Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم پاک‌نِژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مورد هتل در حال ساخت آسمان شیراز، اداره‌ کل پدافند غیر عامل و اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری فارس اظهارنظری نکردند و از نظام مهندسی ساختمان درخواست کردیم تا پایداری این ساختمان را بررسی کنند که براساس نتیجه اعلام شده از سوی آنان امکان مقاوم سازی ساختمان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در خصوص تخریب ۲ طبقه فوقانی ساختمان در حال احداث هتل آسمان شیراز به دلیل تاثیرگذاری بر حریم محور زندیه نیز باید کارگروه تخصصی مربوط در اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری بررسی‌های لازم را انجام دهد که قطعا اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این زمینه بررسی‌های خود را انجام داده است و می‌تواند اظهار نظر کند.
 


مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس گفت: وقتی به حافظیه نگاه می‌کنیم می‌گویند حریمی تحت عنوان حریم کمربند فرهنگی دارد یعنی قداست آن مجموعه باید حفظ شود و ساخت و سازهایی که می‌خواهد در اطراف آن انجام شود باید ارتفاع مشخص شده‌ای داشته باشند، این مساله در مورد سایر میراث فرهنگی نیز باید لحاظ شود.
پاک‌نژاد افزود: ای کاش هتل آسمان شیراز از قبل ساخته نمی شد، چون اگر ساخته نشده بود خیلی راحت امکان جلوگیری از ادامه کار وجود داشت اما در حال حاضر کار مشکل شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از کارگروه های مهم اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری فارس ، کارگروه خدمات پشتیبانی شهری است که شهرداری شیراز دبیری این کارگروه را برعهده دارد و با نظارت این کارگروه الزامات پدافند غیرعامل در حوزه ساخت و سازهای شهری مدنظر قرار می‌گیرد.
هتل ۱۸طبقه آسمان ساعت ۱۱ صبح روز ۱۲ مردادماه براثر آتش گرفتن ۲هزار تشک که در طبقه منفی ۲ انبار شده بود، دچار آتش سوزی شد. خاموش کردن‌ آتش بیش از ۱۴ ساعت زمان برد. به دلیل آسیب بسیار به سازه‌های این هتل و حرارت بیش از ۴۰۰ درجه سانتیگرادی این آتش‌سوزی، مسئولان به‌منظور امن‌سازی محیط و جلوگیری از ریزش احتمالی ساختمان خیابان رودکی را برای مدتی مسدود  و برای حفظ امنیت ساکنان و کسبه این منطقه، این بخش شهر را تعطیل و تخلیه کردند.

این خیابان اکنون باز شده ولی بحث بازسازی یا تخریب هتل آسمان هنوز به نتیجه نرسیده و با اما و اگرهایی گفته شده امکان بازسازی این هتل وجود دارد.

نام هتل آسمان در سال های اخیر به دلیل آنچه نقض حریم درجه یک مجموعه زندیه و ارگ کریمخانی نام گرفت، بارها بر سر زبان ها افتاده بود.
گفته شد ساخت چندین طبقه اضافه در این هتل مانع اصلی برای ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز در فهرست میراث جهانی یونسکو است.
هتل آسمان در خیابانی کم پهنا به نام رودکی مستقر است که هتل های دیگری نیز در این خیابان فعالیت دارند.
۹۲۵۴ /۱۸۷۶ 
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی تازه از آسمان نورانی شیراز، موشک پشت موشک

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت کودکستان‌ها برای تکمیل فرآیند محاسبه شهریه
  • سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است/ همپوشانی بین امور استانها و شهری سازمان
  • سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است
  • سازمان پدافند غیر عامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است
  • سرپرست پدافند غیرعامل هلال‌احمر منصوب شد
  • سرپرست ستاد پدافند غیرعامل هلال‌احمر منصوب شد
  • یک بام و دو هوای مدیران فارس در مقابل آسمان شیراز
  • یک بام و دو هوای مدیران فارس در قبال آسمان شیراز
  • فیلمی تازه از آسمان نورانی شیراز، موشک پشت موشک