Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دکتر اشکان مزدگیر افزود: باتوجه به وجود دانش فنی این موضوع، امکان ارائه این خدمت در آینده نزدیک مهیاست اما یک سری ملاحظاتی فنی در این زمینه وجود دارد که باید برطرف شود تا بتوانیم این خدمت را به مردم ارائه دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا ابتدای سال آینده، ملاحظات فنی در این موضوع برطرف شود تا مردم بتوانند از این فناوری پیشرفته برای درمان بیماری استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی مغز استخوان و خون محیطی در بانک سلول‌های بنیادی خون‌ساز رویان

وی به ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی مغز استخوان و خون محیطی در بانک سلول‌های بنیادی خون‌ساز رویان اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار نمونه سلول‌های بنیادی مغز استخوان و خون محیطی در این بانک جمع‌آوری شده است.

مزدگیر اظهار داشت: این کار به منظور خدمات‌رسانی به افرادی که به بیماری‌هایی مانند مولتیپل میلوما، لنفوم هوچکین، لنفوم نان‌هوچکین، آنمی آپلاستیک، لوسمی حاد لنفوئیدی و آنمی‌ سلول‌ داسی‌شکل مبتلا هستند، فراهم شده است.

مدیر کیفیت شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان بیان داشت: از سال ۹۶ این خدمات توسط شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان در سطح وسیعی در حال ارائه است و این امکان در تمامی شهرهای کشور توسط نمایندگی‌های این شرکت با همکاری مراکز پیوند فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه این کار روند درمان این بیماران را تکمیل می‌کند، افزود: تابه‌حال از این روش درمانی برای مداوای برخی بیماران استفاده شده و شاهد نتایج خوب این روش درمانی بودیم.

خون بند ناف ظرفیت درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری را دارد

وی با اشاره به اینکه خون بند ناف ظرفیت درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری را دارد، اظهار داشت: این بیماری‌ها عمدتا منشاء خونی و عصبی دارند که می‌توان به انواع سرطان خون، نقص سیستم ایمنی، بیماری‌های عصبی مانند اوتیسم، فلج مغزی و پارکینسون اشاره کرد که کارآزمایی بالینی این بیماری‌ها برای درمان بیماران در دنیا در حال انجام است.

مزدگیر بیان داشت: در کشور ما برخی بیماری‌های خونی مانند تالاسمی‌ها، انواع سرطان‌های خون و همچنین آنمی آپلاستیک با استفاده از این روش در حال درمان هستند و فلج مغزی هم در مرحله کارآزمایی بالینی بوده و در مورد بیماری‌هایی با منشا عصبی هم کارهایی انجام شده است.

وی اظهار داشت: اکنون محققان دنیا در زمینه درمان دیابت با استفاده از سلول‌های بنیادی در حال فعالیت هستند و در کشور ما هم تحقیقات پایه‌ای در این زمینه در حال انجام است تا بتوانیم با استفاده از سلول‌های بنیادی، دیابت را درمان کنیم.

مزدگیر، خدمات آزمایشگاهی HLA را یکی دیگر از فعالیت‌های این مجموعه اعلام کرد و گفت: این آزمایش‌ها بزرگ‌ترین ظرفیت انجام تست‌های HLA را در کشور فراهم کرده است.

مدیر کیفیت شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان بیان داشت: تنها مرکزی در کشور هستیم که HLA آنتی‌بادی با روش ملکولی را انجام می‌دهیم و بیماران می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه فرصت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف برای هر نفر فقط در زمان تولد وجود دارد و امکان ارائه مشاوره رایگان ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در مجموعه رویان وجود دارد، به تمام خانواده‌هایی که در آستانه تولد نوزادشان هستند توصیه کرد بعد از دریافت مشاوره و در صورت تمایل نسبت به عضویت در بانک خون بند ناف رویان اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان درمان بیماری زباله فناوری مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه، بیمارانی را که به دلیل کووید یا آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، مورد بررسی قرار داد.

محققان دانشگاه میشیگان از سوابق پزشکی برای مقایسه بیش از ۷۷۰۰۰ نفری که به دلیل کووید در بیمارستان بستری شده بودند با همان تعداد افرادی که به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، استفاده کردند.

سپس، تعداد افرادی که در طول سال بعد از آن برای هر یک از شایع‌ترین اختلالات عصبی نظیر میگرن، صرع، سکته مغزی، نوروپاتی، اختلالات حرکتی و زوال عقل، تحت درمان قرار گرفته بودند را بررسی کردند.

در اینجا یک نگاه اعدادی به یافته‌ها آمده است:

• در مجموع، ۳.۲٪ از مبتلایان به آنفلوانزا و ۲٪ مبتلایان به کووید به خاطر میگرن تحت درمان قرار گرفتند و ۲.۱٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۶٪ از بیماران کووید، مراقبت‌های صرع را دریافت کردند.

• علاوه بر این، ۲.۴٪ مبتلایان به آنفلوانزا به خاطر سکته مغزی تحت درمان قرار گرفتند، در مقایسه با ۲٪ از بیماران مبتلا به کووید. ۳.۶٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۹٪ از بیماران کووید به دلیل نوروپاتی تحت درمان قرار گرفتند. و ۲.۵ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۱.۵ درصد از بیماران کووید به دلیل اختلال حرکتی درمان دریافت کردند.

• نرخ زوال عقل برای دو عفونت ویروسی مشابه بود- ۲.۳٪ از بیماران آنفلوانزا و ۲٪ از بیماران کووید مراقبت برای این وضعیت دریافت کردند.

• در مجموع، ۴.۹ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۲.۸ درصد از بیماران مبتلا به کووید یک سال پس از بیماری خود دچار یک وضعیت عصبی جدید شدند.

کد خبر 6062491

دیگر خبرها

  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • ارائه ۵ هزار خدمت رایگان در مرکز پرتو درمانی شهید رمضانزاده
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند