Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رییس مرکز پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت جزییات اقدام دو مرحله‌ای وزارت بهداشت برای تسهیل ارائه داروهای بیماران خاص را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، دکتر مهدی شادنوش در گفتگو با ایسنا گفت: در حال حاضر در مرحله صدور حواله الکترنیکی برای داروهای پیوند و داروهای بیماران خاص هستیم که در تهران به طور کامل برای داروهای پیوند اجرایی شده و در زمینه برخی بیماری‌های خاص مانند ام اس و سرطان نیز در حال تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در گام اول روالِ کار به این صورت خواهد بود که بعد از تجویز نوع دارو و میزان آن از سوی پزشک، ‌ بیمار به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مربوطه مراجعه می‌کند و اطلاعاتش در سامانه‌ای ثبت می‌شود. سپس نزدیک‌ترین داروخانه به محل زندگی یا کار بیماران تعیین می‌شود و می‌توانند از آن داروخانه، داروهایشان را دریافت کنند.
شادنوش ادامه داد: حال اگر دارو یا میزان آن دچار تغییر شود، صرفا با مراجعه بیمار به مسئول فنی داروخانه مربوطه، امکان تغییر در سامانه وجود دارد که بعد از تایید کارشناس مربوطه در دانشگاه، دستور جدید پزشک قابلیت اجرایی خواهد داشت. این اقدام به ما کمک می‌کند که بدانیم در هر زمانی، در هر نقطه از کشور، چه بیمار خاصی با چه کد ملی، با چه دارو و به چه میزانی نیازمند دارو است و این باعث می‌شود که بتوانیم وضعیت دارو را مدیریت کنیم. به‌ویژه در شرایطی که به سختی امکان دسترسی به این داروها وجود دارد، با این اقدام می‌توانیم پیش‌بینی‌های لازم برای میزان مورد نیازمان را داشته باشیم و داروی مورد نیاز را تامین کنیم.
رییس مرکز پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت همچنین گفت: در عین حال با این اقدام دارو حتما به دست نیازمند واقعی‌اش می‌رسد. همچنین با توجه به اینکه قیمت داروهای خاص در کشور ما از کشورهای همسایه بسیار پایین‌تر است و بسیاری از اوقات این داروها قاچاق معکوس می‌شوند، با این اقدام مدیریت مناسبی در بازار این داروها اتفاق می‌افتد و از قاچاق آن جلوگیری می‌شود.
شادنوش با بیان اینکه بعد از اینکه حواله الکترونیکی تکمیل شد و دانستیم که هر بیمار، با چه کد ملی و در چه آدرسی نیازمند چه میزان دارو است، گام بعدی امکان‌پذیر خواهد بود، گفت: در گام دوم دارو را درب منزل به بیماران تحویل می‌دهیم. کسانی هم که باید داروهایشان را در مراکز درمانی تزریق کنند، آن‌ها را در مراکز درمانی قرار دهیم تا بیمار به آنجا مراجعه کند و کارش را انجام دهد.
رییس مرکز پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه در تهران گام اول یعنی صدور حواله الکترونیک تقریبا تا دهم شهریور ماه کامل خواهد شد و گام به گام و استان به استان در سطح کشور کار را گسترش می‌دهیم، اظهار کرد: فکر می‌کنم تا پایان امسال همه کشور تحت پوشش گام اول این برنامه قرار گیرد. بنابراین در گام اول داروها در داروخانه‌های نزدیک به محل سکونت یا کار بیماران توزیع می‌شود. بیمار هم فقط یک بار برای ثبت‌نام اولیه باید به معاونت درمان مراجعه کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟

همشهری آنلاین - فتانه احدی: عضو مرکز وکلای قوه قضاییه استان البرز گفت: حکم تخلیه خانه می‌تواند در شرایط و موارد مختلفی گرفته شود. این حکم معمولا در زمان‌های مختلفی گرفته می شود، می تواند برای افراد مختلف و شرایط‌های گوناگون، به شکل های متفاوتی نیز باشد.

فاطمه جعفریان افزود: مدت زمانی که حکم تخلیه اعتبار دارد و می توانید از آن استفاده کنید، روش‌هایی که برای گرفتن این حکم می توانید استفاده کنید و یا به طور کلی ویژگی‌های مربوط به حکم تخلیه منزل را باید حتما بشناسید تا بتوانید به شکل بهتر و مناسب تری نیز در مورد این مدل از حکم تخلیه، اطلاعات کسب کنید.

او ادامه داد: فراموش نکنید که انواع مختلفی از این حکم ها وجود دارند که در جزئیات با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند. اولین نکته و مسئله‌ای که باید به آن بپردازید، این است که حکم تخلیه منزل چیست و چه کاربردی را می‌تواند در نهایت داشته باشد. به طور کلی حکم تخلیه در واقع مجوزی است که از طرف قانون صادر می شود تا به واسطه آن، موجر بتواند مستاجر را موظف و ملزم به تخلیه ملک مسکونی، تجاری و... کند. ۳ قانون کلی و اصلی می تواند بر روی صادر شدن حکم تخلیه اثر داشته باشد. این قانون ها در سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۷۶ در قانون مدنی به تصویب رسیده اند. شرایط متفاوتی وجود دارد که طی آن ها موجر و یا همان صاحب ملک می تواند نسبت به تخلیه کردن ملکش اقدام کند. به طور مثال یکی از مهم ترین مواردی که در این زمینه می تواند اهمیت داشته باشد، مربوط به پرداخت کردن اجاره بهایی است که توسط مستاجر پرداخت نشده است.

جعفریان ادامه داد: حکم تخلیه منزل را می توانیم در چند مورد دریافت کنیم. اینکه صرفا مالک ملکی باشیم و مستاجری در خانه و یا ملک ما سکونت داشته باشد، به ما این حق را نمی دهد که بتوانیم تحت هر شرایطی نسبت به دریافت حکم تخلیه منزل اقدام کنیم. در چند مورد است که قانون‌گذار به موجر اجازه داده است تا نسبت به دریافت حکم تخلیه منزل بتواند اقدام کند. مستاجران معمولا علاوه بر کرایه ای که پرداخت می کنند، پول پیش نیز دارند. این مقدار از پول را موجر یا همان صاحب ملک باید به مستاجر پس داده باشد تا بتواند نسبت به تخلیه ملک اقدام کند. برای آن که بتوانید این مسئله را بهتر درک کنید باید بدانید که مقادیر پول پیش ها متفاوت بوده و عدم پس دادن آن می تواند به راحتی مانع گرفتن حکم تخلیه شود. بنابراین اولین شرط آن است که هیچ ودیعه ای را موجر به مستاجر بدهکار نباشد.

این حقوقدان ادامه داد: مورد بعدی مربوط به زمانی می شود که مستاجر به موجر بدهکار است. این بدهکاری می تواند مربوط به عدم پرداخت به موقع کرایه منزل و یا هر گونه مشکل و مسئله دیگری باشد که بین صاحب خانه و مستاجر وجود دارد.دلیل سومی که به موجر اجازه می‌دهد تا بتواند حکم تخلیه منزل و یا ملک را بگیرد، مربوط به زمانی است که مستاجر در زمان سکونتش در ملک، خسارت هایی را به ملک وارد کرده باشد و این خسارت‌ها را پرداخت نکرده باشد. به همین خاطر نیز موجر می‌تواند به راحتی از مستاجر شکایت کند و این مبالغ را از او دریافت کند. البته صرف وارد شدن خسارت به ملک، نمی‌توانید حکم تخلیه گرفته و از مستاجر شکایت کنید، بلکه زمانی که مستاجر از پرداخت این خسارت ها سر باز می زند، این موضوع اتفاق می افتد مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید، مربوط به زمانی است که مستاجر به مفاد قرارداد و بندهای قرارداد عمل نکرده باشد. این مسئله سبب می شود تا موجر نسبت به دریافت این نوع از حکم بتواند مصرانه پیش رود. مدت اعتبار حکم تخلیه می تواند تا یک ماه نیز باشد. اما آن چیزی که اهمیت دارد آن است که اولا پس از صادر شدن نهایی حکم تخلیه، حدود ۲۴ ساعت طول می کشد تا حکم تخلیه به اطلاع مستاجر برسد. پس از طی شدن این ۲۴ ساعت، این موضوع به اطلاع مستاجر می رسد و به او اطلاع داده می شود که باید نسبت به خالی کردن ملک اقدام کند. پس از آن که این قانون و این حکم به اطلاع مستاجر رسید نیز مستاجر ۷۲ ساعت زمانی دارد تا ملک مورد نظر را تخلیه نماید. به همین دلیل نیز بهترین کار آن است که حتما مستاجر در مدت زمان تعیین شده نسبت به تخلیه ملک اقدام کند.

عضو مرکز وکلای قوه قضاییه استان البرز گفت: گاهی اوقات خانه‌ای را خریداری کرده ایم و بر طبق قوانینی که وجود داشته است، پول آن را نیز پرداخت کرده‌ایم. مستاجر و یا صاحب ملک قبلی هنوز اقدام به تخلیه منزل نکرده است و موعد مقرر شده برای تخلیه منزل نیز به پایان رسیده است. به همین دلیل بهترین کار آن است که از طریق قانونی وارد کار شده و حکم تخلیه منزل را دریافت کنیم. اگر در چنین شرایطی بخواهید تا حکم تخلیه را بگیرید باید اولا سند قطعی به نام شما صادر شده باشد و ثانیا آن که به جز شما هیچ فرد دیگری که دارای مدرک می باشد، نسبت به ملک مورد نظر ادعایی نداشته باشد .نحوه اجرای حکم تخلیه منزل ممکن است با توجه به قوانین و مقررات حاکم بر هر کشور و منطقه متفاوت باشد. اما به طور کلی، اجرای حکم تخلیه منزل به صورت زیر انجام می‌ شود.

صدور حکم تخلیه: ابتدا دادگاه یا ارگان قضایی مرتبط، حکم تخلیه را صادر می‌کند. این حکم حاکمیت قانونی دارد و به طرفین ابلاغ می‌شود.

ابلاغ حکم به طرف مخالف: حکم تخلیه به طرف مخالف (مستاجر یا فردی که باید تخلیه کند) به صورت رسمی ابلاغ می ‌شود. این ابلاغ ممکن است از طریق پست، درخواست حضور حقوقی در محل اقامت طرف مخالف یا روش‌ های دیگر انجام شود.

تعیین مهلت تخلیه: ممکن است حکم تخلیه یک مهلت مشخص برای تخلیه منزل را تعیین کند. در این مدت، طرف مخالف باید منزل را تخلیه کند.

تخلیه طرف مخالف: اگر طرف مخالف در مهلت تعیین شده منزل را تخلیه نکند، نیروهای اجرایی از جمله کلانتری یا پلیس ،مسئول اجرای حکم تخلیه می ‌شوند. این نیروها به محل اقامت طرف مخالف می ‌روند و اقدام به خارج کردن او از منزل می‌ کنند.

محافظت از اموال: البته این نکته نیز وجود دارد که در زمان تخلیه کردن خانه، دفتر کار و هر مورد دیگری که وجود دارد، از اموال فرد به طور کامل محافظت می شود. در واقع تخلیه باید با رعایت اصول دقیق و به منظور جلوگیری از آسیب دیدن اموال افراد انجام شود. برای دریافت حکم تخلیه موارد مختلفی وجود دارد و شاخه های قانونی زیادی برای آن رسم می شود. به همین خاطر نیز حتما باید این نکته و مسئله را در نظر داشته باشید تا با توجه به جزئیاتی که این موضوع دارد، اقدام به دریافت حکم تخلیه کنید.

کد خبر 839546 برچسب‌ها وزارت دادگستری وکیل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • چگونه می توانیم به داروهای کمیاب دسترسی پیدا کنیم
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند
  • چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ عرضه دارو باید تحت کنترل باشد
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ توزیع دارو باید کنترل شود
  • جزییات بازگرداندن انگشتر ۵۰ میلیاردی در کیش