Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@21:49:21 GMT

جزییات حذف ۱۰ درصد اضافه بیمه شخص ثالث تاکسی‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۳۹۳۵

جزییات حذف ۱۰ درصد اضافه بیمه شخص ثالث تاکسی‌ها

تین‌نیوز | 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ازحذف ۱۰ درصد مازاد بیمه شخص ثالث تاکسی‌ها در مصوبه هیات دولت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی در این باره اظهار کرد: با پیگیری‌های مداومی که بهمنظور حذف ۱۰ درصدی مازاد پرداختی رانندگان تاکسی بابت بیمه شخص ثالث رانندگان تاکسی در کمیسیون اجتماعی دولت صورت گرفت، این موضوع در هیات دولت به تصویب رسید و این اضافه پرداختی از ردیف بیمه تاکسیرانان حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت با پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای عالی بیمه به استناد اصل یک‌صد وسی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی، این موضوع در هیات وزیران مطرح و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور این مصوبه را که در ردیف (۱) جدول ذیل ماده (۴) آییننامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث، عبارت «تاکسیو» حذف می‌شود را ابلاغ کردند. هم‌چنین با این مصوبه از این پس هزینه پرداختی رانندگان تاکسی بابت بیمه شخص ثالث، ۱۰ درصد کم‌تر از گذشته خواهد بود.

ضامنی همچنین عنوان کرد: بر اساس همین مصوبه در صورت گذراندن برخی آموزش‌ها توسط رانندگان، شرکت‌های بیمه مجاز خواهند بود، 10درصد دیگر به رانندگان دارای گواهی آموزشی تخفیف دهند، ولیکن اجرایی شدن این فرایند مستلزم تهیه دستورالعملی توسط بیمه مرکزی و پلیس راهور است، که تاکنون تهیه نشده است و از آن‌جایی که رانندگان تاکسی کلیه آموزش‌های حرفهای را دیدهاند، امیدواریم با تسریع در ابلاغ این دستورالعمل، درصد تخفیف تاکسیرانان بیش‌تر شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث بیمه تاکسیرانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با اشاره به اینکه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید طی دو مرحله به رانندگان واگذار می‌شود.

امیر صفی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: در اهواز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد، یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود، با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی ۱۸ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۳۶ دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت ۷۵ دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و ۶۱ دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع ۱۹۵۵ دستگاه تاکسی اهواز ۱۷۰۰ دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (۴۸۶ میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل عمومی و در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان، ضرورت دارد صنایع در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همکاری کنند تا نوسازی تاکسی‌ها انجام شود.

کد خبر 747400

دیگر خبرها

  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی