Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به آخرین اقدامات عمرانی صورت گرفته در پروژه احیاء میدان امام علی(ع) گفت: اعتبارات مورد نیاز پیش بینی شده برای اجرای پروژه‌های آینده این مجموعه حدود ۲۲۰۰ میلیارد ریال است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موقعیت ویژه میدان امام علی(ع) در قلب بافت تاریخی و فرهنگی شهر زمینه‌ای را فراهم کرده تا این میدان به عنوان بزرگترین میدان تاریخی جهان توسط شهرداری اصفهان در قالب طرحی عظیم به مساحت ۳۲ هکتار احیاء شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از ۵۳ اثر تاریخی و ارزشمند همچون مسجد جامع، مسجدعلی، بازارهای تاریخی، کاروانسراها و بناهای متعدد تاریخی در اطراف میدان امام علی(ع) مهجور مانده بود که با احیاء این میدان بزرگ این آثار تاریخی درخشان شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: این پروژه عظیم یکی از ابر پروژه‌های شهر به شمار می‌رود که با هدف احیاء بافت تاریخی و فرسوده در سه فاز طراحی در سال‌های گذشته فاز یک و دو آن اجرا و تکمیل شده و عملیات اجرایی بخشی از فاز سوم در دست اجرا است.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در میدان امام علی(ع) گفت: اقدامات بسیار گسترده‌ای در جهت احیاء این بافت تاریخی صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به احداث ۳۴ هزار مترمربع زیرگذر و میدان ترافیکی در تراز ۳۰/۶- در فاز نخست اشاره کرد.

مظفر ادامه داد: در مجموع تاکنون جابجایی و احداث بیش از ۳۰ هزار متر تاسیسات شهری نظیر آب، فاضلاب، گاز، مخابرات، فیبر نوری و ... به صورت مجموع احداث ۳۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع تجاری در اطراف میدان اصلی و پروژه‌های بلافصل در فاز دوم و سوم، احداث ۹۵۰۰ مترمربع سالن یکپارچه به عنوان فضای چند منظوره با کاربری‌های متعدد نظیر فروشگاه، پارکینگ و ... در فاز دوم، احداث یک مجتمع تجاری و پارکینگ با ۳۲ هزار مترمربع مساحت و گنجایش ۴۵۰ دستگاه خودرو، در فاز سوم آزادسازی و اجرای پروژه‌های باقی مانده در محدوده ۳۲ هکتاری و خارج از میدان اصلی، به طور تفصیل شامل توقفگاه وسایط حمل و نقل عمومی علامه مجلسی، میدان جلوخان مسجد جامع در شمال میدان اصلی، میدان نیم هشتی در شمال شرقی میدان اصلی، هتل جهانگردی در شرق میدان و ده‌ها پروژه تجاری خدماتی که در دور تا دور میدان تعریف شده، انجام شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های انجام شده در پروژه احیاء میدان امام علی(ع) افزود: کل هزینه انجام شده تاکنون در حدود ۳۵۰۰ میلیارد ریال است که از این مقدار ۱۳۵۵ میلیارد ریال هزینه عملیات اجرایی عمرانی، ۱۴۵ میلیارد ریال هزینه جابجایی و احداث تاسیسات شهری و دو هزار میلیارد ریال جهت آزادسازی‌ها هزینه شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان پروژه‌های در دست اقدام و فعال زیر مجموعه پروژه بزرگ میدان امام علی(ع) را شامل پروژه مشارکتی احداث پارکینگ و مجتمع تجاری کمرزرین، احداث سرویس بهداشتی مجاور پارک‌سوار مجلسی، احداث سیستم تهویه زیرگذر میدان امام علی (ع)، ادامه سنگ فرش میدان جلوخان مسجدجامع، نازک‌کاری موزه میدان امام علی (ع)، اصلاح سیستم دفع آب‌های سطحی میدان و آب بندی فضای چند منظوره، نصب و راه‌اندازی دو دستگاه پله برقی در پارک‌سوارمجلسی، نصب و راه‌اندازی چهار دستگاه آسانسور اطراف میدان امام علی (ع)، انجام تعمیرات و نگهداری تاسیسات و ابنیه احداث شده، عنوان کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های زیرمجموعه‌ای این پروژه‌های بزرگ گفت: در صورت انجام آزادسازی‌های لازم پروژه‌های تکمیل فاز نخست فضای زیرین جلوخان، تکمیل سنگ فرش میدان جلوخان، طرح A۱۲، طرح A۱، ادامه طرح بلوک ۱۱، طرح‌های ۱۸ و ۱۹، طرح حمام کرسی و طرح هتل را پیاده‌سازی و اجرا خواهیم کرد.

مظفر خاطرنشان کرد: اعتبارات مورد نیاز پیش بینی شده برایجهت اجرای پروژه‌های آینده این مجموعه در حدود ۲۲۰۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 386533

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان شهر پروژه هاي عمراني میدان امام علی ع کلانشهر اعتبارات عمرانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۹ تهران در حاشیه بازدید رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پلیس راهور تهران بزرگ و معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از طرح شاخه غربی بزرگراه یادگار امام گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان برای تملک بخشی از معارضین، ۲۲۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی ارتش و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تملک سوله‌های آموزش و پرورش و در مجموع حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع معارضان اختصاص یافته و رفع معارضان در مرحله نهایی قرار دارد.

محمد رحیم مرتضوی افزود: مردم منطقه ۹ از بار ترافیکی رنج می‌بردند و در مسیر میدان آزادی با ترافیک مواجه بودند و امیدواریم با اقدامات در حال انجام معاونت فنی و عمرانی، گشایش ترافیکی حاصل شود.

شهردار منطقه ۹ افزود: ۴۲ ملک با قیمت ۹۷۰ میلیارد تومان شناسایی و قیمت‌گذاری شده‌اند و ما ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار از سازمان املاک و مستغلات دریافت و درخواست کردیم اولویت‌ها از بین این ۴۲ ساختمان اعلام شود تا بتوان تملک آنها را به نتیجه رساند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ هم در این بازدید گفت: بار ترافیک میدان آزادی، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، میدان فتح و معابر اطراف با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام سبک خواهد شد.

سرهنگ موسوی پور با تاکید بر اهمیت تکمیل شاخه شرقی طرح گفت: در بخش شرقی این طرح و بزرگراه شهید شوشتری سال‌ها کاری انجام نشده و در این دوره اقدامات آن آغاز شده و البته هنوز به بهره برداری نرسیده است. وی افزود: با تکمیل شاخه شرقی این طرح، محله ابوذر، نبرد و افسریه از ترافیک سنگین خارج خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • پست برق و پروژه فیبر نوری میامی افتتاح و کلنگ زنی شد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام
  • ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت پل تاریخی خاتون کرج تامین شد
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان