Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در این نشست که امروز(سه شنبه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی درمکه مکرمه تشکیل شد، رئیس سازمان حج وزیارت ازعادی شدن جدول پروازهای بازگشت حجاج ایرانی به داخل کشورخبرداد و گفت: این تعداد ۹/۲۰ در صد کل زائران و عوامل حج ۹۸ هستند.

به گفته علی‌رضا رشیدیان تا پایان سه شنبه شب مجموعا  ۵۴ پرواز از فرودگاه مدینه و ۲۲ پرواز از فرودگاه جده به مقصد ایران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حج وزیارت تعداد زائران ایرانی در مدینه و مکه تا پایان روز سه شنبه را به ترتیب بیش از ۸۲۰۰ و ۵۷۰۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: بدین ترتیب زائران  ۵۹ کاروان در مدینه و۴۰۷ کاروان در مکه اسکان می یابند.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به گزارش‌های دریافتی مبنی براینکه حجم بار همراه زائران نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است، آن را نشاندهنده پاسخ مثبت حجاج به درخواست مسئولان محترم نظام برای تهیه سوغات از بازار داخلی دانست.

وی  با اشاره به اینکه این اقدام موجب شده است روند انتقال بار زائران توسط هواپیمایی بدون مشکل صورت گیرد، افزود: حجاج با این اقدام علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور به رونق تولید و اشتغال در داخل کمک کردند.

دراین جلسه محمد تقی حلی ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز از ارائه بیش از ۵۰۰ هزار مورد خدمات به زائران از ابتدای عملیات حج ۹۸ تاکنون در بیمارستان‌های مکه و درمانگاههای مدینه و مکه خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا ۸ بیمار بدحال را با همکاری هواپیمایی به ایران منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد فوتی ها تا ۲۲ مرداد ۱۳ نفر بوده و افزایش نیافته است، تصریح کرد: کمبود دارو وجود ندارد و اگر دارویی مورد نیاز باشد از بازار سعودی تهیه خواهد شد.

بر پایه این گزارش، این جلسه با گزارش سید محمد حسینی معاون بین اللمل بعثه درباره فعالیت های این معاونت در حج ۹۸ و مقایسه آن با سال های گذشته ادامه یافت و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه هم به تشریح برنامه های این معاونت در بخش های مختلف از جمله بازدید از اماکن زیارتی، موزه و پرده بافی در مکه، روایتگری، برگزاری مسابقات، همایش ها و آیین های مختلف در کاروان ها پرداخت.

در ادامه این جلسه موضوع پرداخت هدیه ملکی به شهدا و مجروحان حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام مطرح شد و نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت از رئیس سازمان حج وزیارت خواست این موضوع و مطالبه خانواده شهدای منا و پرداخت دیه به بازماندگان این فاجعه همچنان در ملاقات با مسئولان سعودی با جدیت دنبال می شود.

 رشیدیان  نیز با بیان اقدامات صورت گرفته درخصوص پرداخت دیه شهدای مسجدالحرام و منا اظهار داشت: لیست اسامی ۱۴ شهید و مجروحان حادثه مسجدالحرام به طرف سعودی ارسال و برای پرداخت هدیه چند راهکار به طرف سعودی پیشنهاد شده است و در انتظار پاسخ طرف مقابل هستیم.

وی افزود: در خصوص فاجعه منا طرف سعودی همچنان مدعی است کمیته‌ای که برای بررسی این فاجعه تشکیل شده هنوز به نتیجه نرسیده و گزارشی ارائه نکرده است و ما همچنان پیگیرحقوق بازماندگان هستیم. 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی از ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ مجموعا ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۹۷ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۲۹ هزار و ۸۸ نفر از طریق فرودگاه، ۴۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر از طریق راه‌آهن، ۵۶۱ هزار و ۵۷۷ نفر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و ۶ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۲۴ نفر از طریق حمل‌ونقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا(ع) مشرف شده‌اند.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه در خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری طی شبانه روز منتهی به عصر هفتم فروردین در استان ۵۲ درصد و در مشهد ۵۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به جزئیات اقامت در بخش‌های مختلف اظهار کرد: ضریب اشغال در واحدهای اقامتی رسمی استان طی شبانه روز گذشته ۶۶ درصد، واحدهای موقت ۷۵ درصد و اضطراری ۴۸ درصد بوده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه آمار فوق نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد، تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران استان به صورت شبانه‌روز فعال است تا میزبانی شایسته برای زائران و مسافران باشد.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی یادآور شد: زائران قبل از عزیمت به مشهد، محل اقامت خود را رزرو کنند، در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دختر شایسته عربستان در مسابقات جهانی شرکت می‌کند!/عکس
  • (تصاویر) رومی القحطانی؛ زیباترین دختر عربستان و نماینده سعودی در مسابقه دختر شایسته جهان کیست؟
  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز