Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوشی و تلویزیون‌های هوشمند با قابلیت جدیدی تحت عنوان smart mirroring/view قادر خواهند بود به راحتی با یکدیگر متصل شوند و امکان تبادل هم زمان محتوا، فیلم و تصاویر را برای کاربران به ارمغان بیاورند.

به گزارش ایسنا، تلویزیون های هوشمند یکی از بهترین محصولات در حوزه تکنولوژی بودند که در سال‌های اخیر معرفی و عرضه شدند و نظر خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان را به سمت و سوی خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تلویزیون‌ها همچون یک گوشی هوشمند مبتنی بر یک سیستم عامل که عموملا اندروید است، برنامه ریزی و توسعه داده شده اند و قابلیت اتصال به اینترنت و نصب اپلیکیشن‌های مختلف را دارند.

بر اساس گزارش وب سایت airmore ، کاربران گوشی‌های هوشمند با بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های مختلفی که به منظور اتصال دستگاه تلویزیون با گوشی هوشمند خود طراحی و برنامه ریزی شده اند، قادر خواهند بود تمامی محتوای موردنظر صفحه گوشی هوشمند خود را بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون منزل خود تماشا کنند.

در این گزارش به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی برای اتصال راحت تلویزیون‌های هوشمند با گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و تماشای محتوای نمایشگر گوشی بر صفحه نمایش تلویزیون خواهیم پرداخت:

1. سامسونگ اسمارت ویو (Samsung Smart View)

اپلیکیشن اسمارت ویو که به صورت پیش فرض بر روی گوشی‌های هوشمند و جدید برند سامسونگ نصب شده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا با گوشی خود به تلویزیون وصل شده و فیلم و سریال‌های موردعلاقه خود را که بر روی گوشی دانلود کرده‌اند،  بر روی صفحه نمایش تلویزیون هوشمند خود تماشا کنند. در واقع، با اتصال گوشی به تلویزیون هوشمند، موبایل کاربران تبدیل به یک دستگاه کنترل از راه دور می‌شود و تمامی محتوای آن قابل مشاهده بر روی نمایشگر تلویزیون خواهد بود.

در صورتی که گوشی شما از مدل‌های جدید و پرچمدار باشد، این اپلیکیشن به صورت پیش فرض بر روی آن نصب شده و قابل استفاده خواهد بود اما در صورتی که آن را در نوار بالای گوشی مشاهده نمی‌کنید، می توانید به راحتی با مراجعه به فروشگاه گوگل پلی استور آن را دانلود و نصب کنید.

2. ساید سینک (SideSync)

این اپلیکیشن که توسط شرکت کره‌ای ساسمونگ طراحی و توسعه داده شده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا هر گونه فعالیتی که بر روی گوشی هوشمند خود انجام می‌دهند را بر روی نمایشگر بزرگ تلویزیون جلوی خود مشاهده کنند و در واقع نمایشگر کوچک موبایل خود را تبدیل به یک نمایشگر بزرگ در تلویزیون یا لپ تاپ کنند. همچنین آنها می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن اطلاعات و داده‌های موردنظر خود همچون فایل‌های ویدیویی و تصاویر را میان این دو دستگاه مذکور جابجا کنند.

این اپلیکیشن همچنین امکان کنترل هرگونه دستگاه هوشمند سامسونگ را از راه دور برای کاربران موبایل‌های اندرویدی فراهم می آورد.

کاربران و علاقمندان برای استفاده از آن تنها کافیست سری به پلت‌فرم فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل‌پلی استور بزنند و با جستجوی کلمه SideSync آن را پیدا، دانلود و نصب کنند. البته باید بدانید که این اپلیکیشن را باید بر روی هر دو دستگاه موردنظر یعنی موبایل و تلویزیون یا لپ تاپ خود نصب کنید تا بتوانید از خدمات و امکانات آن بهره مند شوید.

3. ای پاور میرر (ApowerMirror)

وقتی سخن از اپلیکیشن‌های اتصال و ارتباط نمایشگرهای دستگاههای هوشمند (mirroring app) به میان می‌آید، یکی از بهترین گزینه‌های موجود در گوگل پلی استور بدون شک ApowerMirror است که همچون اپلیکیشن قبلی، امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد . علاوه بر قابلیت‌های قبلی برای ارتباط راحت میان گوشی و تلویزیون‌های هوشمند، به کاربر اجازه می‌دهد تا از روی صفحه نمایش گوشی خود اسکرین شات گرفته و آن را با تلویزیون یا لپ تاپ خود مشاهده کنند. بنابراین آنها قادر خواهند بود اسکرین شات وضعیت عملکرد خود در بازی‌های موبایلی را برای رقابت با دوستان خود منتشر کرده و بر روی صفحه نمایش تلویزیون خانه خود آن را پخش کنند.

جدول زیر به اختصار قابلیت و امکانات مختلف اپلیکیشن‌های ذکر شده در بالا را بیان می‌کند:

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوشی هوشمند تلویزیون هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری

با اجرای طرح کهربا ما از به همراه داشتن کارت‌های بانکی در هنگام خرید و انجام هرگونه معامله که نیاز به ارتباط دوطرفه کارت بانکی و دستگاه پوز دارد، بی‌نیاز می‌شویم. طرح کهربا نیز برای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و به‌روزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، فعلا با کارت‌های ۶بانک در دستور کار قرار گرفته است.

NFC چیست؟

ارتباطات میدان نزدیک (NFC) مجموعه‌ای از پروتکل‌های ارتباطی است که ارتباط بین دو دستگاه الکترونیکی را در فاصله ۵سانتی‌متری یا کمتر امکان‌پذیر می‌کند. این فناوری در واقع یک اتصال با سرعت کم را ایجاد می‌کند. مانند سایر فناوری‌های کارت مجاورتی، NFC مبتنی بر جفت‌القایی بین ۲ سیم‌پیچ الکترومغناطیسی موجود در یک دستگاه دارای NFC مانند تلفن هوشمند است. ارتباط میدان نزدیک به تعریف و ارتقای فناوری کمک کرده است و استاندارد‌هایی را برای تأیید انطباق دستگاه تنظیم می‌کند.

راحتی امور با یک تراشه

اکثر تلفن‌های هوشمند و تعدادی از لپ‌تاپ‌های جدید، تراشه NFC دارند. پیش از این بیشتر گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، مجهز به این سیستم بودند، اما اخیرا گوشی‌های موبایل آیفون نیز به این تراشه مجهز شده‌اند. وقتی یکی از دستگاه‌ها متصل به اینترنت باشد، دیگری می‌تواند داده‌ها را با سرویس‌های آنلاین تبادل کند.

۵سانتی‌متر

برای استفاده از NFC کافی است شما گوشی هوشمند خود را حداکثر با ۵سانتی‌متر فاصله از برچسب NFC یا دستگاه‌های NFC خوان نگه‌دارید تا ارتباط برقرار شود. زمانی که ارتباط بین گوشی و دستگاه NFC خوان برقرار شد، اطلاعات رمزگذاری‌شده در عرض چند ثانیه بین دو طرف ارتباط ردوبدل می‌شود تا فعالیت‌هایی مثل پرداخت، اسکن و ... انجام شود. سرعت بالای این فناوری باعث شده تا در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلفی استفاده شود.

اطلاع از قابلیت گوشی

اگر نمی‌دانید که گوشی شما مجهز به این قابلیت است یا نه، کافی است با مراجعه به تنظیمات آن و جست‌وجوی کلمه NFC از این موضوع مطلع شوید. در گوشی‌های اندرویدی مجهز به این فناوری آیکون آن در پنل نوتیفیکیشن‌ها نیز دیده می‌شود. حتی اگر گوشی خود را به یک NFC خوان نزدیک کنید نیز می‌تواند از وجود این قابلیت مطمئن شود. هرچند روی برخی دستگاه‌های مجهز به این چیپ، لوگوی آن درج شده است. اما اگر گوشی هوشمند شما مجهز به این فناوری نبود، جای نگرانی نیست. کافی است یک سیم‌کارت دارای تراشه NFC تهیه کنید تا به آن مجهز شوید.

همه کاربرد‌های NFC

اگرچه بیشترین و مهم‌ترین کاربرد این فناوری، در خرید‌های روزمره است و شما می‌توانید بدون همراه داشتن انبوه کارت‌های بانکی، همه خرید‌های خود را انجام دهید، اما کاربرد‌های دیگری هم مانند پرداخت پارکومتر، دریافت بلیت یا کارت پرواز، چاپ عکس با برخی پرینتر‌های بی‌سیم، استفاده از بلیت‌های مختلف و حتی ارتباط گوشی هوشمند با تلویزیون‌های هوشمند برای پخش تصاویر گوشی دارد.

امنیت بالا

از آنجایی که اطلاعات با فناوری NFC به شکل رمزگذاری شده رد و بدل می‌شود، امنیت بالایی هم دارد و به‌همین دلیل آن را به یک روش مطمئن برای پرداخت موبایلی و الکترونیکی تبدیل کرده است.

منبع: همشهری آنلاین

tags # موبایل ، بانک مرکزی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • مجرم دستگیر شد/ باتری گوشی‌های اندرویدی چرا خالی می‌شوند؟
  • همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد (+عکس)
  • خرید از فاصله ۵سانتی‌متری