارش ایلنا، این سفر در چارچوب سیاست چند جانبه‌گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی، امنیتی جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقا و توسعه‌ روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام می‌شود.

هم‌چنین احمدیان در این سفر با همتایان خود از کشورهای روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق جداگانه‌ دیدار می‌کند.

اجلاس امنیتی سن پترزبورگ، با سابقه‌ای بیش از یک دهه، از معدود رویدادهای امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است. از جمله ویژگی‌های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، به ویژه امریکا در عرصه‌ امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایت‌گری و روایت‌سازی مستقل در این ساحت است.

در نشست سال گذشته‌ این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین‌المللی به این رویداد امنیتی دارد.

نشست دوازدهم دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس از روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت آغاز به کار می‌کند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898317

دیگر خبرها

  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال/ شکایت یگان ویژه از حسینی
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال / یگان‌ویژه شکایت کرده است
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • نشست «دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود