Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آمادگی هرچه بهتر حضور در نمایشگاه پژوهش و فناوری، معرفی دستاوردهای پژوهشی، ایده های برتر دانش آموزان و  فرهنگیان در هفته ی پژوهش استان البرز از اهداف آغاز به کار این دبیرخانه در آموزش و پرورش استان  البرز است.

در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش راهکارهایی مربوط به تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش آمده است زیرا آموزش و پرورش نقطه آغازین پژوهش در جامعه است و زمینه پویایی جامعه را بوجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هر ساله  با وجود همه تنگناهای مالی، آموزش و پرورش در هفته پژوهش برای گسترش فرهنگ پژوهش که رشد پایدار را در جامعه رقم می زند ، اقدام به تدوین برنامه های مختلف از جمله شرکت فعال در نمایشگاه استانی پژوهش و آیین تجلیل از پژوهشگران استانی و  کشوری می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: پژوهش زیر مبنای آموزش است و این مهم در مدارس البرز که دارای ظرفیت بالایی در این بخش مهم می باشد باید گسترش و تقویت شود.

سالار قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: باید مدارس استان البرز را به سوی پژوهش محور شدن سوق دهیم تا دانش آموزان از دوره ابتدایی با جایگاه و نقش پژوهش در جامعه آشنا شوند.

وی  با بیان اینکه آموزش و پرورش البرز در بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده ، ۶۵ طرح از معلمان این استان برتر شناخته شد، خاطرنشان کرد: این طرح ها از بین ۲ هزار و ۳۳۸ اثر پژوهشی پس از ارزیابی داوران رتبه برتر را کسب کردند و ۲ طرح به مرحله کشوری راه یافت.

قاسمی یادآور شد: پژوهش در کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت نقش تاثیرگذاری دارد که این مهم در سال های اخیر مورد توجه معلمان و حتی دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۷۹ بحث پژوهش در جامعه مطرح شده که در حوزه تعلیم و تربیت باید به آن پرداخته شود تا دانش آموزان با رویکرد پژوهش محوری سال های تحصیل خود را سپری کنند.

قاسمی افزود: استان البرز قطب علم و فناوری و صنعتی کشور است لذا باید فرهنگ پژوهش را در بین مردم به ویژه دانش آموزان نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد:  اضافه کرد: در زمان حاضر در مدارس کشور از جمله در استان البرز طرح های پژوهشی مختلفی به اجرا در می آید که در آن دانش آموزان موفق به کسب رتبه های برتر کشوری می شوند.

این مسئول تاکید کرد: این دبیرخانه مسئولیت خطیری در خصوص تحلیل و ارزیابی و معرفی پژوهشگران درعلوم مختلف و ایده پردازان برتر خانواده بزرگ تعلیم و تربیت استان جهت رقابت با مراکز آموزش عالی به عهده دارد.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز و حدود ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز فرهنگی آموزش و پرورش طرح پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زارعی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: ایران اسلامی با انجام عملیات غرورآفرین وعده صادق دفاع از ارزش‌های خود را به نمایش گذاشت و این حرکت شجاعانه توسط نیروهای مسلح درس بزرگی برای همه مدیران بود تا با جسارت و شجاعت برای انجام مسؤولیت و وظایف خود قدم بردارند.

وی به اهمیت برگزاری آزمون‌های نهایی پرداخت و افزود: در گذشته نحوه برگزاری این آزمون‌ها غلط بوده و دانش‌آموزان بیشتر به سمن حافظه محوری سوق یافته‌اند در حالی که این امر آسیبی به نظام آموزشی است.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه اصلاح ساختار برگزاری آزمون نهایی مورد توجه قرار گرفت، افزود: در سال گذشته سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی به ترتیب هر سال درصد خاصی به خود اختصاص داده که این درصد در سال‌جاری به ۶۰ درصد رسیده است.

زارعی، اذعان کرد: برنامه ما برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک استاندارد در مراکز آزمون است که تا سال ۱۴۰۷ انجام می‌گیرد و البته این مهم نیازمند داشتن مراکزی استاندارد و مجهز است.

وی برقراری تأمین امنیت آزمون‌ها را رسالت وزارت کشور از طریق شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها دانست و عنوان کرد: این کار با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تأمین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قریب ۱۰۰ عنوان آزمون برگزار می‌شود، اضافه کرد: عوامل اجرایی یک ماه درگیر برگزاری این آزمون‌ها هستند لذا باید زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون‌های نهایی ایجاد شود.

زارعی تدوین یک نسخه برای کل کشور در حوزه برگزاری آزمون‌های نهایی را نادرست خواند و گفت: ارتقای کیفیت آزمون‌های سنجش باید براساس تحلیل‌ها و داده‌های اطلاعاتی هر استان و منطقه باشد.

گفتنی است؛ در آزمون‌های نهایی پیش رو تقریباً یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز سطح کشور به صورت مستقیم درگیر این آزمون‌ها هستند.

کد خبر 6081676

دیگر خبرها

  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی