Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشست شورای امنیت سازمان ملل در حالی سه شنبه شب پایان یافت که واشنگتن بار دیگر در اجماع سازی بین المللی علیه ایران ناکام مانده و با انزوا مواجه شد. تاریخ انتشار: 09:05 - 30 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۳۱۲۸ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ نشست سه شنبه شب شورای امنیت سازمان ملل با موضوع غرب آسیا و ایران در حالی پایان یافت که آمریکا بار دیگر با انزوای بین المللی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ماریا لوییزا ویوتی» رئیس دفتر دبیرکل سازمان ملل در نشست ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) شورای امنیت بر حمایت این نهاد از توافق هسته‌ای ایران تاکید کرده و گفت کشور‌ها و طرف‌های موثر در بحران خاورمیانه باید برای جلوگیری از گسترش این بحران خویشتن داری و گفت‌وگو را در دستور کار خود قرار دهند.
وی اظهار داشت که این شرایط دشوار نتیجه تنش‌های بین المللی و بحران ادامه‎دار بوده و خویشتن‎داری و گفت‌وگوی واقعی در این منطقه "ضرورتی فوری" است.
در پی اعلام حمایت سازمان ملل از توافق هسته‌ای ایران، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با طرح مجدد گزافه گویی‌های خود مدعی شد تحریم‌های قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت علیه ایران باید مجددا تمدید شوند.
وی همچنین در اظهاراتی، مدعی نابودی داعش، اقدام برای بهبود وضعیت زندگی فلسطینی‌ها و دیگر تلاش‌های ثبات ساز در منطقه شده و جامعه بین المللی را به دلیل عدم همراهی با سیاست‌های دولت آمریکا علیه ایران مورد انتقاد قرار داد.
این اظهارات و ادعا‌های پمپئو با واکنش نماینده روسیه در سازمان ملل مواجه شد. معاون نماینده دائم روسیه خطاب به پمپئو گفت تنها کلمه‌ای که در سخنان شما وجود ندارد، "همکاری" است.
وی ضمن نادرست خواندن مواضع واشنگتن علیه ایران گفت نباید موضوع تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران را نادیده بگیریم. ضمن این که آمریکا تلاش می‌کند سایر کشور‌ها را به دلیل پایبندی به تعهداتشان مجازات کند.
نماینده روسیه همچنین تاکید کرد واشنگتن باید به مشی تهدید و تحریم خود علیه ایران پایان بدهد.
نماینده چین در سازمان ملل در این نشست ضمن اعلام حمایت پکن از توافق هسته‌ای ایران، از تعهد کشورش بر اجرای این توافق خبر داد.
نماینده آلمان در سازمان ملل نیز ضمن تاکید بر پایبندی دولت آلمان به توافق هسته‌ای ایران، گفت جایگزینی برای این توافق وجود ندارد. این موضع توسط نماینده فرانسه نیز مورد تایید قرار گرفت.
نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز با تاکید بر در پیش گرفتن مسیر گفت‌وگو برای حل مشکلات، بر حق مشروع ایران در دفاع از خود تاکید کرده و گفت لندن به صورت کامل به اجرای اینستکس (مکانیسم مالی اتحادیه اروپا و ایران) پایبند است و از تلاش‌های «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در این زمینه که با هماهنگی کامل سه کشور اروپایی امضا کننده توافق هسته‌ای ایران انجام می‌شود، حمایت می‌کند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای امنیت روسیه چین ایران انگلیس آلمان فرانسه مایک پمپئو توافق هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به امنیت مراکز هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر گفت: امنیت نیروگاه و مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار و اعتبار حفاظ امنیتی برقرار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به آغاز ساخت 3 هزار و 500 واحد مسکونی ویژه کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران در بوشهر اظهار داشت: برای رفع دغدغه‌های کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر با تعامل و همکاری سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی امروز عملیات اجرایی ساخت 3 هزار و 500 واحد مسکونی در بوشهر آغاز شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه اراضی ساخت این واحدهای مسکونی در  زمین ساحلی قرار دارد گفت: عملیات آماده‌سازی این واحدها قابل ملاحظه است و امید می‌رود بر اساس برنامه زمانبندی پس از آماده‌سازی زمین، واحدهای مسکونی ساخته و تحویل شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: در ساخت این واحدهای مسکونی از ظرفیت نهضت ملی مسکن با رعایت استانداردهای لازم استفاده می‌شود.

اسلامی با اشاره به افزایش فعالیت در جبهه‌های مختلف در ساخت نیروگاه‌های اتمی دوم و سوم گفت: در مقایسه با قبل از سال 1400 فعالیت در جبهه‌های مختلف سایت دوم و سوم نیروگاه‌های اتمی بوشهر افزایش یافته و فعالیت 12 برابر شده است.

وی اضافه کرد: قبلاً در ساخت نیروگاه‌های اتمی یاد شده 250 نفر فعال بودند که اکنون بیش از 3 هزار نفر مشغول فعالیت هستند و تا قبل از پایان سال ان‌شاءالله تعداد نیروها در ساخت دو واحد نیروگاه اتمی جدید بوشهر به بیش از 5 هزار نفر افزایش می‌یابد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: با اراده‌‌ای که وجود دارد اجازه هیچگونه تاخیر در ساخت این دو واحد نیروگاه‌ داده نمی‌شود و بر اساس برنامه زمانبندی ان‌شاءالله تکمیل و وارد مدار تولید می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به امنیت مراکز هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر گفت: امنیت نیروگاه و مراکز هسته‌ای ایران 100 درصد برقرار و الحمدلله کشور یک نظام امنیتی و قدرتمند است.

اسلامی ادامه داد: نظام دفاعی و امنیت ما هر گونه تعرض به این کشور شود این تسلط کشور و اقتدار نیروهای مسلح حفاظت و امنیت هسته‌ای هم در کمال اقتدار و اعتبار حفاظ امنیتی برقرار است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران