Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:54:58 GMT

لوازم اعتماد مردم به صندوق رای

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۴۵۷۹

لوازم اعتماد مردم به صندوق رای

در گزیده یادداشتی به قلم حسین کاشفی فعال سیاسی اصلاح طلب در روزنامه همدلی آمده است: وقتی این مساله را قبول داریم و می‌گوییم انتخابات، باید ببینیم ایراد و اشکالاتی که در دوره‌های قبل وجود داشته از چه چیزهایی نشات گرفته است. ما باید دائم به‌ دنبال بهبود اوضاع باشیم. اگر ببینیم میان مردم نارضایتی وجود دارد و همراهی‌ لازم را ندارند و دچار مشکلاتی هستند، باید هم گوش شنوایی برای آنها باشیم و هم زمینه‌ای برای برون‌رفت از این وضعیت مهیا و پیشنهادهایی مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی درباره انتخابات صحبت می‌کنیم که مشکلات و مسائل بین‌المللی داریم، در زمان و شرایط عادی نیستیم و باید نگرانی مردم را رفع کنیم. باید برای حضور مردم بستری فراهم کنیم تا نه تنها وحدت و انسجام ملی- به عنوان مهم‌ترین سرمایه یک کشور- را از دست ندهیم بلکه روزبروز به آن بیفزاییم.
مردم می‌گویند اگر ما به دولت یا نمایندگانی رای می‌دهیم انتظار داریم مجلس یا دولت نگاه مردمی داشته باشد و در راستای رفع مسائل و معضلات مردم اقدام کند. نه اینکه احساس کنند آنچه خواسته بحق آنهاست (حالا این خواسته می‌تواند آزادی بیان و مطبوعات، اقتصادی، رفاهی یا در زمینه‌های مختلف باشد) محقق نمی‌شود یا قول‌هایی که هنگام برگزاری انتخابات، رئیس‌جمهور یا نمایندگان مطرح می‌کنند، بعد به فراموشی سپرده می‌شود. به ‌هر حال این بی‌اعتمادی به وجود می‌آید.


اعتماد مردم فقط با شعار به دست نمی‌آید. مردم باید احساس کنند در همه زمینه‌های زندگی‌شان، از معیشت گرفته تا خواسته‌های بحق‌شان، حقوق شهروندی مورد توجه قرار می‌گیرد. اما اگر به خواسته ها و مطالبات آنها توجه نمی‌شود دیگر نباید وقتی کسی اظهارنظر می‌کند با او برخورد کنند! وقتی از قانونمداری صحبت می‌کنیم و قانون این اجازه را داده، نباید جلوی نقد واظهارنظرشهروندان را بگیریم؟ وقتی می‌گوییم این شهروند آزادی دارد تا در چارچوب قانون اساسی نقد کند، چگونه می‌شود وقتی نقد می کند، سریعاً با او برخورد می شود؟ الان هنوز فرصت داریم؛ اگر واقعاً شرایط مناسب فراهم شود، مردم استقبال می‌کنند، ولی نمی‌شود از یک طرف به مردم بگویید بیایند پای صندوق‌های رای و از سوی دیگر کار را طبق خواسته خود پیش ببرید.


اعتمادسازی آن هم به صورت عملی این است که وقتی افراد کاندیدا می‌شوند و تایید نمی‌شوند، یا از نظر قانونی باید حکمی داشته باشند یا پای یک مساله‌اجتماعی در میان باشد. اما وقتی هیچ یک از این موارد نیست یا اعلام نمی شود، چگونه قادریم اعتماد مردم را به صندوق های رای جلب کنیم. باید در نظر گرفت که مردم، افراد و احزاب در صورتی پای صندوق رای می‌آیند که نمایندگانی داشته باشند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی حقوق شهروندی قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی کشور گفت: برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی تدوین شده و ارائه تسهیلات بر روند اجرای سرمایه‌گذاری در این بخش لحاظ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عوض علیزاده مقدم صبح امروز -چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در نشست کمیته فرعی کشاورزی و احیا و توسعه پایدار دشت قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد جدید صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در مرحله جدید از رویکرد اعتباری و مالی به سمت رویکرد اقتصادی و توسعه‌ای حرکت خواهد کرد.

وی افزود: بخش کشاورزی در جهت سرمایه‌گذاری بایستی با روش‌های جدید اقدام به مشارکت بهره‌برداران این بخش کند. البته توسعه پایدار مؤلفه‌های مختلف دارد که یک از آنها سرمایه‌گذاری است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

رئیس هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه کشاورزی با بیان اینکه صندوق توسعه بخش کشاورزی با هدف بهبود تقویت حجم سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی تدوین شده که ارائه تسهیلات در روند اجرای سرمایه گذاری در این بخش لحاظ شده است.

علیزاده مقدم با تاکید بر اینکه صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی به عنوان یک نهاد خصوصی می‌تواند در زمینه توسعه کشاورزی وارد شود، گفت زیرساخت‌های خوب، اما بلاتکلیف در بخش‌های مختلف به ویژه تعاونی‌ها وجود دارد که با ورود صندوق توسعه بخش کشاورزی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: صندوق تاکستان یک صندوق محصولی کشمش کشور است که نقش اساسی در روند صادرات این محصول و بازاریابی آن خواهد داشت. بخش خصوصی آماده افزایش سرمایه است، مشروط به اینکه بخش دولتی نیز مشارکت و پشتیبانی لازم را داشته باشد.

کد خبر 745383

دیگر خبرها

  • وقتی وعده صادق به اهالی غزه فرصت نفس کشیدن داد
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • (ویدیو) مهم‌ترین خواسته مردم سمنان از دولت چه بود؟
  • پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی مردم نوعدوست زنجان به همنوعان در غزه
  • مردم برای تجویز دارو به عطاری‌ها اعتماد نکنند
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی