Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@21:54:47 GMT

علت ۳۰ درصد سکته‌های مغزی چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۴۶۰۴

علت ۳۰ درصد سکته‌های مغزی چیست؟

شامگاه سه شنبه در افتتاحیه بیست و یکمین کنگره بین المللی‌های قلب و عروق در برج میلاد تهران، اظهار داشت: تلاش کرده ایم هر سال کنگره تازه‌های قلب و عروق، کامل‌تر و پر بارتر از سال‌های قبل برگزار شود و کنگره امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران، با عنوان این مطلب که برنامه‌های علمی کنگره توسط ۲۷۰ نفر از اساتید و دانشمندان اجرا می‌شود، گفت: تمامی برنامه‌های علمی به صورت همزمان در ۹ سالن ارائه می‌شود که ۲ سالن اختصاصی پرستاری نیز خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسلامی، از برنامه «سینمای قلب» برای اولین بار در کنگره امسال خبر داد و اظهار داشت: ایده سینمای قلب، امسال شکل گرفته است که در این برنامه، منتخبی از جراحی‌های قلب و عروق که از سطح ۶ بیمارستان مختلف کشور تهیه شده است، در دو سالن برای شرکت کنندگان پخش می‌شود.

وی در ادامه به خطرات بیماری‌های قلبی اشاره کرد و افزود: نامنظمی‌های ضربان قلب یا آریتمی‌های قلبی، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قلب و عروق است که در دو دسته ساده و خطرناک تقسیم بندی می‌شود.


دبیر انجمن آترواسکلروز ایران، تاکید کرد: هرچه سن فرد بیشتر باشد احتمال نامنظمی‌های ضربان قلب نیز افزایش می‌یابد.

اسلامی با عنوان این مطلب که افراد بالای ۷۵ سال ۱۰ درصد نامنظمی‌های ضربان قلب دارند، گفت: نامنظمی ضربان قلب، سبب نارسایی عضله قلب و حتی سکته مغزی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد سکته‌های مغزی ناشی از نامنظمی ضربان قلب است، ادامه داد: برای درمان این عارضه روش‌های دارویی و غیردارویی وجود دارد که اگر روش‌های دارویی جواب نداد اصولاً به سراغ درمان‌های غیر دارویی می‌رویم.

دبیر علمی بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق، یادآور شد: دارو‌های ضد لخته و ضد انعقادی همچون وارفارین پیش از این برای بیماران دچار نامنظمی ضربان قلب استفاده می‌شد که الان دارو‌های جایگزین نیز به بازار آمده است.     منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سکته مغزی علت سکته مغزی دارو سینمای قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک در سری آ؛ همبازی سردار آزمون سکته کرد + عکس

رم در دیداری که برای کسب سهمیه حیاتی بود به مصاف اودینزه رفت. آنها برخلاف دیدار‌های گذشته با نمایش ضعیفی بازی را آغاز کردند و بعد از دریافت یک گل در نیمه اول، موفق شدند در نیمه دوم بازی را به تساوی بکشانند.

به نقل از ورزش سه آنها تا دقایق پایانی برای زدن گل تلاش می‌کردند که ناگهان اتفاقی نگران‌کننده دیدار را تحت‌تاثیر قرار داد و باعث شد که داور رای به تعویق بازی بدهد.

در دقیقه ۷۰ ایوان اندیکا، مدافع میانی رم، دو بار قفسه سینه‌اش را لمس کرد و ناگهان به زمین افتاد. داور بلافاصله بازی را متوقف کرد تا کادر پزشکی به وضعیت ستاره رم رسیدگی کند.

بالاخره پس از لحظاتی معاینه و بررسی شرایط، کادر پزشکی اندیکا را بر روی برانکارد گذاشتند و از زمین خارج کردند. ستاره ۲۴ ساله رم در حال خروج از زمین هوشیار بود، اما به دلیل ناراحتی و روحیه بد بازیکنان داور تصمیم گرفت بازی را متوقف کند و به تعویق بیاندازد.

دنیله ده‌روسی هم که به‌شدت نگران اندیکا بود به سرعت به رختکن رفت تا وضعیت بازیکن تیمش را دنبال کند. بازی هم در دقیقه ۷۲ به تعویق افتاد و در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

اندیکا اکنون به بیمارستان سانتا ماریا دلا میزریکوردیا منتقل شده و برخی گزارشات خبر از پایدار بودن وضعیتش داده‌اند.

منبع: ورزش سه

tags # آ اس رم سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • چاقی و رژیم غذایی پرچرب پیری مغز را تسریع می کند
  • یک اوباش در «وزرا» سکته کرد، نه یک خانم جوان!
  • اهدای خون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد
  • کالج قلب و عروق آمریکا؛ اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی
  • تغییرات آب و هوایی باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی می‌شود
  • شوک در سری آ؛ همبازی سردار آزمون سکته کرد + عکس
  • مشهد؛ از شهر‌های موفق جهان در حوزه قلب و عروق
  • تسریع درمان‌های پزشکی با فناوری‌های جدید حوزه سلامت
  • تغییرات اقلیمی ممکن است باعث افزایش مرگ های سکته ای شود
  • تغییرات اقلیمی ممکن است باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سکته شود